Hulp bij setup SC9000

Forum over de RFXCOM plugin (DUTCH forum)

Moderator: b_weijenberg

Post Reply
CryptomeNL
Starting Member
Starting Member
Posts: 14
Joined: Sat Nov 26, 2011 7:21 pm

Hulp bij setup SC9000

Post by CryptomeNL »

Zo daar zijn we weer, even een poosje druk met andere dingen geweest maar nu weer tijd voor mijn Domotica systeem.

Heb om mijn geheugen op te frissen de manual van de RFXcom maar weer even doorgelezen en het forum, alleen blijven er een paar kleine dingen over waar ik niet helemaal uit kom, hierbij graag jullie hulp/advies.

Even kort uitleggen welk systeem er aanwezig is:

- Homeseer HS2 met RFXcom plugin en HSTouch voor Iphone en Android.
- Marmitek SC9000 centrale met 7 deurcontacten en drie bewegingsmelders en drie afstandsbedieningen.
- Kaku ontvangers voor verlichting in het hele huis.
- iphone, Android tablet en ipad voor besturing HSTouch.
- camera beveiliging die draait op dezelfde server op andere software.

Nu dan waar ik tegenaan loop;

Alle Marmitek sensors staan in Homeseer en werken goed, nu heb ik eerder al geprobeerd de Marmitek sirene aan te sturen via Homeseer maar dat is niet gelukt. Wat ik graag wil is de SC9000 centrale gebruiken als brug naar aan te schaffen X10 apparatuur. Ik begrijp uit de handleiding en wat ik lees op het forum dat de SC9000 als output device aan RFXcom toegevoegd moet worden (als MEIANTECH) in de handleiding staat er bij dat onderwerp ALLEEN VOOR RFXtrx433. Nu ben ik in het bezit van een RFXcom receiver en transmitter via USB aangesloten (oude model denk ik) ik mag niet hopen dat ik zo verplicht wordt een andere RFXcom te kopen maar dat is een ander probleem.

Ik heb de SC9000 als MEIANTECH proberen toe te voegen maar de centrale reageert niet op ARM of DISARM of PANIC.
Nu is kort de vraag, hoe ga ik de centrale toevoegen in mijn HS systeem?
Hoe kan ik (als de centrale in HS staat natuurlijk) een X10 signaal via de centrale op het stroomnet krijgen?

Als dat allemaal werkend is kan ik me gaan verdiepen in het gebruiken van het RFXcom alarm panel om de beveiliging in te schakelen en zo HS nog meer te gebruiken.

Alvast bedankt voor de uitleg en eventuele hulp.
User avatar
b_weijenberg
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 1744
Joined: Sun May 14, 2006 4:32 pm
Location: Netherlands

Re: Hulp bij setup SC9000

Post by b_weijenberg »

Meiantech is iets anders en niets van doen met een X10- SC9000.

Bij het RFXCOM security panel geef je de transmitter op waar de sync commands mee verzonden worden.
Zie hfdstk 11 in de RFXCOM User Guide.pdf (staat in de Homeseer docs\RFXCOM directory)

Zet je SC9000 op inleren van een keyfob,
zet het RFXCOM panel op ARM-AWAY en de SC9000 zal dan de geemuleerde keyfob ontvangen. Je kunt nu het RFXCOM panel bedienen en de SC9000 gaat daar dan auitomatisch in mee.

Als je een X10 lighting RF verstuurt pakt de SC9000 dat op en zet dat op het lichtnet. Ik ben er niet zeker van of alle huiscodes opgepakt worden doro de SC9000 of dat alleen een bepaalde huiscode werkt.
Het heeft de voorkeur om KAKU of HomeEasy aan te sturen ipv X10. Het lichtnet protocol is veel langzamer dan het RF protocol en je loopt de kans dat de X10 commands verloren gaan. En X10 heeft geen set dim level command.
CryptomeNL
Starting Member
Starting Member
Posts: 14
Joined: Sat Nov 26, 2011 7:21 pm

Re: Hulp bij setup SC9000

Post by CryptomeNL »

Bedankt voor de reply!

Inmiddels krijgt de SC9000 de paniek en arm commando's binnen, dus die missie geslaagd.
Nu dan in HSTouch een apart security panel maken met het RFXcom software panel.

Het X10 gedeelte wat in de planning stond zullen we maar vervangen voor RF van kaku o.i.d.

Hier mag een slotje op, kwestie opgelost 8)
Post Reply

Return to “Homeseer Rfxcom Plugin Forum”