Adaptief opwarmen uitschakelen

If your (rooted) Toon doesn't do what it's supposed to, post here. Dutch allowed / Posten in 't Nederlands toegestaan.

Moderators: marcelr, TheHogNL, Toonz

Boulevard
Starting Member
Starting Member
Posts: 49
Joined: Thu Nov 07, 2019 1:46 pm

Re: Adaptief opwarmen uitschakelen

Post by Boulevard »

TerrorSource wrote:
Boulevard wrote:
TheHogNL wrote:Het gaat zeker niet helpen in mijn enthousiasme om het in de firmware te stoppen als je zelf niet bereidt bent om te onderzoeken hoe je het op je eigen toon kan aanpassen. Dus, omdat je misschien thuis zit ivm corona, ga eens uitzoeken hoe je dat aan kan passen.
Ik zou het heel graag zelf doen, helaas ben ik het engels maar een klein beetje machtig....laat staan het technische engels, dat is voor mij helemaal tovernaars-taal. Om het zelf te doen zit er voor mij helaas echt niet in, dus ik ben overgelaten aan de kennis van een ander. :oops:
Is translate.google.com geen optie? Zeker als je het "snel" er in wilt hebben mag je er best zelf wat moeite in steken he ;) We doen dit allemaal vrijwillig en kunnen niet op commando bepaalde zaken toevoegen. :o
Jammer dat het opgevat word als luiheid... dit was niet mijn bedoeling.
TheHogNL
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 2125
Joined: Sun Aug 20, 2017 8:53 pm

Re: Adaptief opwarmen uitschakelen

Post by TheHogNL »

Boulevard wrote:
TheHogNL wrote:Het gaat zeker niet helpen in mijn enthousiasme om het in de firmware te stoppen als je zelf niet bereidt bent om te onderzoeken hoe je het op je eigen toon kan aanpassen. Dus, omdat je misschien thuis zit ivm corona, ga eens uitzoeken hoe je dat aan kan passen.
Ik zou het heel graag zelf doen, helaas ben ik het engels maar een klein beetje machtig....laat staan het technische engels, dat is voor mij helemaal tovernaars-taal. Om het zelf te doen zit er voor mij helaas echt niet in, dus ik ben overgelaten aan de kennis van een ander. :oops:
Het staat hier boven gewoon in het nederlands uitgelegd dat je een bepaalde regel in een bepaald bestand moet aanpassen. Een rooted toon komt niet alleen met de lusten maar ook met de lasten :)
Member of the Toon Software Collective
Boulevard
Starting Member
Starting Member
Posts: 49
Joined: Thu Nov 07, 2019 1:46 pm

Re: Adaptief opwarmen uitschakelen

Post by Boulevard »

TheHogNL wrote:
Boulevard wrote:
TheHogNL wrote:Het gaat zeker niet helpen in mijn enthousiasme om het in de firmware te stoppen als je zelf niet bereidt bent om te onderzoeken hoe je het op je eigen toon kan aanpassen. Dus, omdat je misschien thuis zit ivm corona, ga eens uitzoeken hoe je dat aan kan passen.
Ik zou het heel graag zelf doen, helaas ben ik het engels maar een klein beetje machtig....laat staan het technische engels, dat is voor mij helemaal tovernaars-taal. Om het zelf te doen zit er voor mij helaas echt niet in, dus ik ben overgelaten aan de kennis van een ander. :oops:
Het staat hier boven gewoon in het nederlands uitgelegd dat je een bepaalde regel in een bepaald bestand moet aanpassen. Een rooted toon komt niet alleen met de lusten maar ook met de lasten :)
Dat heb ik ook door van de lusten en de lasten. Ik word dit jaar 70 en heb niet de kennis of vermogen om dit te doen.
Toch iedereen bedankt voor het meedenken.
marcelr
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 1153
Joined: Thu May 10, 2012 10:58 pm
Location: Ehv

Re: Adaptief opwarmen uitschakelen

Post by marcelr »

Kom op jongens, een beetje relaxter graag. Toen je voor het eerst een command shell onder je neus kreeg geduwd had je ook geen idee wat je ermee aan moest.
TheHogNL
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 2125
Joined: Sun Aug 20, 2017 8:53 pm

Re: Adaptief opwarmen uitschakelen

Post by TheHogNL »

We gaan nu langzaam richting de periode dat de toon verwarming toch niet hoeft aan te sturen. Wellicht zit de optie er dan voor het begin van volgende koudperiode wel in.
Member of the Toon Software Collective
yjb
Member
Member
Posts: 211
Joined: Fri Apr 17, 2009 1:15 pm
Location: Venhuizen, Netherlands

Re: Adaptief opwarmen uitschakelen

Post by yjb »

Misschien help dit een beetje voor de mensen die niet zo handig zijn met vi (ik zelf ben opgegroeid met "ed")

(Use at your own risk)

Code: Select all

# Display the current value
grep maxPreheatTime /qmf/etc/qmf_release.xml
# Save a copy
cp -p /qmf/etc/qmf_release.xml /qmf/etc/qmf_release.org
# Replace with 0
sed -i "s/maxPreheatTime>[[:digit:]]\+</maxPreheatTime>0</" /qmf/etc/qmf_release.xml
# And verify
grep maxPreheatTime /qmf/etc/qmf_release.xml
En een voorbeeldje hoe dat er op mijn toon uitziet

Code: Select all

qb-6599:~# # Display the current value
qb-6599:~# grep maxPreheatTime /qmf/etc/qmf_release.xml
                <maxPreheatTime>360</maxPreheatTime>
qb-6599:~# # Save a copy
qb-6599:~# cp -p /qmf/etc/qmf_release.xml /qmf/etc/qmf_release.org
qb-6599:~# # Replace with 0
qb-6599:~# sed -i "s/maxPreheatTime>[[:digit:]]\+</maxPreheatTime>0</" /qmf/etc/qmf_release.xml
qb-6599:~# # And verify
qb-6599:~# grep maxPreheatTime /qmf/etc/qmf_release.xml
                <maxPreheatTime>0</maxPreheatTime>
WickedMaster
Member
Member
Posts: 76
Joined: Wed Nov 07, 2018 1:53 pm

Re: Adaptief opwarmen uitschakelen

Post by WickedMaster »

@Boulevard, stuur mij maar even een berichtje.
Boulevard
Starting Member
Starting Member
Posts: 49
Joined: Thu Nov 07, 2019 1:46 pm

Re: Adaptief opwarmen uitschakelen

Post by Boulevard »

yjb wrote:Misschien help dit een beetje voor de mensen die niet zo handig zijn met vi (ik zelf ben opgegroeid met "ed")

(Use at your own risk)

Code: Select all

# Display the current value
grep maxPreheatTime /qmf/etc/qmf_release.xml
# Save a copy
cp -p /qmf/etc/qmf_release.xml /qmf/etc/qmf_release.org
# Replace with 0
sed -i "s/maxPreheatTime>[[:digit:]]\+</maxPreheatTime>0</" /qmf/etc/qmf_release.xml
# And verify
grep maxPreheatTime /qmf/etc/qmf_release.xml
[/code]
Ik heb de stoute klompen aangedaan en via PuTTY bovenstaand script gebruikt en verrek het is mij gelukt.. :D
Nadat ik het script naar de Toon had gestuurd heb ik getest en het werkte niet, opnieuw opgestart en deed nog niets.... daarna de Toon van de muur gehaald en 30 seconden later weer terug geplaatst.
Toen ik daarna een test deed, werkte hij perfect.... hij begint nu pas met verwarmen op het moment dat ik dat van hem vraag en hij begint dus niet eerder de boel te verwarmen.

Dank je wel voor het script en blijf gezond en hou je aan de regels... :P
marcelr
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 1153
Joined: Thu May 10, 2012 10:58 pm
Location: Ehv

Re: Adaptief opwarmen uitschakelen

Post by marcelr »

Goed zo! Viel achteraf wel mee, toch?
Boulevard
Starting Member
Starting Member
Posts: 49
Joined: Thu Nov 07, 2019 1:46 pm

Re: Adaptief opwarmen uitschakelen

Post by Boulevard »

Ik heb wel hulp gehad van een buurjongen, ik herinnerde mij ineens dat hij een opleiding volgde iets met de computers.
Hij onderhoud ook mijn laptop en computer...
Ik heb weer iets geleerd. Nogmaals bedankt allemaal.
Bruce the boss
Member
Member
Posts: 55
Joined: Wed Mar 11, 2020 10:50 am

Re: Adaptief opwarmen uitschakelen

Post by Bruce the boss »

Ik wil dit ook graag gebruiken op mijn Toon maar het lukt me niet om in te loggen.
Ik wil contact maken dmv PuTTY en voer het IP-adres in en poort 22

Ik krijg verbinding en moet dan de login naam (Root) en het wachtwoord invoeren maar dat lukt me niet.
Het is dus niet dat het wachtwoord fout is maar ik kan gewoon niets invoeren bij password.

Wat zou dit kunnen zijn?
TheHogNL
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 2125
Joined: Sun Aug 20, 2017 8:53 pm

Re: Adaptief opwarmen uitschakelen

Post by TheHogNL »

Je ziet niet dat je je wachtwoord invoert maar het gebeurd wel. En daarna op enter drukken.
Als je je root wachtwoord niet meer weet ga je naar Menu - TSC - restore password
Member of the Toon Software Collective
Bruce the boss
Member
Member
Posts: 55
Joined: Wed Mar 11, 2020 10:50 am

Re: Adaptief opwarmen uitschakelen

Post by Bruce the boss »

Dat heb ik gedaan en krijg dan de melding ; root password restored to 'toon' maar als ik dat invoer krijg ik toch de melding: acces denied

Gebruikersnaam: Root
Password : toon

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
yjb
Member
Member
Posts: 211
Joined: Fri Apr 17, 2009 1:15 pm
Location: Venhuizen, Netherlands

Re: Adaptief opwarmen uitschakelen

Post by yjb »

Also make sure that you login as root (*nix is case sensitive)
Bruce the boss
Member
Member
Posts: 55
Joined: Wed Mar 11, 2020 10:50 am

Re: Adaptief opwarmen uitschakelen

Post by Bruce the boss »

TheHogNL wrote:Je ziet niet dat je je wachtwoord invoert maar het gebeurd wel. En daarna op enter drukken.
Als je je root wachtwoord niet meer weet ga je naar Menu - TSC - restore password
I restored the password and I get the message : password restored to 'toon'

When I use this password I get the message: acces denied

User : Root
Password : toon

What is going wrong?
Post Reply

Return to “Toon issues and support (Nederlands toegestaan)”