Adaptief opwarmen uitschakelen

If your (rooted) Toon doesn't do what it's supposed to, post here. Dutch allowed / Posten in 't Nederlands toegestaan.

Moderators: marcelr, TheHogNL, Toonz

Boulevard
Starting Member
Starting Member
Posts: 49
Joined: Thu Nov 07, 2019 1:46 pm

Adaptief opwarmen uitschakelen

Post by Boulevard »

Hallo allemaal, ik heb een vraag aan de geleerden... Zoals jullie begint de Toon van tevoren al met stoken, Honeywell noemt dit adaptief stoken.
Nu is mijn vraag, is dit adaptief stoken via een app (die uiteraard nog gemaakt en ontwikkeld moet worden, door de mensen die er kennis van hebben) uit te schakelen.?
Ik vind dat vroege stoken onprettig en wil juist dat ik bepaal wanneer de ketel begint met opwarmen.... ik had dit adaptieve opwarmen vroeger ook altijd uitgeschakeld in mijn Honeywell thermostaat.
Alvast bedankt.?
TheHogNL
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 2125
Joined: Sun Aug 20, 2017 8:53 pm

Re: Adaptief opwarmen uitschakelen

Post by TheHogNL »

Dat heet preheat bij een Toon.
Uit te zetten door deze (minuten) aan te passen naar bijv. 0: <maxPreheatTime>180</maxPreheatTime> in /qmf/etc/qmf_release.xml
Member of the Toon Software Collective
Boulevard
Starting Member
Starting Member
Posts: 49
Joined: Thu Nov 07, 2019 1:46 pm

Re: Adaptief opwarmen uitschakelen

Post by Boulevard »

TheHogNL wrote:Dat heet preheat bij een Toon.
Uit te zetten door deze (minuten) aan te passen naar bijv. 0: <maxPreheatTime>180</maxPreheatTime> in /qmf/etc/qmf_release.xml
Dank je wel... sorry, ik heb totaal geen verstand van hoe en wat... ik heb meer verstand van koken. :wink:
TheHogNL
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 2125
Joined: Sun Aug 20, 2017 8:53 pm

Re: Adaptief opwarmen uitschakelen

Post by TheHogNL »

Boulevard wrote:
TheHogNL wrote:Dat heet preheat bij een Toon.
Uit te zetten door deze (minuten) aan te passen naar bijv. 0: <maxPreheatTime>180</maxPreheatTime> in /qmf/etc/qmf_release.xml
Dank je wel... sorry, ik heb totaal geen verstand van hoe en wat... ik heb meer verstand van koken. :wink:
Ik zal kijken of ik hier een keer een optie van kan maken :-)
Member of the Toon Software Collective
Boulevard
Starting Member
Starting Member
Posts: 49
Joined: Thu Nov 07, 2019 1:46 pm

Re: Adaptief opwarmen uitschakelen

Post by Boulevard »

TheHogNL wrote:
Boulevard wrote:
TheHogNL wrote:Dat heet preheat bij een Toon.
Uit te zetten door deze (minuten) aan te passen naar bijv. 0: <maxPreheatTime>180</maxPreheatTime> in /qmf/etc/qmf_release.xml
Dank je wel... sorry, ik heb totaal geen verstand van hoe en wat... ik heb meer verstand van koken. :wink:
Ik zal kijken of ik hier een keer een optie van kan maken :-)
Dat zou heel fijn zijn als dat eens aan of uitgezet kan worden, zoals in een Honeywell.
In ieder geval bedankt voor de genomen moeite. :D
Boulevard
Starting Member
Starting Member
Posts: 49
Joined: Thu Nov 07, 2019 1:46 pm

Re: Adaptief opwarmen uitschakelen

Post by Boulevard »

TheHogNL wrote:
Boulevard wrote:
TheHogNL wrote:Dat heet preheat bij een Toon.
Uit te zetten door deze (minuten) aan te passen naar bijv. 0: <maxPreheatTime>180</maxPreheatTime> in /qmf/etc/qmf_release.xml

Ik zal kijken of ik hier een keer een optie van kan maken :-)
@TheHogNL.... al iets bekend. :?:
TheHogNL
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 2125
Joined: Sun Aug 20, 2017 8:53 pm

Re: Adaptief opwarmen uitschakelen

Post by TheHogNL »

Owh dat gaat echt op een heel vrijwillige basis hoor.. kan zo een paar maanden duren :)
Member of the Toon Software Collective
Toonz
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 1871
Joined: Mon Dec 19, 2016 1:58 pm

Re: Adaptief opwarmen uitschakelen

Post by Toonz »

dat is nog steeds heel, heel erg veel sneller dan Quby
member of the Toon Software Collective
Boulevard
Starting Member
Starting Member
Posts: 49
Joined: Thu Nov 07, 2019 1:46 pm

Re: Adaptief opwarmen uitschakelen

Post by Boulevard »

TheHogNL wrote:Owh dat gaat echt op een heel vrijwillige basis hoor.. kan zo een paar maanden duren :)
We wachten rustig af. :wink:
Toonz wrote:dat is nog steeds heel, heel erg veel sneller dan Quby
:lol: :lol: :lol:
Boulevard
Starting Member
Starting Member
Posts: 49
Joined: Thu Nov 07, 2019 1:46 pm

Re: Adaptief opwarmen uitschakelen

Post by Boulevard »

Mocht iemand zich vervelen omdat hij of zij thuis zit i.v.m. de coronavirus..... ik zou graag dat vooraf opwarmen uitgeschakeld willen hebben en ik heb zelf niet de nodige kennis om zelf een script te maken voor zo iets..
Als iemand deze laatste firmware versie zou kunnen aanpassen heel graag.... 8)
marcelr
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 1153
Joined: Thu May 10, 2012 10:58 pm
Location: Ehv

Re: Adaptief opwarmen uitschakelen

Post by marcelr »

Als je het root password van je toon weet en je kunt op je router port forwarding voor poort 22 (ssh) naar je toon instellen, is het in 5 minuten gepiept.
TheHogNL
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 2125
Joined: Sun Aug 20, 2017 8:53 pm

Re: Adaptief opwarmen uitschakelen

Post by TheHogNL »

Het gaat zeker niet helpen in mijn enthousiasme om het in de firmware te stoppen als je zelf niet bereidt bent om te onderzoeken hoe je het op je eigen toon kan aanpassen. Dus, omdat je misschien thuis zit ivm corona, ga eens uitzoeken hoe je dat aan kan passen.
Member of the Toon Software Collective
Boulevard
Starting Member
Starting Member
Posts: 49
Joined: Thu Nov 07, 2019 1:46 pm

Re: Adaptief opwarmen uitschakelen

Post by Boulevard »

TheHogNL wrote:Het gaat zeker niet helpen in mijn enthousiasme om het in de firmware te stoppen als je zelf niet bereidt bent om te onderzoeken hoe je het op je eigen toon kan aanpassen. Dus, omdat je misschien thuis zit ivm corona, ga eens uitzoeken hoe je dat aan kan passen.
Ik zou het heel graag zelf doen, helaas ben ik het engels maar een klein beetje machtig....laat staan het technische engels, dat is voor mij helemaal tovernaars-taal. Om het zelf te doen zit er voor mij helaas echt niet in, dus ik ben overgelaten aan de kennis van een ander. :oops:
TerrorSource
Administrator
Administrator
Posts: 494
Joined: Thu May 04, 2017 9:28 pm

Re: Adaptief opwarmen uitschakelen

Post by TerrorSource »

Boulevard wrote:
TheHogNL wrote:Het gaat zeker niet helpen in mijn enthousiasme om het in de firmware te stoppen als je zelf niet bereidt bent om te onderzoeken hoe je het op je eigen toon kan aanpassen. Dus, omdat je misschien thuis zit ivm corona, ga eens uitzoeken hoe je dat aan kan passen.
Ik zou het heel graag zelf doen, helaas ben ik het engels maar een klein beetje machtig....laat staan het technische engels, dat is voor mij helemaal tovernaars-taal. Om het zelf te doen zit er voor mij helaas echt niet in, dus ik ben overgelaten aan de kennis van een ander. :oops:
Is translate.google.com geen optie? Zeker als je het "snel" er in wilt hebben mag je er best zelf wat moeite in steken he ;) We doen dit allemaal vrijwillig en kunnen niet op commando bepaalde zaken toevoegen. :o
mAiden
Member
Member
Posts: 330
Joined: Mon Jul 10, 2017 10:22 am

Re: Adaptief opwarmen uitschakelen

Post by mAiden »

Boulevard wrote:Mocht iemand zich vervelen omdat hij of zij thuis zit i.v.m. de coronavirus..... ik zou graag dat vooraf opwarmen uitgeschakeld willen hebben en ik heb zelf niet de nodige kennis om zelf een script te maken voor zo iets..
Als iemand deze laatste firmware versie zou kunnen aanpassen heel graag.... 8)
No one feels compelled to do anything with warming up script right now. You really will have to do your own research if you want to get something right.
We expect some knowledge of Linux, so that you can solve problems independently as much as possible or solve them with the help of, so that we have the same frame of reference.
You've been told it could take as long as a few months before this is possible through "I push a button and turn it off."
by being impatient you can talk about a project for years. We deal with that quickly.
Member of the Toon Software Collective
Post Reply

Return to “Toon issues and support (Nederlands toegestaan)”