Toon wil niet verbinden met wifi netwerk

If your (rooted) Toon doesn't do what it's supposed to, post here. Dutch allowed / Posten in 't Nederlands toegestaan.

Moderators: marcelr, TheHogNL, Toonz

Post Reply
poelie
Starting Member
Starting Member
Posts: 7
Joined: Tue Dec 22, 2020 3:43 pm

Toon wil niet verbinden met wifi netwerk

Post by poelie »

Ik heb problemen met verbinden met het wifi netwerk.
Toon ziet netjes alle netwerken in de buurt maar bij verbinden krijg ik de melding "Wachtwoord onjuist"
inmiddels van alles geprobeerd, Module los gehad, twee andere routers geprobeerd, etc. etc. alles zonder resultaat.

Via de kabel werkt alles probleemloos, wie heeft er een idee wat er loos kan zijn? Ik heb nu 5 netwerken in de lucht maar allen zonder succes.
Het betreft een AzureWave RT5390 module.

~Kleine update, na uren prutsen ben ik er achter dat het alleen werkt als ik de afstand tussen de router en toon terugbreng naar max 2 meter.
ga ik weer verder weg krijg ik gelijk de melding "Wachtwoord onjuist". Plaats ik de router dichterbij werkt het weer..
Module defect?
TheHogNL
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 2125
Joined: Sun Aug 20, 2017 8:53 pm

Re: Toon wil niet verbinden met wifi netwerk

Post by TheHogNL »

Of antenne los intern?
Member of the Toon Software Collective
poelie
Starting Member
Starting Member
Posts: 7
Joined: Tue Dec 22, 2020 3:43 pm

Re: Toon wil niet verbinden met wifi netwerk

Post by poelie »

Beiden los gehad en opnieuw bevestigd, Zelfs de wifi van de buurman (20meter verderop) komt netjes door...
Ik zie op de toon meer netwerken dan op mijn laptop..
TheHogNL
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 2125
Joined: Sun Aug 20, 2017 8:53 pm

Re: Toon wil niet verbinden met wifi netwerk

Post by TheHogNL »

poelie wrote:Beiden los gehad en opnieuw bevestigd, Zelfs de wifi van de buurman (20meter verderop) komt netjes door...
Ik zie op de toon meer netwerken dan op mijn laptop..
De toon1 accepeert sowieso alleen redelijk oude wifi configuraties (zaken als beamforming, fast roaming etc moeten uit). En probeer even op kanaal 1.

Er zit uiteraard een verschil in het wel kunnen ontvangen van radio signalen en het kunnen sturen er van. Kan dus ook gewoon een defect van de wifi module zijn. Deed ie het voor het rooten wel?
Member of the Toon Software Collective
poelie
Starting Member
Starting Member
Posts: 7
Joined: Tue Dec 22, 2020 3:43 pm

Re: Toon wil niet verbinden met wifi netwerk

Post by poelie »

Ik heb de toon 2e hands gekocht, gelijk geroot dus niet getest.
Zit wel op de laatste software versie, inmiddels een nieuwe wifi module besteld, zodra deze binnen is zal ik het resultaat posten.
poelie
Starting Member
Starting Member
Posts: 7
Joined: Tue Dec 22, 2020 3:43 pm

Re: Toon wil niet verbinden met wifi netwerk

Post by poelie »

Update:
Vorige maand voor 4 euro op Ali-Express een vervangende wifi module gekocht.
Alles werkt nu perfect..
Bastelopa
Starting Member
Starting Member
Posts: 4
Joined: Wed Dec 08, 2021 12:17 pm

Re: Toon wil niet verbinden met wifi netwerk

Post by Bastelopa »

Beste, leuk dat het op die manier opgelost is. Ik heb hetzelfde probleem. Bij Ali expres andere module besteld maar kennelijk was dat de verkeerde want die vind helemaal geen wifi netwerken. Mijn vraag is dan ook: welke module heb jij besteld? Hopelijk is die dan ook nog leverbaar. Ik hoor graag van je.
Post Reply

Return to “Toon issues and support (Nederlands toegestaan)”