Foutmelding RFXCOM RFXWeight BRW102

Forum over de RFXCOM plugin (DUTCH forum)

Moderator: b_weijenberg

Post Reply
keeslamper
Member
Member
Posts: 152
Joined: Wed Apr 11, 2012 11:21 am

Foutmelding RFXCOM RFXWeight BRW102

Post by keeslamper »

Hallo,

Ik heb een Oregon BRW102. Heb een event aangemaakt die bij device value change het script RFXWeight aanroept. Dit werkt.

Ik krijg alleen een foutmelding als het script uitgevoerd wordt. Dit is dezelfde fout die ik krijg als ik het script PH_RFXCOM2 uitvoer. Zie onderaan het bericht de foutmelding.

Moeten er devices aangemaakt worden voor de 4 Oregon personen? Of gebeurt dit automatisch? 1 persoon staat er wel in mijn status overzicht. Ik heb ook de personen ingevuld in het ini bestand.
Ik begrijp niet wat er mis gaat... Kan iemand mij helpen?

Groet,
Kees

Scripting runtime error: System.Reflection.TargetInvocationException: Het doel van een aanroep heeft een uitzondering veroorzaakt. --- System.Runtime.InteropServices.COMException (0x80040E07): Gegevenstypen komen niet overeen in criteriumexpressie. bij Microsoft.VisualBasic.CompilerServices.LateBinding.InternalLateCall(Object o, Type objType, String name, Object[] args, String[] paramnames, Boolean[] CopyBack, Boolean IgnoreReturn) bij Microsoft.VisualBasic.CompilerServices.NewLateBinding.LateCall(Object Instance, Type Type, String MemberName, Object[] Arguments, String[] ArgumentNames, Type[] TypeArguments, Boolean[] CopyBack, Boolean IgnoreReturn) bij scriptcode21.scriptcode21.Main(String pParms) --- Einde van intern uitzonderingsstackpad --- bij System.RuntimeMethodHandle._InvokeMethodFast(Object target, Object[] arguments, SignatureStruct& sig, MethodAttributes methodAttributes, RuntimeTypeHandle typeOwner) bij System.RuntimeMethodHandle.InvokeMethodFast(Object target, Object[] arguments, Signature sig, MethodAttributes methodAttributes, RuntimeTypeHandle typeOwner) bij System.Reflection.RuntimeMethodInfo.Invoke(Object obj, BindingFlags invokeAttr, Binder binder, Object[] parameters, CultureInfo culture, Boolean skipVisibilityChecks) bij System.Reflection.RuntimeMethodInfo.Invoke(Object obj, BindingFlags invokeAttr, Binder binder, Object[] parameters, CultureInfo culture) bij System.Reflection.MethodBase.Invoke(Object obj, Object[] parameters) bij Scheduler.VsaScriptHost.Invoke(String ModuleName, String MethodName, Object[] Arguments)
User avatar
b_weijenberg
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 1744
Joined: Sun May 14, 2006 4:32 pm
Location: Netherlands

Re: Foutmelding RFXCOM RFXWeight BRW102

Post by b_weijenberg »

Staat in de hspi_RFXCOM.ini file het juiste path naar de database:

[RFXDatabase]
Path=C:\Program Files (x86)\HomeSeer HS2\data\RFXCOM\RFXCOM.mdb

Als je Homeseer system niet in de folder "C:\Program Files (x86)\HomeSeer HS2" staat moet je dit dus aanpassen.
Hetzelfde geldt voor de paths in de RFXcharts ini file.
keeslamper
Member
Member
Posts: 152
Joined: Wed Apr 11, 2012 11:21 am

Re: Foutmelding RFXCOM RFXWeight BRW102

Post by keeslamper »

De path naar de database staan beiden goed. Nog meer suggesties Bert?

Moet het script aangeroepen worden met parameters? Of gewoon alleen het script?

Groet,
Kees
User avatar
b_weijenberg
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 1744
Joined: Sun May 14, 2006 4:32 pm
Location: Netherlands

Re: Foutmelding RFXCOM RFXWeight BRW102

Post by b_weijenberg »

hoe staat International Settings in Windows ingesteld? Het zou kunnen dat de waarde een punt bevat en het systeem op comma staat of andersom.
keeslamper
Member
Member
Posts: 152
Joined: Wed Apr 11, 2012 11:21 am

Re: Foutmelding RFXCOM RFXWeight BRW102

Post by keeslamper »

Bert,

Die staat op decimaalteken . Dat heb ik gedaan omdat anders mijn Slimme Meter script niet goed werkte.

Ik heb nu versie 0.6 van jouw script gevonden. Die werkt af en toe wel en af en toe niet. Krijg nu niet altijd de foutmelding. En heb vier status-only devices aangemaakt. Ik heb het idee dat ik nu alleen de melding nog krijg als er een waarde gemeten word die niet valt tussen een gedefinieerde waarde uit het .ini bestand. De waardes hebben als scheidingsteken een , is het misschien raadzaam dit te wijzigen in een . aangezien dat vanuit windows opgegeven wordt? Of maakt dat niets uit? Zo ja, hoe kan ik dat wijzigen?

Groet,
Kees
keeslamper
Member
Member
Posts: 152
Joined: Wed Apr 11, 2012 11:21 am

Re: Foutmelding RFXCOM RFXWeight BRW102

Post by keeslamper »

Bert,

Ik ben eruit wanneer het wel of niet werkt. Als het een geheel getal is dan krijg ik geen foutmelding.
Als er een decimaalteken nodig is dan krijg ik een foutmelding in de log. Maar de waarde van het bijbehorende device wordt wel bijgewerkt.
Is hier nog iets aan te doen? Ik krijg nu dus ook niet in de log wat een gewicht is enz vanuit het script.

Groet,
Kees
Post Reply

Return to “Homeseer Rfxcom Plugin Forum”