Windows 10 - Prolific Drivers

Homeseer Forum in het Nederlands (DUTCH forum)

Moderator: Ruud

Post Reply
raymonvdm
Senior Member
Senior Member
Posts: 1153
Joined: Sun Dec 18, 2011 1:23 am

Windows 10 - Prolific Drivers

Post by raymonvdm »

Afgelopen dagen druk geweest met een upgrade naar Windows 10 en daarbij loop ik nog tegen wat kleine uitdagingen aan. Een daarvan is de ondersteuning van Prolific USB RS232 converters. Ik heb 5 van deze converters aan mijn sytsteem hangen maar slechts eentje werkt er nog op dit moment. Windows geeft mij driver 3.6.81.357 (4-9-2015) en deze zou oudere hardware niet meer ondersteunen

https://answers.microsoft.com/en-us/win ... fcf?auth=1


Ik kan nu moeilijk doen met allerlei drivers en dat soort dingen maar misschien is andere hardware een beter idee? Wat zijn goed(kope) converters welke ik kan gebruiken met Windows 10 out of the box?
Running HS3PRO on PC with Z-Wave / OpenTherm / Plugwise / RFXcom / MQTT / XAP400 / Logitech Media Server and Squeezelite on PI`s
ThinkPad
Member
Member
Posts: 75
Joined: Sat Nov 15, 2014 1:49 pm

Re: Windows 10 - Prolific Drivers

Post by ThinkPad »

Zijn het wel originele kabeltjes? Ik weet dat FTDI een tijd terug een driver update had die moedwillig kloonkabels sloopte door de PID en VID van de fake chip te overschrijven.
Normaal gesproken is een originele PL2303 of FT232 wel plug 'n play op Windows geloof ik.
raymonvdm
Senior Member
Senior Member
Posts: 1153
Joined: Sun Dec 18, 2011 1:23 am

Re: Windows 10 - Prolific Drivers

Post by raymonvdm »

ThinkPad wrote:Zijn het wel originele kabeltjes? Ik weet dat FTDI een tijd terug een driver update had die moedwillig kloonkabels sloopte door de PID en VID van de fake chip te overschrijven.
Normaal gesproken is een originele PL2303 of FT232 wel plug 'n play op Windows geloof ik.
Het is echt sinds windows 10, volgens mij zitten er wel ¨originele kabels¨ tussen die het niet doen door de nieuwe driver.
Running HS3PRO on PC with Z-Wave / OpenTherm / Plugwise / RFXcom / MQTT / XAP400 / Logitech Media Server and Squeezelite on PI`s
DrDoo
Member
Member
Posts: 103
Joined: Tue Sep 29, 2009 5:18 pm
Location: Netherlands

Re: Windows 10 - Prolific Drivers

Post by DrDoo »

Ik had ook problemen.
Probeer deze is: http://www.ifamilysoftware.com/news37.html
PL2303_64bit_Installer.exe

Gr
Michiel
raymonvdm
Senior Member
Senior Member
Posts: 1153
Joined: Sun Dec 18, 2011 1:23 am

Re: Windows 10 - Prolific Drivers

Post by raymonvdm »

Ik heb inmiddels de kabels vervangen door deze

https://www.amazon.de/TRENDnet-TU-S9-Tr ... B0007T27H8

En dat werkt wel weer plug and play :D Overigens waren ze goedkoper toen ik de bestelling deed :-)
Running HS3PRO on PC with Z-Wave / OpenTherm / Plugwise / RFXcom / MQTT / XAP400 / Logitech Media Server and Squeezelite on PI`s
Herbus
Member
Member
Posts: 363
Joined: Mon Mar 27, 2006 12:28 pm
Location: Netherlands

Re: Windows 10 - Prolific Drivers

Post by Herbus »

Ik had hetzelfde probleem met de Prolific. Na de update naar Win10 werd de USB converter niet meer herkend.
Dit hielp in mijn situatie: leftbraintinkering.blogspot.nl/2013/05/ ... evice.html
Herbus (Jos)
raymonvdm
Senior Member
Senior Member
Posts: 1153
Joined: Sun Dec 18, 2011 1:23 am

Re: Windows 10 - Prolific Drivers

Post by raymonvdm »

Ik ben benieuwd wat er gebeurt bij de eerst volgende Windows update. Ik zag dat de driver dan geüpdate zou worden en je weer terug bij af bent
Running HS3PRO on PC with Z-Wave / OpenTherm / Plugwise / RFXcom / MQTT / XAP400 / Logitech Media Server and Squeezelite on PI`s
Post Reply

Return to “Homeseer algemeen Forum”