Scherm spontaan aan

If your (rooted) Toon doesn't do what it's supposed to, post here. Dutch allowed / Posten in 't Nederlands toegestaan.

Moderators: marcelr, TheHogNL, Toonz

Post Reply
phoenixb
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 512
Joined: Thu Jul 23, 2009 1:00 pm
Location: Netherlands

Scherm spontaan aan

Post by phoenixb »

Hallo,

Misschien een vreemde vraag, zit er in een rooted Toon (versie 1) een functie of mogelijkheid die het scherm op willekeurige momenten laat doen oplichten?
Is me nu een paar keer opgevallen dat het scherm aan gaat en uiteindelijk ook wel weer dooft.
__________________
TheHogNL
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 2125
Joined: Sun Aug 20, 2017 8:53 pm

Re: Scherm spontaan aan

Post by TheHogNL »

Nee. Maar kan het zijn dat je Toon gewoon gecrashed is en hierdoor opnieuw opstart (bijv. door geheugen vol)?
Member of the Toon Software Collective
phoenixb
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 512
Joined: Thu Jul 23, 2009 1:00 pm
Location: Netherlands

Re: Scherm spontaan aan

Post by phoenixb »

Zojuist de logfile bekeken, maar hierin is geen restart waargenomen of andere vreemde meldingen.

Dacht zelf iets in de richting van een wakup zodra info wordt opgevraagd vanuit de webinterface.
Maar dan zou het oplichten consistent moeten zijn bij elke aanvraag wat helaas niet het geval is.
Word zover bekend scherm interacties (zoals het oplichten van) ook gelogt?
__________________
TheHogNL
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 2125
Joined: Sun Aug 20, 2017 8:53 pm

Re: Scherm spontaan aan

Post by TheHogNL »

Als alleen qt-gui crashed dan logged dat niet in je uptime uiteraard.
Maar kijk even in de logs van /qmf/log directory. Daar staat redelijk veel en inderdaad ik geloof ook de GUI logs.
Er is voor zover ik weet geen enkele trigger extern die de scherm kan laten wakker worden.
Member of the Toon Software Collective
Ron_nl
Member
Member
Posts: 78
Joined: Tue Mar 26, 2019 3:20 pm
Location: Friesland

Re: Scherm spontaan aan

Post by Ron_nl »

Zou het kunnen zijn dat het display niet helemaal perfect in zijn "houder" ligt waardoor het misschien de rand o.i.d net wel/niet raakt
en onder invloed van temperatuurwisseling het scherm net geraakt wordt en daardoor oplicht?

Just a thought,

Ron.
Post Reply

Return to “Toon issues and support (Nederlands toegestaan)”