PlugWise Plug-in 2.0 beschikbaar

Forum over de plugwise plugin van Rene Klootwijk, nu in handen van Rien du Pre (DUTCH forum)

Moderators: Rene, RdP

Ruud
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 847
Joined: Wed Jan 02, 2008 12:25 pm
Location: Rijswijk (Z.H)

Re: PlugWise Plug-in 2.0 beschikbaar

Post by Ruud »

Oke ik wacht af , maar nog steeds erg te vreden.
Ik zag wel in die icon dir de switch staan ?
Ruud (rualblas)
freakstar
Member
Member
Posts: 118
Joined: Thu Sep 22, 2011 4:07 pm

Re: PlugWise Plug-in 2.0 beschikbaar

Post by freakstar »

Als ik een instelling aanpas en op save klik loopt de pagina als het ware vast. Surf ik vervolgens naar m'n index en controleer ik op de instelling gedaan is dan is dit wel goed gegaan. Gebeurt dit bij anderen ook?
User avatar
RdP
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 989
Joined: Thu May 04, 2006 10:14 am
Location: Netherlands

Re: PlugWise Plug-in 2.0 beschikbaar

Post by RdP »

freakstar wrote:Als ik een instelling aanpas en op save klik loopt de pagina als het ware vast. Surf ik vervolgens naar m'n index en controleer ik op de instelling gedaan is dan is dit wel goed gegaan. Gebeurt dit bij anderen ook?
Gebruik je Chrome ?
Er is nog iemand die dit heeft met Chrome. Safari, IE en Firefox hebben er geen last van en het is mij nog een raadsel waarom Chrome wel :?
Rien
freakstar
Member
Member
Posts: 118
Joined: Thu Sep 22, 2011 4:07 pm

Re: PlugWise Plug-in 2.0 beschikbaar

Post by freakstar »

Inderdaad Google Chrome, heb niet met andere browsers getest. Verder werkt het top, dus ik accepteer het wel. :D
labtec
Member
Member
Posts: 243
Joined: Sun Oct 24, 2010 9:12 pm

Re: PlugWise Plug-in 2.0 beschikbaar

Post by labtec »

Kan ik deze plug-in 2.0 ook gebruiken in combinatie met een Plugwise smile P1? ik lees in de handleiding dat de Source App
geïnstalleerd moet worden, deze is toch niet als free-ware verkrijgbaar (licentie).

A prerequisite is that the PlugWise source application must be installed and running. Make sure that the webserver is enabled..............

Kortom, is de plug-in niet bruikbaar om op dit moment alleen verbruik info in Homeseer te implementeren?
User avatar
Harry
Member
Member
Posts: 329
Joined: Mon Apr 10, 2006 1:43 am
Location: Drachten

Re: PlugWise Plug-in 2.0 beschikbaar

Post by Harry »

Ik heb na de upgrade ploblemen met scripts die gebruik maken van de device value's
is er iets veranderd in de opbouw van de value?

op onderstaande manier laat ik een value in een variabel

dim usedr
usedr = hs.devicevalue("^11")

dit heeft altijd gewerkt?
labium
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 512
Joined: Sat Feb 06, 2010 10:56 am
Location: netherlands

Re: PlugWise Plug-in 2.0 beschikbaar

Post by labium »

this plugin reads the xml file from the source , if you want to see the smile standalone , you should then create a plugin which reads the xml file from the smile in smileip/smartmeter/modules
User avatar
RdP
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 989
Joined: Thu May 04, 2006 10:14 am
Location: Netherlands

Re: PlugWise Plug-in 2.0 beschikbaar

Post by RdP »

labtec wrote:Kan ik deze plug-in 2.0 ook gebruiken in combinatie met een Plugwise smile P1? ik lees in de handleiding dat de Source App
geïnstalleerd moet worden, deze is toch niet als free-ware verkrijgbaar (licentie).

A prerequisite is that the PlugWise source application must be installed and running. Make sure that the webserver is enabled..............

Kortom, is de plug-in niet bruikbaar om op dit moment alleen verbruik info in Homeseer te implementeren?
De Source applicatie is op dit moment een vereiste om de gegevens via de webserver van deze Source software op te kunnen vragen tbv de plug-in. De Source software is niet gratis voor zover ik weet.

Dus kunnen we inderdaad stellen dat alleen de Smile P1 niet voldoende is om dit middels de plug-in te koppelen aan HomeSeer. Overigens is een PlugWise Home StarterKit niet heel duur en soms via dit forum of via Marktplaats ook 2e hands aan te schaffen...

In de toekomst zal het misschien mogelijk om direct te kunnen interfacen met de Smile of de Stretch vanuit de plug-in, ik denk ergens deze zomer...

Gr,
Rien
Rien
User avatar
RdP
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 989
Joined: Thu May 04, 2006 10:14 am
Location: Netherlands

Re: PlugWise Plug-in 2.0 beschikbaar

Post by RdP »

labium wrote:this plugin reads the xml file from the source , if you want to see the smile standalone , you should then create a plugin which reads the xml file from the smile in smileip/smartmeter/modules
I will receive a Smile P1 in the near future, I'll see what I can do to connect directly to the Smile P1....
Rien
labtec
Member
Member
Posts: 243
Joined: Sun Oct 24, 2010 9:12 pm

Re: PlugWise Plug-in 2.0 beschikbaar

Post by labtec »

RdP wrote:
labtec wrote:Kan ik deze plug-in 2.0 ook gebruiken in combinatie met een Plugwise smile P1? ik lees in de handleiding dat de Source App
geïnstalleerd moet worden, deze is toch niet als free-ware verkrijgbaar (licentie).

A prerequisite is that the PlugWise source application must be installed and running. Make sure that the webserver is enabled..............

Kortom, is de plug-in niet bruikbaar om op dit moment alleen verbruik info in Homeseer te implementeren?
De Source applicatie is op dit moment een vereiste om de gegevens via de webserver van deze Source software op te kunnen vragen tbv de plug-in. De Source software is niet gratis voor zover ik weet.

Dus kunnen we inderdaad stellen dat alleen de Smile P1 niet voldoende is om dit middels de plug-in te koppelen aan HomeSeer. Overigens is een PlugWise Home StarterKit niet heel duur en soms via dit forum of via Marktplaats ook 2e hands aan te schaffen...

In de toekomst zal het misschien mogelijk om direct te kunnen interfacen met de Smile of de Stretch vanuit de plug-in, ik denk ergens deze zomer...

Gr,
Rien

Bedankt, dus toch maar kijken naar een Source SW oplossing of wachten tot de zomer :-)
User avatar
RdP
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 989
Joined: Thu May 04, 2006 10:14 am
Location: Netherlands

Re: PlugWise Plug-in 2.0 beschikbaar

Post by RdP »

Harry wrote:Ik heb na de upgrade ploblemen met scripts die gebruik maken van de device value's
is er iets veranderd in de opbouw van de value?

op onderstaande manier laat ik een value in een variabel

dim usedr
usedr = hs.devicevalue("^11")

dit heeft altijd gewerkt?
Hi Harry,

Ik gebruik het zelf op de volgende manier en dat werkt.... Het dikgedrukte deel is info die gerelateerd is aan een plugwise device.

Dim OverigStroomVerbruik As String
Dim TotalByRFXCOM As String
Dim TotalByPlugwise As String
Dim TotalWhirlpool As String

TotalByRFXCOM=formatnumber(hs.Devicevalue(")6"),0)
TotalByPlugwise=formatnumber(hs.Devicevalue("`28"),0)
TotalWhirlpool=formatnumber(hs.Devicevalue(")14")/2,0)
OverigStroomVerbruik=formatnumber(TotalByRFXCOM-TotalByPlugwise-TotalWhirlpool,0)

hs.SetDeviceString (")10" ,OverigStroomVerbruik & " Watt")
hs.SetDeviceLastChange (")10",now)
hs.SetDeviceString (")11" ,TotalByRFXCOM & " Watt")
hs.SetDeviceLastChange (")11",now)
hs.SetDeviceString (")12" ,TotalByPlugwise & " Watt")
hs.SetDeviceLastChange (")12",now)

hs.SetDeviceString (")13" ,TotalWhirlpool & " Watt")
hs.SetDeviceLastChange (")13",now)
Rien
User avatar
Jeroen Bartels
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 627
Joined: Sun Jul 20, 2008 1:23 pm
Location: Netherlands

Re: PlugWise Plug-in 2.0 beschikbaar

Post by Jeroen Bartels »

Hey Rien,

Als je een stretch nodig hebt voor testing moet je het even laten weten. Ik heb een stretch liggen en zolang de plugin hem niet ondersteund gebruik ik hem niet :-)

Maar misschien we beter is als we een aantal happy users vinden die allemaal een donatie doen voor je eigen stretch.

Keep up the good work..

Groeten,

Jeroen
**Jeroen**
User avatar
RdP
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 989
Joined: Thu May 04, 2006 10:14 am
Location: Netherlands

Re: PlugWise Plug-in 2.0 beschikbaar

Post by RdP »

Hi

Heb vandaag m'n slimme meter geïnstalleerd gekregen, denk dat ik nu toch maar een Smile P1 ga bestellen. Kan ik wat beter gaan testen icm de plug-in en mijn RFXmeter uitfaseren.......

Keep you posted....
Rien
PuNiSHeR
Starting Member
Starting Member
Posts: 8
Joined: Fri Jul 27, 2012 9:22 am
Location: Belgium

Re: PlugWise Plug-in 2.0 beschikbaar

Post by PuNiSHeR »

hello,

Ik installeerde de nieuwe plugin en maakte de update van Source, en deze morgen, krijg ik deze fout hieronder.
15/05/2013 10:37:51 - Plugwise - ERROR: Cannot parse XML file: La référence d'objet n'est pas définie à une instance d'un objet.
De circle worden niet gemaakt, en derhalve geen manier om de vangst gebruiken.
Is iemand me kan helpen mijn probleem op te lossen.

Dank u.
User avatar
RdP
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 989
Joined: Thu May 04, 2006 10:14 am
Location: Netherlands

Re: PlugWise Plug-in 2.0 beschikbaar

Post by RdP »

PuNiSHeR wrote:hello,

Ik installeerde de nieuwe plugin en maakte de update van Source, en deze morgen, krijg ik deze fout hieronder.
15/05/2013 10:37:51 - Plugwise - ERROR: Cannot parse XML file: La référence d'objet n'est pas définie à une instance d'un objet.
De circle worden niet gemaakt, en derhalve geen manier om de vangst gebruiken.
Is iemand me kan helpen mijn probleem op te lossen.

Dank u.
Hi,

Stuur me anders even de log file met debug level 3 aan en statistics.xml output naar me toe.
Zie handleiding voor mijn mail adres

Alvast bedankt,
Rien
Rien
Locked

Return to “Homeseer Plugwise Plugin Forum”