P1 Data via Domoticz (Pi) naar een Rooted Toon

If your (rooted) Toon doesn't do what it's supposed to, post here. Dutch allowed / Posten in 't Nederlands toegestaan.

Moderators: marcelr, TheHogNL, Toonz

Post Reply
proza
Starting Member
Starting Member
Posts: 4
Joined: Sat Oct 26, 2019 11:11 am

P1 Data via Domoticz (Pi) naar een Rooted Toon

Post by proza »

Als eerst dank voor het toelaten op dit forum. Ik heb al wat uurtjes rondgesnuffeld hier en sinds 7 jaar gebruik ik wat domotica spullen thuis. Ooit begonnen met een zelfgebouwde Nodo met een RFlink zender/ontvanger, welke later compleet is vervangen voor een Raspberry Pi met Domoticz.

Sinds kort het ik een rooted Toon liggen welke ik zou willen gaan gebruiken icm met mijn Nefit Ketel die overigens GEEN OpenTherm ondersteund. Met dit gegeven weet ik nog niet zeker of ik ook daadwerkelijk de Toon gaat gebruiken om de CV ketel te besturen. Wel zou ik al graag de P1 gegevens (Elektra- en Gasverbruik) op de Toon display willen zien. Waarbij ik primair de P1 gekoppeld willen laten aan de Raspberry Pi (Domoticz) en de Toon dus daar zijn gegevens ophaalt. De vraag is dus simpel, is dit überhaupt mogelijk :?:
TheHogNL
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 2125
Joined: Sun Aug 20, 2017 8:53 pm

Re: P1 Data via Domoticz (Pi) naar een Rooted Toon

Post by TheHogNL »

Nee dat is niet mogelijk. Je zult een P1 splitter moeten gebruiken zodat beiden systemen de P1 berichten kunnen lezen.
Of je laat domoticz de waarden uit de Toon halen (dus draai je het om) wat wel mogelijk is.
Member of the Toon Software Collective
proza
Starting Member
Starting Member
Posts: 4
Joined: Sat Oct 26, 2019 11:11 am

Re: P1 Data via Domoticz (Pi) naar een Rooted Toon

Post by proza »

TheHogNL wrote:NP1 splitter
Was er al bang voor, kwam ook al niets tegen met zoeken hierna, ook de splitter had ik voorbij zien komen. Ik ga die optie maar eens nader bekijken.
hvxl
Senior Member
Senior Member
Posts: 1965
Joined: Sat Jun 05, 2010 11:59 am
Contact:

Re: P1 Data via Domoticz (Pi) naar een Rooted Toon

Post by hvxl »

Ik gebruik een aangepaste versie van "Stroom Nu" en "Zon Nu" die de gegevens via een websocket van mijn domotica systeem krijgen. Dat is op dit moment beperkt tot het huidige gebruik. Ze maken dus geen grafiekjes van de geschiedenis, want dat had ik niet nodig. Maar ik zie geen technische reden waarom dat niet zou kunnen worden toegevoegd.
Schelte
proza
Starting Member
Starting Member
Posts: 4
Joined: Sat Oct 26, 2019 11:11 am

Re: P1 Data via Domoticz (Pi) naar een Rooted Toon

Post by proza »

hvxl wrote:Ik gebruik een aangepaste versie van "Stroom Nu" en "Zon Nu" die de gegevens via een websocket van mijn domotica systeem krijgen. Dat is op dit moment beperkt tot het huidige gebruik.
Bedoel je hiermee te zeggen dat de Domoticz energie data toch te tonen is op de TOON?
TheHogNL
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 2125
Joined: Sun Aug 20, 2017 8:53 pm

Re: P1 Data via Domoticz (Pi) naar een Rooted Toon

Post by TheHogNL »

Je kan alles tonen op de Toon met eigen apps :-) Dus ook de domoticz getallen die je al in domoticz hebt. Dat is wat hij gedaan heeft.
Maar je kan dus niet de ruwe P1 data die de domoticz al heeft voeren aan de P1 input van de Toon (zodat je de native apps kan gebruiken).
Member of the Toon Software Collective
proza
Starting Member
Starting Member
Posts: 4
Joined: Sat Oct 26, 2019 11:11 am

Re: P1 Data via Domoticz (Pi) naar een Rooted Toon

Post by proza »

TheHogNL wrote:Je kan alles tonen op de Toon met eigen apps :-) Dus ook de domoticz getallen die je al in domoticz hebt. Dat is wat hij gedaan heeft.
Hoor graag hoe ik dit kan instellen
TheHogNL
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 2125
Joined: Sun Aug 20, 2017 8:53 pm

Re: P1 Data via Domoticz (Pi) naar een Rooted Toon

Post by TheHogNL »

Sowieso heb je de domoticzboard app in de toonstore. En forum lid hxvl kan je wellicht helpen met zijn custom apps waar het hierboven over heeft. Die custom app zou eventueel geintergreed kunnen worden in de domoticzboard app. Als je nog wat developing skills hebt ben je welkom om het te doen :-)
Member of the Toon Software Collective
Post Reply

Return to “Toon issues and support (Nederlands toegestaan)”