Energieverbruik (stroom nu tegel) heeft geen kleur

If your (rooted) Toon doesn't do what it's supposed to, post here. Dutch allowed / Posten in 't Nederlands toegestaan.

Moderators: marcelr, TheHogNL, Toonz

Post Reply
Edo45
Starting Member
Starting Member
Posts: 2
Joined: Wed Oct 14, 2020 10:54 pm

Energieverbruik (stroom nu tegel) heeft geen kleur

Post by Edo45 »

Beste allemaal,

Sinds kort een Toon-1 in bezit met firmware 5.35.100. Deze heb ik met een raspberry pi succesvol kunnen rooten.
Toonstore, alles werkt prima: buienradar, afvalwijzer etc.

Ik heb echter 1 raar probleempje. Het is absoluut niet onoverkomelijk maar ik vraag het me af.
De tegel op het scherm: stroom nu geeft keurig netjes het aantal watts aan (zit in de meterkast gekoppeld met P1) maar ik krijg geen kleuren te zien
Ik was in de veronderstelling als er weinig vermogen gebruikt word je 1 of 2 streepjes groen ziet en bij bijv 2000w alles streepjes gevuld.
Hetzelfde zie ik eigenlijk in de toon app (for rooted toons) terug
1 groen streepje ongeacht het verbruik. De grafieken (zodra je op de tegel klikt) zien er allemaal gewoon normaal uit.

Wellicht heeft iemand een idee hoe dit komt?
Attachments
Capture2.JPG
Capture2.JPG (25.95 KiB) Viewed 2028 times
Capture.JPG
Capture.JPG (30.86 KiB) Viewed 2028 times
TheHogNL
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 2125
Joined: Sun Aug 20, 2017 8:53 pm

Re: Energieverbruik (stroom nu tegel) heeft geen kleur

Post by TheHogNL »

Edo45 wrote:Beste allemaal,

Sinds kort een Toon-1 in bezit met firmware 5.35.100. Deze heb ik met een raspberry pi succesvol kunnen rooten.
Toonstore, alles werkt prima: buienradar, afvalwijzer etc.

Ik heb echter 1 raar probleempje. Het is absoluut niet onoverkomelijk maar ik vraag het me af.
De tegel op het scherm: stroom nu geeft keurig netjes het aantal watts aan (zit in de meterkast gekoppeld met P1) maar ik krijg geen kleuren te zien
Ik was in de veronderstelling als er weinig vermogen gebruikt word je 1 of 2 streepjes groen ziet en bij bijv 2000w alles streepjes gevuld.
Hetzelfde zie ik eigenlijk in de toon app (for rooted toons) terug
1 groen streepje ongeacht het verbruik. De grafieken (zodra je op de tegel klikt) zien er allemaal gewoon normaal uit.

Wellicht heeft iemand een idee hoe dit komt?
De toon vult dat in nav je gemiddelde verbruikt. Ik vermoed dat de toon van slag is en een veel te hoog gemiddeld verbruik heeft waardoor 2000 watt nu heel zuinig klinkt.
Heb je al een factory reset gedaan voordat je de toon in gebruik nam?
Member of the Toon Software Collective
Edo45
Starting Member
Starting Member
Posts: 2
Joined: Wed Oct 14, 2020 10:54 pm

Re: Energieverbruik (stroom nu tegel) heeft geen kleur

Post by Edo45 »

Waarempel!

Dit heeft het probleem inderdaad opgelost. Nadat ik de Toon had ontvangen was ik heel enthousiast met het rooten aan de slag gegaan en er
zelfs geen seconde over nagedacht om hem terug te zetten naar de fabrieksinstelling.
Dit heb ik vanochtend gedaan. Tot mijn verbazing bleven alle instellingen (toon apps, activatie etc) gewoon behouden.
Loopt nu als een trein!

Bedankt voor de snelle reactie!
Post Reply

Return to “Toon issues and support (Nederlands toegestaan)”