Rooted Toon update lukt niet.

If your (rooted) Toon doesn't do what it's supposed to, post here. Dutch allowed / Posten in 't Nederlands toegestaan.

Moderators: marcelr, TheHogNL, Toonz

TheHogNL
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 2125
Joined: Sun Aug 20, 2017 8:53 pm

Re: Rooted Toon update lukt niet.

Post by TheHogNL »

Opnieuw proberen lijkt me :)
Member of the Toon Software Collective
TerrorSource
Administrator
Administrator
Posts: 494
Joined: Thu May 04, 2017 9:28 pm

Re: Rooted Toon update lukt niet.

Post by TerrorSource »

jan.v.o wrote:
TerrorSource wrote:Kan je eens proberen libssl te installeren?

Opkg install http://files.domoticaforum.eu/uploads/T ... .1_qb2.ipk
Oke deze is geinstalleerd, weet nu niet wat de vervolgstappen zijn.
herstarten en opnieuw proberen ;)
jan.v.o
Starting Member
Starting Member
Posts: 10
Joined: Sun Apr 05, 2020 9:10 pm

Re: Rooted Toon update lukt niet.

Post by jan.v.o »

TheHogNL wrote:Opnieuw proberen lijkt me :)
Ja dat heb ik al geprobeerd maar krijg nog steeds het zelfde resultaat. De versie die er nu op staat is 5.0.4 en niet door mij er op gezet. Heb in deze periode tot nu nog nooit een update van de firware kunnen installeren. Ook vanuit de toonstore worden apps niet geupdate. Heb Twee toons waarbij de ene als ik probeer de apps uit de store te upgraden hij aangeeft bijwerken(1) en dan reboot. Maar deze laat alleen maar zien bijwerken zonder (1) en reboot ook niet. Druk ik op Toon Bijwerken gaat hij terug naar het hoofdscherm zonder iets te doen.
jan.v.o
Starting Member
Starting Member
Posts: 10
Joined: Sun Apr 05, 2020 9:10 pm

Re: Rooted Toon update lukt niet.

Post by jan.v.o »

Toch gelukt na diverse pogingen om de toon met U-boot versie 2010.09-R10(DEC14 2015) te rooten met dank aan alle info hier op dit forum. Wat nou precies het probleem is geweest weet ik nog niet. Er zat versie 5.22.14 op nu upgraded naar 5.25.8. Kan in mijn toon in de shell maar niet in de U-BOOT versie, paswoord niet bekend, is het bij iemand bekend waar het paswoord van u-boot te vinden is ? Zou volgens de documentatie daar ook nog wat aan moeten passen.
TheHogNL
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 2125
Joined: Sun Aug 20, 2017 8:53 pm

Re: Rooted Toon update lukt niet.

Post by TheHogNL »

jan.v.o wrote:Toch gelukt na diverse pogingen om de toon met U-boot versie 2010.09-R10(DEC14 2015) te rooten met dank aan alle info hier op dit forum. Wat nou precies het probleem is geweest weet ik nog niet. Er zat versie 5.22.14 op nu upgraded naar 5.25.8. Kan in mijn toon in de shell maar niet in de U-BOOT versie, paswoord niet bekend, is het bij iemand bekend waar het paswoord van u-boot te vinden is ? Zou volgens de documentatie daar ook nog wat aan moeten passen.
U-boot iets aanpassen? Dat is alleen nodig om toegang te verschaffen om te rooten. Welke documentatie volg je?
De R10 uboot password is onbekend. Er is wel een manier om je eigen uboot password te zetten maar dat is echt niet meer nodig nu je shell access al hebt.
Member of the Toon Software Collective
jan.v.o
Starting Member
Starting Member
Posts: 10
Joined: Sun Apr 05, 2020 9:10 pm

Re: Rooted Toon update lukt niet.

Post by jan.v.o »

Oke dacht dat er volgens de documentatie nog wat aangepast moest worden n.l. "setenv addmisc setenv bootargs \$\ {bootargs\} mem=\$\{mem\} lpj=999424 init=/bin/sh. Hij werkt prima nu en de documetatie die ik gebruikt heb hiervoor
" Rooten van Eneco's toon thermostaat " Nederlandse versie.
TheHogNL
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 2125
Joined: Sun Aug 20, 2017 8:53 pm

Re: Rooted Toon update lukt niet.

Post by TheHogNL »

jan.v.o wrote:Oke dacht dat er volgens de documentatie nog wat aangepast moest worden n.l. "setenv addmisc setenv bootargs \$\ {bootargs\} mem=\$\{mem\} lpj=999424 init=/bin/sh. Hij werkt prima nu en de documetatie die ik gebruikt heb hiervoor
" Rooten van Eneco's toon thermostaat " Nederlandse versie.
Dat is (eenmalige) nodig om te booten naar een speciale single user mode zodat je dropbear kan installeren, de firewall open kan zetten en je root wachtwoord kan configureren.
Je hebt hem geroot zeg je, dan heb je deze stap ondernemen. Of heb je toch de auto-rooter gebruikt op een raspberry pi?

Ik probeer te snappen waar je denkfout zit zodat de handleiding aangepast kan worden.
Member of the Toon Software Collective
jan.v.o
Starting Member
Starting Member
Posts: 10
Joined: Sun Apr 05, 2020 9:10 pm

Re: Rooted Toon update lukt niet.

Post by jan.v.o »

ja de auto router heb ik gebruiktvoor de toon met versie 5.22.14 , deze werkt nu. Maar diegene die ik nog heb met versie 5.0.4 die krijg ik met geen mogelijkheid geupdated.
Dus als er nog sugesties zijn graag. Kan in de shell en in U-Boot maar zou niet weten waar ik zou moeten zoeken. Heb al wel redelijk veel op dit forum gelezen, en er staan
heel veel goede tips in en zeker de autorooter is TOP.
Morgen weer maar verder proberen hopelijk is er iemand die kan zeggen je moet eens daar of daar zoeken .
TheHogNL
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 2125
Joined: Sun Aug 20, 2017 8:53 pm

Re: Rooted Toon update lukt niet.

Post by TheHogNL »

jan.v.o wrote:ja de auto router heb ik gebruiktvoor de toon met versie 5.22.14 , deze werkt nu. Maar diegene die ik nog heb met versie 5.0.4 die krijg ik met geen mogelijkheid geupdated.
Dus als er nog sugesties zijn graag. Kan in de shell en in U-Boot maar zou niet weten waar ik zou moeten zoeken. Heb al wel redelijk veel op dit forum gelezen, en er staan
heel veel goede tips in en zeker de autorooter is TOP.
Morgen weer maar verder proberen hopelijk is er iemand die kan zeggen je moet eens daar of daar zoeken .
Ok dus nu een ander probleem op een andere toon.

Wat voor foutmelding krijg je dit keer?
Member of the Toon Software Collective
jan.v.o
Starting Member
Starting Member
Posts: 10
Joined: Sun Apr 05, 2020 9:10 pm

Re: Rooted Toon update lukt niet.

Post by jan.v.o »

Dit geeft hij aan:

Which version do you want to upgrade to?
5.25.8
Alright, I will try to upgrade to 5.25.8
Now starting the VPN tunnel and waiting for it to be alive and configured...
Now starting the VPN tunnel and waiting for it to be alive and configured...
Tunnel is alive and configured.
Segmentation fault
Could not download the upgrade script from the source.
Quitting the upgrade. It was a nice try tho...
eneco-001-187498:~#

Dit is er nog aan ruimte:

Filesystem 1K-blocks Used Available Use% Mounted on
ubi0:rootfs 105740 71424 34316 68% /
tmpfs 63096 200 62896 0% /var/volatile
TheHogNL
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 2125
Joined: Sun Aug 20, 2017 8:53 pm

Re: Rooted Toon update lukt niet.

Post by TheHogNL »

Segfault.. some program on your Toon isn't working

Try to run both commands 'iptables' and 'wget' to see which one of both (I think) is the problem.
Member of the Toon Software Collective
jan.v.o
Starting Member
Starting Member
Posts: 10
Joined: Sun Apr 05, 2020 9:10 pm

Re: Rooted Toon update lukt niet.

Post by jan.v.o »

weet niet welk commando ik daar voor moet gebruiken maar met alleen intikken van wget en iptables krijg ik het volgende :
eneco-001-187498:~# wget
Segmentation fault
eneco-001-187498:~# iptables
iptables v1.4.9.1: no command specified
Try `iptables -h' or 'iptables --help' for more information.
eneco-001-187498:~#

Volgens mij lijkt het er op dat " wget " niet werkt. Ben niet zo thuis in linux maar doe mijn best om het te begrijpen.
Toonz
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 1871
Joined: Mon Dec 19, 2016 1:58 pm

Re: Rooted Toon update lukt niet.

Post by Toonz »

then install it. You can find installation packages for Toon 1 here:
http://files.domoticaforum.eu/index.php?cam=/Toon/ipk/
member of the Toon Software Collective
TheHogNL
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 2125
Joined: Sun Aug 20, 2017 8:53 pm

Re: Rooted Toon update lukt niet.

Post by TheHogNL »

wget zou gewoon moeten werken maar bij jou dus stuk geraakt. Simpel herinstalleren van wget gaat waarschijnlijk niet helpen omdat het waarschijnlijk een libary is die mist.
Stuur me even een PM met je 06 nummer, dan neem ik wel even contact met je op en proberen we het op afstand te fixen
Member of the Toon Software Collective
jan.v.o
Starting Member
Starting Member
Posts: 10
Joined: Sun Apr 05, 2020 9:10 pm

Re: Rooted Toon update lukt niet.

Post by jan.v.o »

In welke dir moet wget_1.12-r8.2_qb2.ipk geinstalleerd worden of gebeurd dit automatische. Dan zou ik dit nog kunnen proberen te installeren neem aan met de kreet "opkg install wget_1.12-r8.2_qb2.ipk" Heb wel de file wgetsc gevonden maar daarin staat alles geblokt met # . Volgens mij dus alleen een info file.
Post Reply

Return to “Toon issues and support (Nederlands toegestaan)”