rfxcharts

Forum over de RFXCOM plugin (DUTCH forum)

Moderator: b_weijenberg

Post Reply
Edwin
Member
Member
Posts: 447
Joined: Sat Oct 20, 2007 6:37 am
Location: Netherlands

rfxcharts

Post by Edwin »

krijg de volgende foutmelding in rfxcharts config:
Serverfout in toepassing /.
--------------------------------------------------------------------------------

Runtime-fout
Beschrijving: Er is een toepassingsfout opgetreden op de server. Door de huidige aangepaste foutinstellingen voor deze toepassing kunnen de details van de toepassingsfout niet extern worden weergegeven (om beveiligingsredenen). De details kunnen echter wel worden weergegeven op browsers die op de lokale server worden uitgevoerd.

Details: Als u de details van dit specifieke foutbericht zichtbaar wilt maken op externe systemen, maakt u een label <customErrors> in een configuratiebestand web.config dat zich in de hoofdmap van de huidige webtoepassing bevindt. Het attribuut mode van dit label <customErrors> moet vervolgens worden ingesteld op Off.


<!-- Web.Config-configuratiebestand -->

<configuration>
<system.web>
<customErrors mode="Off"/>
</system.web>
</configuration>


Opmerkingen: De huidige foutenpagina die u ziet, kan door een aangepaste foutenpagina worden vervangen door het attribuut defaultRedirect van het configuratielabel <customErrors> van de toepassing zodanig aan te passen dat dit verwijst naar een URL van een aangepaste foutenpagina.


<!-- Web.Config-configuratiebestand -->

<configuration>
<system.web>
<customErrors mode="RemoteOnly" defaultRedirect="mycustompage.htm"/>
</system.web>
</configuration>


weet iemand waar dit aan ligt?
Digit
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 3388
Joined: Sat Mar 25, 2006 10:23 am
Location: Netherlands
Contact:

rfxcharts

Post by Digit »

Wat je hier post is niks meer dan een aanwijzing hoe je je webserver zodanig configureert dat hij je meer informatie gaat geven over de opgetreden fout. Probeer de aanwijzingen op te volgen en reproduceer de fout daarna nogmaals.
User avatar
b_weijenberg
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 1744
Joined: Sun May 14, 2006 4:32 pm
Location: Netherlands

rfxcharts

Post by b_weijenberg »

als je de chart eens op de server draait, zoals de tekst omschrijft, krijg je meer informatie.
Edwin
Member
Member
Posts: 447
Joined: Sat Oct 20, 2007 6:37 am
Location: Netherlands

rfxcharts

Post by Edwin »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by b_weijenberg</i>
<br />als je de chart eens op de server draait, zoals de tekst omschrijft, krijg je meer informatie.
<hr height="1" noshade id="quote"></font id="quote"></blockquote id="quote">sorry maar ik ben een absolute noob hierin[:I]
User avatar
RdP
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 989
Joined: Thu May 04, 2006 10:14 am
Location: Netherlands

rfxcharts

Post by RdP »

Dit betekent bijna zeker dat je in the rfxcharts.ini een device hebt staan, die nu niet meer bestaat. Ik heb dit ook een paar keer gehad. Dus kijk je rfxcharts.ini even door en vergelijk dit met je HS devices...

/RdP
Edwin
Member
Member
Posts: 447
Joined: Sat Oct 20, 2007 6:37 am
Location: Netherlands

rfxcharts

Post by Edwin »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by RdP</i>
<br />Dit betekent bijna zeker dat je in the rfxcharts.ini een device hebt staan, die nu niet meer bestaat. Ik heb dit ook een paar keer gehad. Dus kijk je rfxcharts.ini even door en vergelijk dit met je HS devices...

/RdP
User avatar
Willem4ever
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 805
Joined: Mon Oct 30, 2006 3:48 pm
Location: Uithoorn / Netherlands

rfxcharts

Post by Willem4ever »

Hmm, ik heb dit probleem ook opeens, maar waar staat rxcharts.ini die lijk ik helemaal niet te hebben

Index was outside the bounds of the array.
Description: An unhandled exception occurred during the execution of the current web request. Please review the stack trace for more information about the error and where it originated in the code.

Exception Details: System.IndexOutOfRangeException: Index was outside the bounds of the array.

Source Error:

An unhandled exception was generated during the execution of the current web request. Information regarding the origin and location of the exception can be identified using the exception stack trace below.

Stack Trace:


[IndexOutOfRangeException: Index was outside the bounds of the array.]
RFXWeather.GetValues(String sql, String strType) +959
RFXWeather.Page_Load(Object sender, EventArgs e) +2852
System.Web.UI.Control.OnLoad(EventArgs e) +80
System.Web.UI.Control.LoadRecursive() +49
System.Web.UI.Page.ProcessRequestMain(Boolean includeStagesBeforeAsyncPoint, Boolean includeStagesAfterAsyncPoint) +3743

EDIT: Nu een aantal uren later werkt alles opeens weer rarara ....
User avatar
b_weijenberg
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 1744
Joined: Sun May 14, 2006 4:32 pm
Location: Netherlands

rfxcharts

Post by b_weijenberg »

De fout "Index was outside the bounds of the array" heeft veelal als oorzaak dat het script meerdere keren in een uren of geen enkele keer in een bepaald uur heeft gelopen.

Check de database om te zien of er meerdere entries in een bepaald uur staan en delete die totdat er 1 overblijft.
User avatar
Jeroen Bartels
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 627
Joined: Sun Jul 20, 2008 1:23 pm
Location: Netherlands

rfxcharts

Post by Jeroen Bartels »

Ik heb ooit eens gehoord dat Paul's RFXcharts 2 beschikbaar zou komen. Is hier al iets bekend over?
User avatar
Willem4ever
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 805
Joined: Mon Oct 30, 2006 3:48 pm
Location: Uithoorn / Netherlands

rfxcharts

Post by Willem4ever »

Het lijkt nu weer te werken, in ieder geval bedankt voor de tip Bert !
phoenixb
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 512
Joined: Thu Jul 23, 2009 1:00 pm
Location: Netherlands

rfxcharts

Post by phoenixb »

Hallo,

Ook ik krijg de eerste genoemde melding, ik heb hierbij de .ini file bekeken maar daarin kan ik geen devices vinden die niet bestaan.
Sterker nog ik heb er nog geen n toe gevoegd.

Wat ik naast deze melding ook heb is een foutmelding bij het updaten (zie screenshot).
Ik heb zojuist de installatie opnieuw uitgevoerd maar helaas zonder resultaat, wat zou er eventueel nog aan de hand kunnen zijn?



Image
phoenixb
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 512
Joined: Thu Jul 23, 2009 1:00 pm
Location: Netherlands

rfxcharts

Post by phoenixb »

Ik ben helaas iets te voorbarig geweest met deze vraag [V]
Ik heb inmiddels toch het probleem gevonden, de verwijzing naar de DB in de .ini file stond naar Homeseer 2 terwijl ik zelf Homeseer HSPRO heb als directory.
Deze heb ik met de hand aangepast waardoor de plugin nu werkt.
Post Reply

Return to “Homeseer Rfxcom Plugin Forum”