Qubino flush 2 relays z-wave plus

Homeseer Forum in het Nederlands (DUTCH forum)

Moderator: Ruud

John
Member
Member
Posts: 145
Joined: Mon Aug 02, 2010 5:00 pm

Re: Qubino flush 2 relays z-wave plus

Post by John »

Ik ontvang er hoop ik vandaag 1. Zal mijn resultaten delen


Sent from my iPhone using Tapatalk
Tiz
Member
Member
Posts: 146
Joined: Tue May 19, 2009 12:21 pm
Location: Netherlands

Re: Qubino flush 2 relays z-wave plus

Post by Tiz »

stefxx wrote:
Bastiaan wrote:Voorlopig maar dit ingezet. Vermoedelijk niet allemaal nodig maar de doc is altijd wat mistig wat wel en niet erbij hoort.
Screen Shot 2016-05-04 at 08.14.34.png
Dat is ook wel interessant. Het lukt mij niet om een association te maken met een endpoint :evil:

Dat probleem heb ik dus ook. Soms maakt hij helemaal gen asociatie, maar sowieso niet met een endpoint van de Z-wave controller. Iemand enig idee hoe dit kan? De FLush 2 relay is door Homeseer zelf netjes toegevoegd en laat wel een asociatie met een endpoint zien. Het duizelt mij....
Mathijs
stefxx
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 679
Joined: Fri Sep 12, 2008 2:26 pm
Location: Netherlands

Re: Qubino flush 2 relays z-wave plus

Post by stefxx »

Blijft raar met Qubino en HS3. Ik heb inmiddels 1 module met S4 (garantie gevalletje) waarmee ik WEL een endpoint association kan maken. Alle andere problemen (met de S1/S2/S3 versies) zijn nog steeds hetzelfde (dus met name dat schakelen van de module op S1 in HS3 als S2 gezien wordt, inclusief verbruik). Ik heb ook geen verschil gemerkt tussen een associatie van Group 1 zonder endpoints, en Group 1-Endpoint 1/Group 1-Endpoint 2 associatie.

Wel heb ik contact gezocht met Qubino over de mogelijkheid tot firmware updates. Dat kan, maar is verre van eenvoudig. Ik moet ze dan opsturen naar de Europesche distributeur (ja lekker 12 modules uitbouwen :? grrr) maar de distributeur weet zelf nog niet hoe dit moet. Er is blijkbaar een speciale programmer voor nodig, ontwikkeld door Qubino... tot zover de standaard OTA firmware update mogelijkheid van Z-Wave plus :twisted:
raymonvdm
Senior Member
Senior Member
Posts: 1153
Joined: Sun Dec 18, 2011 1:23 am

Re: Qubino flush 2 relays z-wave plus

Post by raymonvdm »

stefxx wrote:Blijft raar met Qubino en HS3. Ik heb inmiddels 1 module met S4 (garantie gevalletje) waarmee ik WEL een endpoint association kan maken. Alle andere problemen (met de S1/S2/S3 versies) zijn nog steeds hetzelfde (dus met name dat schakelen van de module op S1 in HS3 als S2 gezien wordt, inclusief verbruik). Ik heb ook geen verschil gemerkt tussen een associatie van Group 1 zonder endpoints, en Group 1-Endpoint 1/Group 1-Endpoint 2 associatie.

Wel heb ik contact gezocht met Qubino over de mogelijkheid tot firmware updates. Dat kan, maar is verre van eenvoudig. Ik moet ze dan opsturen naar de Europesche distributeur (ja lekker 12 modules uitbouwen :? grrr) maar de distributeur weet zelf nog niet hoe dit moet. Er is blijkbaar een speciale programmer voor nodig, ontwikkeld door Qubino... tot zover de standaard OTA firmware update mogelijkheid van Z-Wave plus :twisted:


Ik heb dit probleem met S1 en S2 ook gehad met Fibaro Dual Relay modules, maar dat is ineens ook weer verdwenen. Ik heb geen firmware update of Z-Wave update gedaan. Wel heb ik twee nieuwe modules toegevoegd en een module opnieuw ingeleerd (Dit waren overigens niet de modules met het probleem) Maar bij de laatste test lijkt alles te werken zoals het zou moeten, ik snap dit overigens nog steeds niet :D Daarnaast heb ik nog wel een probleem met een Z-Wave.Me module die telkens een association heeft met mijn afzuigkap (die dan dus ook uit gaat) Dit komt mogelijk omdat Junior heel fanatiek op de schakelaar ramt waardoor deze in de include stand komt :?: maar ik kan hier in de handleiding nog niks over terug vinden :cry:

Wellicht is alles opnieuw inleren nog een idee?
Running HS3PRO on PC with Z-Wave / OpenTherm / Plugwise / RFXcom / MQTT / XAP400 / Logitech Media Server and Squeezelite on PI`s
stefxx
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 679
Joined: Fri Sep 12, 2008 2:26 pm
Location: Netherlands

Re: Qubino flush 2 relays z-wave plus

Post by stefxx »

raymonvdm wrote:Ik heb dit probleem
Bedoel je met "dit" het endpoint issue of het issue dat het verkeerde device in HS3 schakelt? Voor alle duidelijkheid, met S1/S2/S3/S4 bedoel ik de firmware versie, niet het homeseer device, of switch 1/switch 2 ofzo.
raymonvdm wrote:Wellicht is alles opnieuw inleren nog een idee?
Denk het niet. Ik heb recentelijk een Windows test machine (met HS3 trail licentie) ingericht, en daar mijn spare zwave.me op aangesloten. 1 device geinclude en het probleem was ook daar aanwezig. Mijn productie omgeving is overigens Linux.
Last edited by stefxx on Fri May 20, 2016 11:52 am, edited 1 time in total.
raymonvdm
Senior Member
Senior Member
Posts: 1153
Joined: Sun Dec 18, 2011 1:23 am

Re: Qubino flush 2 relays z-wave plus

Post by raymonvdm »

Met dit probleem bedoeld ik dat het lokaal bedienen van S1 er voor zorgt dat S2 wordt geschakeld


Wanneer je op je test systeem Domoticz installeert dan werkt alles wel naar behoren toch? Want dat is het probleem zoals ik het had (Maar dat is nu dus spontaan verdwenen)
Running HS3PRO on PC with Z-Wave / OpenTherm / Plugwise / RFXcom / MQTT / XAP400 / Logitech Media Server and Squeezelite on PI`s
stefxx
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 679
Joined: Fri Sep 12, 2008 2:26 pm
Location: Netherlands

Re: Qubino flush 2 relays z-wave plus

Post by stefxx »

raymonvdm wrote:Maar als je op dit test systeem Domoticz zet dan werkt alles wel goed toch?
Geen idee, kan ik wel eens proberen... overigens als ik wat om me heen google (google.nl/search?q=domoticz+qubino+2+re ... us+2+relay) lees ik erg soortgelijke problemen...
raymonvdm
Senior Member
Senior Member
Posts: 1153
Joined: Sun Dec 18, 2011 1:23 am

Re: Qubino flush 2 relays z-wave plus

Post by raymonvdm »

stefxx wrote:
raymonvdm wrote:Maar als je op dit test systeem Domoticz zet dan werkt alles wel goed toch?
Geen idee, kan ik wel eens proberen... overigens als ik wat om me heen google (google.nl/search?q=domoticz+qubino+2+re ... us+2+relay) lees ik erg soortgelijke problemen...

Ik gebruik overigens een UZB interface
Running HS3PRO on PC with Z-Wave / OpenTherm / Plugwise / RFXcom / MQTT / XAP400 / Logitech Media Server and Squeezelite on PI`s
stefxx
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 679
Joined: Fri Sep 12, 2008 2:26 pm
Location: Netherlands

Re: Qubino flush 2 relays z-wave plus

Post by stefxx »

Yup, die heb ik ook. Twee zelfs :-)
raymonvdm
Senior Member
Senior Member
Posts: 1153
Joined: Sun Dec 18, 2011 1:23 am

Re: Qubino flush 2 relays z-wave plus

Post by raymonvdm »

stefxx wrote:Yup, die heb ik ook. Twee zelfs :-)
Idem :-)
Running HS3PRO on PC with Z-Wave / OpenTherm / Plugwise / RFXcom / MQTT / XAP400 / Logitech Media Server and Squeezelite on PI`s
stefxx
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 679
Joined: Fri Sep 12, 2008 2:26 pm
Location: Netherlands

Re: Qubino flush 2 relays z-wave plus

Post by stefxx »

raymonvdm wrote:Wanneer je op je test systeem Domoticz installeert dan werkt alles wel naar behoren toch? Want dat is het probleem zoals ik het had (Maar dat is nu dus spontaan verdwenen)
Helaas. Bij Domoticz heb ik precies hetzelfde probleem... was er al bang voor.
raymonvdm
Senior Member
Senior Member
Posts: 1153
Joined: Sun Dec 18, 2011 1:23 am

Re: Qubino flush 2 relays z-wave plus

Post by raymonvdm »

Dan is het dus een probleem in de modules en niet zozeer in de HS3 sofware. Ik neem aan dat je de stick leeggemaakt hebt met bijvoorbeeld ZTool en daarna opnieuw een device include zodat je echt een schone configuratie hebt?
Running HS3PRO on PC with Z-Wave / OpenTherm / Plugwise / RFXcom / MQTT / XAP400 / Logitech Media Server and Squeezelite on PI`s
stefxx
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 679
Joined: Fri Sep 12, 2008 2:26 pm
Location: Netherlands

Re: Qubino flush 2 relays z-wave plus

Post by stefxx »

Ik begrijp je conclusie, maar vind hem iets te kort door de bocht. Ik ga er maar vanuit dat de Qubino modules gewoon nog niet volledig gesupport zijn in HS3 en Domoticz...
John
Member
Member
Posts: 145
Joined: Mon Aug 02, 2010 5:00 pm

Re: Qubino flush 2 relays z-wave plus

Post by John »

Double relays (app 1.1) ontvangen.

Zelfde bugs als eerder gerapporteerd.

Niet in te leren in Z-net, wel in Z-wave.me UZB stick

---
John
Bastiaan
Senior Member
Senior Member
Posts: 1257
Joined: Sat May 24, 2008 11:36 am
Location: Netherlands
Contact:

Re: Qubino flush 2 relays z-wave plus

Post by Bastiaan »

Toch vreemd omdat ze hier wel goed werken. Gebruik (3x) Znet. Inclusief is in een oogwenk gedaan.
Wel laatste plug-ins in gebruik bij HS?
Post Reply

Return to “Homeseer algemeen Forum”