Stretch 3 wordt niet gezien door plugin

Forum over de plugwise plugin van Rene Klootwijk, nu in handen van Rien du Pre (DUTCH forum)

Moderators: Rene, RdP

Post Reply
jlinnemann
Starting Member
Starting Member
Posts: 16
Joined: Sun Feb 08, 2009 3:28 pm
Location: Netherlands

Stretch 3 wordt niet gezien door plugin

Post by jlinnemann »

Ik gebruik Plugwise Pro 3.0.3.2 plugin op HS3 Standard Edition 3.0.0.368 (Windows). Ik heb een Stick in een Stretch 3.0 (firmware 3.1.11). De plugin ziet de Stretch niet. Log file geeft "Number of Stretch devices found: 0". Stretch is via IP-adres wel direct te benaderen. Enig idee?

Dank,

Joost
User avatar
RdP
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 989
Joined: Thu May 04, 2006 10:14 am
Location: Netherlands

Re: Stretch 3 wordt niet gezien door plugin

Post by RdP »

Beste Joost,

Vervelend...

Ik heb zelf geen Stretch meer en zeker geen 3.x

Ik heb Plugwise meerdere malen om een test exemplaar gevraagd om de nieuwe versie te testen, maar krijgt totaal geen reactie.

Het spijt me.
Rien
jlinnemann
Starting Member
Starting Member
Posts: 16
Joined: Sun Feb 08, 2009 3:28 pm
Location: Netherlands

Re: Stretch 3 wordt niet gezien door plugin

Post by jlinnemann »

Beste Rien,

Ik vind het geen probleem om je mijn Stretch te lenen, hoor. Als dat een fix/update mogelijk maakt. Ik kan er toch niet zo veel mee zolang hij niet werkt met HS....

Laat maar even weten of dat een idee is.

Hartelijke groet,

Joost
User avatar
RdP
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 989
Joined: Thu May 04, 2006 10:14 am
Location: Netherlands

Re: Stretch 3 wordt niet gezien door plugin

Post by RdP »

Hi,

Ik heb net mijn eigen bedrijf opgestart en daar ben ik heel druk mee, ben bang dat voorlopig dus anderen zaken voor gaan.

Laten we contact houden als ik wel tijd heb.
Rien
jlinnemann
Starting Member
Starting Member
Posts: 16
Joined: Sun Feb 08, 2009 3:28 pm
Location: Netherlands

Re: Stretch 3 wordt niet gezien door plugin

Post by jlinnemann »

Prima, natuurlijk. De reden dat ik die Stretch gebruik is dat mijn HS systeem (met Stick) te ver af staat van de Circle+ en Circles. De HS-computer "ziet" daarom het Plugwise netwerk niet. Alternatief zou kunnen zijn om de Plugwise Pro plugin te draaien op een Raspberry Pi die ik dan in het washok plaats (met daarin de Stick). Vraag: kan de Plugwise Pro als een remote plugin draaien op een Raspberry Pi (met dus HS op een aparte Windows machine)?

Joost
Akatar
Senior Member
Senior Member
Posts: 1134
Joined: Thu Nov 22, 2007 12:25 am
Location: the netherlands

Re: Stretch 3 wordt niet gezien door plugin

Post by Akatar »

jlinnemann wrote:Prima, natuurlijk. De reden dat ik die Stretch gebruik is dat mijn HS systeem (met Stick) te ver af staat van de Circle+ en Circles. De HS-computer "ziet" daarom het Plugwise netwerk niet. Alternatief zou kunnen zijn om de Plugwise Pro plugin te draaien op een Raspberry Pi die ik dan in het washok plaats (met daarin de Stick). Vraag: kan de Plugwise Pro als een remote plugin draaien op een Raspberry Pi (met dus HS op een aparte Windows machine)?

Joost
met een usb naar netwerk kastje kan je de stick overal plaatsen. (overal waar een netwerkkabel is...)
jlinnemann
Starting Member
Starting Member
Posts: 16
Joined: Sun Feb 08, 2009 3:28 pm
Location: Netherlands

Re: Stretch 3 wordt niet gezien door plugin

Post by jlinnemann »

Ik heb inmiddels de Stick in een Raspberry Pi in het washok, via wifi op het netwerk (geen kabel in het washok). Via een VirtualHere server op de Pi en een VirtualHere client op de HS3 machine ziet de plugin de Stick alsof hij lokaal zit. Werkt als een zonnetje.
Post Reply

Return to “Homeseer Plugwise Plugin Forum”