Nieuw huis, begin domotica

Forum about Domotica Home Automation for dummies, is only for the real beginner questions.

Moderator: TANE

Mdamen
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 390
Joined: Sat Nov 22, 2008 6:58 pm
Location: Netherlands
Contact:

Nieuw huis, begin domotica

Post by Mdamen »

Ik denk dat met BJ Busch Jaeger bedoeld wordt..

http://www.busch-jaeger.de/


Gebaseerd op KNX dus (http://www.knx.nl)

--
Maarten Damen

www.maartendamen.com
User avatar
Fantic
Member
Member
Posts: 201
Joined: Sat Feb 21, 2009 2:11 pm
Location: Loenen, UT, Netherlands
Contact:

Nieuw huis, begin domotica

Post by Fantic »

Er is wel wat verschil tussen een woon'boot' en een woonark (tegenwoordig ook vaak watervilla genoemd) Een woonark is een betonnen bak die speciaal wordt gestort en verde met houtskeletbouw wordt opgetrokken als een normale woning, hier gelden dan ook de normale woonhis rgels voor.
Onder een woonboot wordt meestal een stalen boot verstaan die is omgebouwd tot woonschip. Welke regels er hier gelden is mij onbekend.

Dit jaar wordt er voor ons een nieuwe woonark gebouwd, waarbij ik zelf begin volgend jaar (als de werf klaar is) alle elektra ga aanleggen. Hetgeen waar je hierbij wel mee te maken krijgt is dat je 2 groepenkasten hebt, 1 op de wal, met de zekeringen voor de schuur en andere wal voorzieningen, terrasverlichting etc, en 1 aan boord voor alle woonruimtes.
Ik heb hier al wel een en ander voor gepland maar ben nog bezig alles uit te werken, overal komen dozen van 50mm diep, een aantal puls schakelaars en ik heb voorlopig mijn zinnen op Xanura gezet, hoewel de geruchten dat Eaton wil stoppen natuurlijk wel wat lastig zijn.

Regards, Maarten.
Never let a computer know you're in a hurry.
User avatar
Snelvuur
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 3156
Joined: Fri Apr 06, 2007 11:01 pm
Location: Netherlands
Contact:

Nieuw huis, begin domotica

Post by Snelvuur »

Eaton wil natuurlijk niet echt "stoppen" ze willen waarschijnlijk over gaan naar iets nieuws (beter/sneller) hopelijk.

// Erik (binkey.nl)
User avatar
Boswachter
Starting Member
Starting Member
Posts: 5
Joined: Sat Sep 04, 2010 5:14 pm
Location: Netherlands

Re: Nieuw huis, begin domotica

Post by Boswachter »

@TFL9: kun je een update sturen over de bouw van je nieuwe huis? Ik ben nieuwsgierig in hoeverre alles is gelukt en naar de keuzes die je hebt gemaakt in de afgelopen 1,5 jaar. Ik bevind me in een soortgelijke situatie en heb soortgelijke wensen. Zie mijn topic
domoticaforum.eu/viewtopic.php?f=17&amp ... 22&e=0
Locked

Return to “Domotica for Dummies Forum”