Senses in HS3

Forum over de plugwise plugin van Rene Klootwijk, nu in handen van Rien du Pre (DUTCH forum)

Moderators: Rene, RdP

Post Reply
rovinge
Member
Member
Posts: 53
Joined: Wed Oct 05, 2011 10:06 am
Location: The Netherlands

Senses in HS3

Post by rovinge »

Kan je voor de sense ook in HS3 weer additionele virtuele devices aanmaken om apart de Temperatuur en RLV als status weer te geven?

In HS2 kon je het device aanpassen onder "device properties for Plug-in Plugwise". Hierdoor kreeg je twee extra devices die apart de temperatuur en vochtigheid aangaven, naast het oorspronkelijke device die beide waarden tegelijk in de status aangaf. Ik kan deze instelling niet terugvinden in HS3.

Momenteel ben ik bezig om mijn domotica server van ESX + 2012 + HS2.5Pro te upgraden naar Hyper-V + 2012r2 + HS3Pro, met plugins Insteon, RFXCom en Plugwise. Tot nu toe nog geen onoplosbare zaken tegengekomen.

Roel
User avatar
RdP
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 989
Joined: Thu May 04, 2006 10:14 am
Location: Netherlands

Re: Senses in HS3

Post by RdP »

Hi,

Ben toevallig met een grote update/rewrite van de Plugwise plugin bezig, sommige code heb totaal herschreven omdat het nog oude HS2 'rommel' in zich had, maar de grootste wijziging zal de mogelijkheid van Energy charting zijn wat in de laatste betas aan functionaliteit is toegevoegd.

Wat betreft de Sense, sub devices is inderdaad verwijderd in HS3 omdat devices in HS3 er compleet anders uit zien. Ik had het er uit gehaald omdat ik dacht dat dit niet echt gebruikt werd -:(

Maar in het geval van de Sense can ik me wel voorstellen dat het wenselijk is. Is het een idee om er 2 losse devices per Sense van te maken in plaats van 1.

Groet,
Rien
Rien
rovinge
Member
Member
Posts: 53
Joined: Wed Oct 05, 2011 10:06 am
Location: The Netherlands

Re: Senses in HS3

Post by rovinge »

Rien,
Twee losse devices werkt voor mij in ieder geval prima, mits de status string per device maar aangepast is of kan worden (dus de ene %TE en de ander %HE).

Gr,
Roel
User avatar
Phaeton
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 573
Joined: Wed May 19, 2010 12:44 pm
Location: Wassenaar
Contact:

Re: Senses in HS3

Post by Phaeton »

Hi rien. Ga je meerdere devices voor een plug ook herintroduceren? Was namelijk heel handig. Ik gebruikte een device voor on-off status en een voor waarden verbruik.

Verstuurd vanaf mijn Nexus 5 met Tapatalk
groeten,
Harry
User avatar
RdP
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 989
Joined: Thu May 04, 2006 10:14 am
Location: Netherlands

Re: Senses in HS3

Post by RdP »

Stefan en ik zijn aan het onderzoeken of we een nieuwe versie van de PlugWise plug-in samen kunnen maken, waarbij de Source software niet meer nodig zal zijn en direct de Stick wordt aangesproken.

Ons doel is om minimaal dezelfde functionaliteit te bieden, er een aantal nieuwe zaken aan toe te voegen en fancy zaken en overbodige ballast er uit te snijden.

Geef het even wat tijd en dan kom ik terug bij jullie hoe we verder gaan...

In de tussentijd, mag iedereen natuurlijk feature request hier aanvragen en dan kijken we of het haalbaar is om er in te stoppen...
Rien
User avatar
Phaeton
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 573
Joined: Wed May 19, 2010 12:44 pm
Location: Wassenaar
Contact:

Re: Senses in HS3

Post by Phaeton »

Dat zou heeeel erg vet zijn! Die source software is wel een beetje vervelend. Crash t regelmatig

Verstuurd vanaf mijn Nexus 5 met Tapatalk
groeten,
Harry
Post Reply

Return to “Homeseer Plugwise Plugin Forum”