Nieuwste versie Toon met VNC

If your (rooted) Toon doesn't do what it's supposed to, post here. Dutch allowed / Posten in 't Nederlands toegestaan.

Moderators: marcelr, TheHogNL, Toonz

Post Reply
Tweak
Starting Member
Starting Member
Posts: 13
Joined: Wed Oct 09, 2019 1:35 pm

Nieuwste versie Toon met VNC

Post by Tweak »

Hoi,

Ik heb gister voor iemand een oude Toon 1 geroot (2015?) kon dus mooi met serial.
Maar ik denk dat deze Toon de nieuwste software heeft, want het boot logo is ook anders als bij mijne.
Nu wilde diegene graag VNC erop, dus in inittab auto start van VNC en getest.. Eerste keer liep hij vast bij het opstarten (balk stopt ergens bij het einde)

Nog een paar keer getest en toen liep die wel door, nu heeft hij de Toon opgehangen maar helaas hij start weer niet op. Ik denk
dat Eneco teveel zooi erin heeft gestopt waardoor memory vol loopt ofiets? Klinkt dit bekend?

Ik had wel het autoupdate script gedraaid voor de fixes etc.

Zou een start delay misschien helpen? Of werkt VNC niet meer met de nieuwste versie...
TerrorSource
Administrator
Administrator
Posts: 494
Joined: Thu May 04, 2017 9:28 pm

Re: Nieuwste versie Toon met VNC

Post by TerrorSource »

Je wilt x11vnc gewoon niet auto-starten op een Toon1. Memory loopt te snel vol en is nergens voor nodig.
Bijna niemand gebruikt x11vnc nog btw.
NLKris
Starting Member
Starting Member
Posts: 33
Joined: Sat Jan 26, 2019 4:16 am

Re: Nieuwste versie Toon met VNC

Post by NLKris »

Ik ben één van de weinigen geloof ik die VNC non-stop actief heeft. Ik heb 3 mogelijkheden geprobeerd om de app automatische te starten, helaas zonder resultaat.

Mijn advies, als je een betrouwbare Toon wilt behouden. Start hem in noodzaak handmatig op. Het kost nog geen minuut en hoe vaak valt je Toon nu uit? Bevalt mij prima! Maar weet dat een menig forum lid hier met meer ervaring daar anders over denkt :oops:
Wunser
Starting Member
Starting Member
Posts: 14
Joined: Sat Sep 09, 2017 6:35 pm

Re: Nieuwste versie Toon met VNC

Post by Wunser »

Ik gebruik vnc ook altijd met port forward voor remote management.

In /etc/inittab even de x11v regel toevoegen na de volgende header:

Code: Select all

# HCBv2 static stuff
#ovpn:235:respawn:/usr/sbin/openvpn --config /etc/openvpn/vpn.conf --verb 0 >/dev/null 2>&1
qtqt:245:respawn:/usr/bin/startqt >/dev/null 2>&1
tscs:245:respawn:/usr/bin/tsc >/var/log/tsc 2>&1
x11v:5:respawn:/usr/bin/x11vnc
Afhankelijk van je telefoon vnc versie is 't wellicht ook wenselijk om even -rotate +90 als optie mee te geven aan de startup opties, die kun je aanpassen in /usr/bin/x11vnc (is gewoon een startup script)

Ik heb zelf geen vastlopers hiermee iig
Post Reply

Return to “Toon issues and support (Nederlands toegestaan)”