Toon app binnenhuis

If your (rooted) Toon doesn't do what it's supposed to, post here. Dutch allowed / Posten in 't Nederlands toegestaan.

Moderators: marcelr, TheHogNL, Toonz

Post Reply
Demiesehv
Starting Member
Starting Member
Posts: 9
Joined: Sat Feb 08, 2020 3:42 pm

Toon app binnenhuis

Post by Demiesehv »

Ik heb de toon apo gedownload.
Ip adres overgenomen.
1x werkt het perfect nu krijg ik geen verbinding meer.
Verwijderd opnieuw geinstaleerd mqar doet niks.
TerrorSource
Administrator
Administrator
Posts: 494
Joined: Thu May 04, 2017 9:28 pm

Re: Toon app binnenhuis

Post by TerrorSource »

De Android app?

Verwijder de app eens en installeer hem opnieuw.
Het IP adres wat je moet gebruiken staat onderin de ToonStore, poort 80
Demiesehv
Starting Member
Starting Member
Posts: 9
Joined: Sat Feb 08, 2020 3:42 pm

Re: Toon app binnenhuis

Post by Demiesehv »

Al gedaan, maar krijg geen verbinding meer
TheHogNL
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 2125
Joined: Sun Aug 20, 2017 8:53 pm

Re: Toon app binnenhuis

Post by TheHogNL »

Kan je wel naar de toon met een browser?

Heb je een reboot al geprobeerd?
Member of the Toon Software Collective
toontoon2
Starting Member
Starting Member
Posts: 11
Joined: Tue Oct 27, 2020 6:35 pm

Re: Toon app binnenhuis

Post by toontoon2 »

Hallo,

Soms moet je even bij Internet opties "Lokale toegang" en "Toegang tot Toon van afstand" even aanzetten en daarna verbinden.

Ik had namelijk dezelfde issues af en toe, en dan hielp dit wel vaak om het op te lossen.

Wat soms ook gebeurt is dat je lokale IP adres van je toon veranderd is door je router DHCP tabel reset.
Wat bij mij helpt is dan om een vaste IP adres the geven aan je toon in router settings
TheHogNL
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 2125
Joined: Sun Aug 20, 2017 8:53 pm

Re: Toon app binnenhuis

Post by TheHogNL »

toontoon2 wrote:Hallo,

Soms moet je even bij Internet opties "Lokale toegang" en "Toegang tot Toon van afstand" even aanzetten en daarna verbinden.

Ik had namelijk dezelfde issues af en toe, en dan hielp dit wel vaak om het op te lossen.
Nee dat moet je op een rooted toon juist NIET doen! Daarmee zet je voor 5 minuten wel je firewall op de toon open (poort 80) maar na 5 minuten gaat ie weer dicht.
De juiste manier is je /etc/default/iptables.conf aan te passen met poort 80 open (wat op een rooted toon meestal al is gedaan).
Member of the Toon Software Collective
toontoon2
Starting Member
Starting Member
Posts: 11
Joined: Tue Oct 27, 2020 6:35 pm

Re: Toon app binnenhuis

Post by toontoon2 »

Ah oke dat is vreemd..

Dat werkte bij mij namelijk wel altijd om een eerste connectie te maken als deze werd geweigerd.

Blijkbaar is er iets veranderd in het rootingsproces dan ofzo? (mijn root was van 2017 ofzo dacht ik)
TheHogNL
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 2125
Joined: Sun Aug 20, 2017 8:53 pm

Re: Toon app binnenhuis

Post by TheHogNL »

toontoon2 wrote:Ah oke dat is vreemd..

Dat werkte bij mij namelijk wel altijd om een eerste connectie te maken als deze werd geweigerd.

Blijkbaar is er iets veranderd in het rootingsproces dan ofzo? (mijn root was van 2017 ofzo dacht ik)
Ja het werkt dus wel maar als je dat dus doet werkt het gelijk na 5 minuten niet meer. Enige wat die knop doet is tijdelijke de firewall openen. Je kan dus beter zelf permanent dat open zetten (wat waarschijnlijk bij jouw toon nog niet gedaan was)
Member of the Toon Software Collective
Demiesehv
Starting Member
Starting Member
Posts: 9
Joined: Sat Feb 08, 2020 3:42 pm

Re: Toon app binnenhuis

Post by Demiesehv »

TheHogNL wrote:Kan je wel naar de toon met een browser?

Heb je een reboot al geprobeerd?
Mmm hoe doe ik dat?
TerrorSource
Administrator
Administrator
Posts: 494
Joined: Thu May 04, 2017 9:28 pm

Re: Toon app binnenhuis

Post by TerrorSource »

Demiesehv wrote:
TheHogNL wrote:Kan je wel naar de toon met een browser?

Heb je een reboot al geprobeerd?
Mmm hoe doe ik dat?
Draai de fixes van het update script ;)
jant90
Starting Member
Starting Member
Posts: 12
Joined: Sat Mar 07, 2020 9:06 pm

Re: Toon app binnenhuis

Post by jant90 »

Ik had hetzelfde probleem met de rooted Toon Android app, bij de eerste keer opstarten en instellen werkt het allemaal prachtig maar vervolgens krijgt die geen verbinding meer met de rooted Toon. Volgens mij is het een probleem met Android 10 waarop de app helaas niet meer ondersteund zou zijn (meende ik ook ergens gelezen te hebben bij de reviews o.i.d.) maar dat is alweer even geleden dus ik herinner het me niet meer precies. Ik heb het opgegeven in ieder geval.

Je zou eventueel een snelkoppeling op je homescreen kunnen maken naar de mobiele webpagina van de Toon (die eerst inschakelen via menu > TSC). Die mobiele webpagina werkt eigenlijk heel goed vond ik, alleen volgens mij is het nadeel daarvan dat je elke keer het ingestelde wachtwoord in moet voeren wat niet uit te schakelen is. En dat is dan weer niet zo gebruiksvriendelijk als een app openen en direct kunnen bedienen.
BakkerNL
Starting Member
Starting Member
Posts: 8
Joined: Sun Oct 02, 2022 8:40 pm
Location: Groningen

Re: Toon app binnenhuis

Post by BakkerNL »

Goedemorgen, even een oude topic omhoog krikken.
Ik heb het zelfde probleem hier met inloggen op mijn rooted toon. Had via tsc gebruikersnaam en ww aangemaakt maar nu krijg ik na een week ineens geen contact meer met de toon via de webbrowser. App had ik al geprobeer maar dat werkte 2e dag al niet meer goed daarom over gegaan naar de webbrowser maar ook daar lukt het niet meer. Krijg de hele tijd in beeld site niet beschikbaar. Toon al opnieuw opgestart, telefoon al opnieuw opgestart maar kom er niet meer in. Wel wat mij opvalt is als ik weer naar instellingen ga en dan naar tsc dat mijn gebruikersnaam en ww er ook niet meer staan maar als ik dat opnieuw invoer en dan ga opslaan dan nog sls ik weer terug ga naar het tsc menu mobile login dan staan die gegevens er weer niet in. Is dit een fout in de hardeware of software of moet ik iets anders instellen ??
Last edited by BakkerNL on Thu Oct 13, 2022 6:36 am, edited 2 times in total.
Post Reply

Return to “Toon issues and support (Nederlands toegestaan)”