Zon op Toon grafieken

If your (rooted) Toon doesn't do what it's supposed to, post here. Dutch allowed / Posten in 't Nederlands toegestaan.

Moderators: marcelr, TheHogNL, Toonz

Post Reply
Patrick80
Starting Member
Starting Member
Posts: 8
Joined: Wed Jan 01, 2020 11:38 pm

Zon op Toon grafieken

Post by Patrick80 »

Heb al een tijdje een geroote Toon in bezit. Afgelopen vrijdag is eindelijk de slimme meter geplaatst.
Vrijdag direct ook een kwh meter tussen mijn zonnepanelen gezet zodat ik het bruto opbrengst kan meten.
Toon is verbonden met slimme meter p1 en 1 kwh meter voor de zonnepanelen. Na aansluiten ben ik met een schone lei begonnen door middel van een reset.
Eerst duurde het even voor hij de verbruikte "stoom nu" weergaf, en zaterdag kwam het gas in beeld. Na ik begreep kon dit ook even duren. De meteradapter stond dan ook op meteradapters inregelen. Dit is nu normaal. Alles lijkt nu ook te werken behalve de grafieken, deze missen de gele balk naast de paarse balk. Zie ook de foto's. De productie staat hier ook op 0. Bij tapblad uren zie je wel gele grafieken door de paarsen heen.
Heeft iemand een idee wat dit kan zijn ?

Image
Image
Image
TheHogNL
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 2125
Joined: Sun Aug 20, 2017 8:53 pm

Re: Zon op Toon grafieken

Post by TheHogNL »

Gezien de rest wel lijkt te kloppen neig ik naar 'wacht nog even een dagje' te zeggen. Die dag/week/maand totalen van de Toon lopen soms wat achter bij nieuwe installaties.
Member of the Toon Software Collective
Patrick80
Starting Member
Starting Member
Posts: 8
Joined: Wed Jan 01, 2020 11:38 pm

Re: Zon op Toon grafieken

Post by Patrick80 »

Het werk nu. Was 2 dagen wachten, toen werd de opwekking ook weergegeven.
Alleen nu is het nog wachten op de berekening totale opwekking en terug geleverd. Zal ook een aantal dagen duren denk ik.

Image
Post Reply

Return to “Toon issues and support (Nederlands toegestaan)”