RFXcom en HStouch

Forum over de RFXCOM plugin (DUTCH forum)

Moderator: b_weijenberg

Post Reply
stefxx
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 679
Joined: Fri Sep 12, 2008 2:26 pm
Location: Netherlands

RFXcom en HStouch

Post by stefxx »

Ik wil even checken of ik gek ben of... (en daar hoef ik niet perse een antwoord op :-))

Sinds HS3 heb ik een issue dat de temperatuur waardes vanuit RFXcom niet altijd updaten in HStouch. Het lijkt erop dat waardes afgerond worden op hele getallen, en dit te maken heeft met comma's en punten (oftewel, de Amerikaanse vs de Nederlandse notatie). Enige tijd geleden heb ik daarvoor al deze bugzilla ticket voor aangemaakt: http://bugzilla.homeseer.com/bugzilla/s ... gi?id=1739

Maar ben ik nou de enige die daar last van heeft? Op mijn (Android) HStouch zie ik dus alleen maar afgeronde temperatuur waardes, en dat komt volgens mij omdat Homeseer de waardes achter de comma niet herkend en dus geen verandering ziet in de waarde. Richard heeft gisteren eindelijk een antwoord gegeven, maar suggereert dat Bert iets zou moeten doen met "Dec Places" in de Range Value. Ik geloof dat eerlijk gezegd niet... en mijn test heeft in ieder geval niet gewerkt.

Voor alle duidelijkheid: In homeseer zelf (in de webinterface) ziet alles er prima uit. Iedere wijziging komt keurig door, zowel in de device string als de device value.

Iemand met meer verstand van zaken die mij kan helpen wellicht?
Antoon
Member
Member
Posts: 434
Joined: Fri Sep 29, 2006 6:28 pm
Location: Netherlands

Re: RFXcom en HStouch

Post by Antoon »

Volgens mij ligt dat eraan hoe je element instelt.
Als je in de HS designer bij element associations de device zet op Use Value dan rond hij hem af, maar als je hem op Use Status Text zet dan niet.
Attachments
1b.JPG
1b.JPG (10.61 KiB) Viewed 11475 times
1a.JPG
1a.JPG (10.85 KiB) Viewed 11475 times
- Antoon
stefxx
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 679
Joined: Fri Sep 12, 2008 2:26 pm
Location: Netherlands

Re: RFXcom en HStouch

Post by stefxx »

Ehh, ik was niet duidelijk denk ik. Ik gebruik ook status text, en ik zie wel de decimalen maar hij UPDATE niet, alleen op ronde getallen (en dus niet als de temperatuur veranderd van 20,2 naar 20,4 bijvoorbeeld). Werkt dat bij jou wel?

Overigens vind ik het ook raar dat als je voor "Use Value" kiest je geen decimalen ziet. Kan best wel eens gerelateerd zijn aan dit probleem. Als je in HS kijkt bij je device (tab Advanced) is de Value toch ook echt gewoon incl. 1 decimaal nietwaar? En het zou me ook niet verbazen dat als je je settings op US zet je ze wel zult zien in HStouch (maar dat heb ik dus nog niet getest).
Antoon
Member
Member
Posts: 434
Joined: Fri Sep 29, 2006 6:28 pm
Location: Netherlands

Re: RFXcom en HStouch

Post by Antoon »

Bij mij werkt het wel en alles wordt ook netjes geupdate in HST
- Antoon
stefxx
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 679
Joined: Fri Sep 12, 2008 2:26 pm
Location: Netherlands

Re: RFXcom en HStouch

Post by stefxx »

Net nog even getest, maar het is dus alleen op mijn Android HStouch, niet op mijn Windows HStouch. Je zegt dat het bij jou wel werkt, is dat op Android?

Thanks!
Antoon
Member
Member
Posts: 434
Joined: Fri Sep 29, 2006 6:28 pm
Location: Netherlands

Re: RFXcom en HStouch

Post by Antoon »

Nee, dat is geen Android maar Windows idd.
- Antoon
User avatar
Harry
Member
Member
Posts: 329
Joined: Mon Apr 10, 2006 1:43 am
Location: Drachten

Re: RFXcom en HStouch

Post by Harry »

bij mij werkt het ook prima, maar ik gebruik een iphone, en ipad.
stefxx
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 679
Joined: Fri Sep 12, 2008 2:26 pm
Location: Netherlands

Re: RFXcom en HStouch

Post by stefxx »

Iemand met een Android die dit ook heeft, of juist niet? Ik kan toch niet echt de enige zijn?
Post Reply

Return to “Homeseer Rfxcom Plugin Forum”