RFXCOM plugin homeseer met nieuwe KAKU

Forum over de RFXCOM plugin (DUTCH forum)

Moderator: b_weijenberg

pvbrakel
Starting Member
Starting Member
Posts: 3
Joined: Mon Nov 03, 2008 11:13 pm
Location: Netherlands

RFXCOM plugin homeseer met nieuwe KAKU

Post by pvbrakel »

Heb al een tijdje een aantal X10 schakelaars met AB maar wilde nu eens serieus het netwerk uitbreiden. Dus natuurlijk een RFXCOM recv/trans combo gekocht met wat sensoren en een aantal Klik Aan Klik Uit schakelaars bij de GAMMA.
Nu zit ik hier even Homeseer te proberen met de RFXCOM plugin. De X10 schakelaars, RFXPower, RFXSensor krijg ik hier aan de praat maar de KAKU lichtmodule kan ik niet besturen. Als ik een lichtmodule toe wil voegen kan ik alleen A1-P16 kiezen terwijl ik voor KAKU een device/address en unitcode in moet voeren.
Is het wel mogelijk of is de plugin nog niet geschikt voor de nieuwe KAKU modules?
User avatar
b_weijenberg
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 1744
Joined: Sun May 14, 2006 4:32 pm
Location: Netherlands

RFXCOM plugin homeseer met nieuwe KAKU

Post by b_weijenberg »

Maak een AC MODULE of AC DIMMER aan in de RFXCOM Output Device configuratie.
Druk dan op de inleerknop op de KAKU module,
Klik dan op ON van het aangemaakte AC KAKU device en de KAKU zal je een knipoog geven dat het gelukt is.
pvbrakel
Starting Member
Starting Member
Posts: 3
Joined: Mon Nov 03, 2008 11:13 pm
Location: Netherlands

RFXCOM plugin homeseer met nieuwe KAKU

Post by pvbrakel »

Aha perfect, het werkt, thx. Kon me haast al niet voorstellen dat het niet zou kunnen.
Denk dat ik binnenkort Homeseer wel ga aanschaffen, niet goedkoop maar er kan wel veel mee.
phoenixb
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 512
Joined: Thu Jul 23, 2009 1:00 pm
Location: Netherlands

RFXCOM plugin homeseer met nieuwe KAKU

Post by phoenixb »

Beste,

Ook ik heb het zelfde probleem om ze in te leren.
Nu heb ik via via vernomen reset eens de gehele KaKu ontvanger (AC-1000 module) en probeer het nog een keer om ze in te leren.

Nu zie ik de RFXCOM zender dmv het ledje wel wat verzenden alleen de ontvanger blijft maar in de leermode knipperen terwijl die 2 hooguit 2 meter vanelkaar staan.

Wat zou er eventueel nog meer kunnen zijn?
Ik hoor het graag.
Mvg,
DJ
Edwin2008
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 721
Joined: Fri Nov 28, 2008 4:14 pm
Location: Netherlands

RFXCOM plugin homeseer met nieuwe KAKU

Post by Edwin2008 »

Dat is grappig. Ik had hetzelfde, zelfs al ik probeerde te connecten met een kaku remote bleef de module in leer modes staan.
Modules opgestuurd naar kaku en retour gehad met de mededeling dat de modules ok waren en zelfs een extra remote waar het mee getest was. Vreemde is dat de modules nu inderdaad normaal werken terwijl ik het met twee verschillende remotes n rfxcom had geprobeerd.
btw wel super service van kaku.
User avatar
b_weijenberg
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 1744
Joined: Sun May 14, 2006 4:32 pm
Location: Netherlands

RFXCOM plugin homeseer met nieuwe KAKU

Post by b_weijenberg »

haal ze na de reset dan eens even uit het stopcontact en probeer het dan nog eens, je weet maar nooit.
phoenixb
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 512
Joined: Thu Jul 23, 2009 1:00 pm
Location: Netherlands

RFXCOM plugin homeseer met nieuwe KAKU

Post by phoenixb »

Ik heb ze wederom opnieuw gereset en daarna even voor een 15 min spannings loos gehad.
Maar hellaas zonder resultaat, nu heb ik nog een andere module de AWMR-230 en verbaasinwekkend werkt die wel in n keer, dus ik verwacht dat er toch iets van communicatie problemen zijn met enkele KaKu modules.
Edwin2008
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 721
Joined: Fri Nov 28, 2008 4:14 pm
Location: Netherlands

RFXCOM plugin homeseer met nieuwe KAKU

Post by Edwin2008 »

bij mij was het een setje van 4. 3 daarvan hadden een tijd spanningsloos gelegen en vertoonde vreemd gedrag. de ene die steeds in gebruik was gebleven deed en doet het nog steeds ok. Ook de retour gekomen 3 doen het nog steeds goed (en lijken ook de originele te zijn). Ik vraag mij af of er een soort van master reset bestaat die nergens vermeld staat om de modules weer op gang te helpen.
User avatar
Dickr43
Member
Member
Posts: 255
Joined: Sat Sep 27, 2008 5:44 pm
Location: Netherlands

RFXCOM plugin homeseer met nieuwe KAKU

Post by Dickr43 »

Ik heb er ook last van. Laatst een nieuwe module gekocht en ingeleerd. Heeft precies 1 keer via RFXcom geschakeld, daarna nooit meer. Gek genoeg kon ik hem wel met m'n KAKU AB schakelen. Heb deze vervangen door een oud type en nu werkt het wel. Ook heb ik een nieuw type dimmer die op bv A4 zit ingeleerd. Schakelen en dimmen gaat met de KAKU AB helemaal goed, via RFXcom schakelt ook de module die op A3 zit mee. Dat heb ik zo maar gelaten, maar klopt natuurlijk niet...
Edwin2008
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 721
Joined: Fri Nov 28, 2008 4:14 pm
Location: Netherlands

RFXCOM plugin homeseer met nieuwe KAKU

Post by Edwin2008 »

Ik heb het getest met 2 verschillende kaku remote n met rfxcom. alles niet werken. na retour ontvangst modules wel alles werken.
User avatar
b_weijenberg
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 1744
Joined: Sun May 14, 2006 4:32 pm
Location: Netherlands

RFXCOM plugin homeseer met nieuwe KAKU

Post by b_weijenberg »

De nieuwe KAKU's kan je op 2 manieren gebruiken. Met gebruikmaking van de oude code en als ARC MODULE opgegeven of met de nieuwe codes die ook op een dim level gezet kunnen worden en dan gebruik je het device AC DIMMER of AC MODULE voor een aan/uit module.

Beste is om voor de nieuwe A-types AC DIMMER of AC MODULE te gebruiken.

Reset van een KAKU doe je door 10 seconden de programmeerknop ingedrukt te houden en zodra de LED begint te knipperen laat je de programmeerknop even los en drukt hem gelijk weer in. De module zal dan even aan/uit gaan ter indicatie dat de reset uitgevoerd is.
Daarna kan je tot 6 codes in de module programmeren. In ieder geval is dat dan een Homeseer code en eventueel kan je een standaard KAKU afstandbediening toevoegen zodat je altijd in staat bent om de modules te bedienen ook al is HS uit de lucht.
Je kunt bijvoorbeeld ook nog 1 HS adres toevoegen aan alle modules in de woonkamer zodat je met 1 commando vanuit HS alle lampen aan/uit kunt schakelen.
Edwin2008
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 721
Joined: Fri Nov 28, 2008 4:14 pm
Location: Netherlands

RFXCOM plugin homeseer met nieuwe KAKU

Post by Edwin2008 »

Bij mijn tegenstribbelende modules ging de reset prima echter als je hem dan weer wilde koppelen met een remote bleef de module in leerstand staan totdat de timeout van 15sec verstreken was
User avatar
Jeroen Bartels
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 627
Joined: Sun Jul 20, 2008 1:23 pm
Location: Netherlands

RFXCOM plugin homeseer met nieuwe KAKU

Post by Jeroen Bartels »

Ik heb ook net 2 nieuwe AC-300 dimmers binnen. 1 daarvan kan ik wel dmv HS/RFXcom aan en uitschakelen, maar niet direct op een dimstand zetten. Als ik een andere AC-300 dimmer pak en deze met HS opnieuw programmeer (met hetzelfde device als ik bij de andere dimmer gebruikte) kan ik wel direct de dimstand aangeven.
Maak ik nu een denkfout? HS en RFXcom staan goed ingesteld anders had die andere dimmer het ook niet moeten doen.
User avatar
b_weijenberg
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 1744
Joined: Sun May 14, 2006 4:32 pm
Location: Netherlands

RFXCOM plugin homeseer met nieuwe KAKU

Post by b_weijenberg »

Ik denk dat het tijd wordt dat ik eens zo'n niet goed werkend exemplaar hier krijg om eens nader te bekijken.
Edwin2008
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 721
Joined: Fri Nov 28, 2008 4:14 pm
Location: Netherlands

RFXCOM plugin homeseer met nieuwe KAKU

Post by Edwin2008 »

@bert. Zal aan je denken als er weer een hikkels vertoond. Nu doen ze het weer dankzij kaku klantenservice.
Post Reply

Return to “Homeseer Rfxcom Plugin Forum”