rfxcom herstarten

Forum over de RFXCOM plugin (DUTCH forum)

Moderator: b_weijenberg

Post Reply
walberg
Member
Member
Posts: 181
Joined: Tue Jan 08, 2013 7:22 pm
Location: Diemen
Contact:

rfxcom herstarten

Post by walberg »

Ik gebruik voor het normale werk een Apple. Ik heb homeseer op een netboekje gezet waar windows 7 op staat. Dit netboekje staat in een rack en kom je dus niet zo gemakkelijk bij. Mede omdat als ik hem naar voren schuif de rfxtrx eruit wordt getrokken. Helaas kan ik ook niet via Teamviewer op het netboekje komen en zoals bekend vertikt windows 7 ook een netwerk verbinding met mijn mac. Dus moet ik steeds als ik een nieuwe plugin heb of bestanden in Homeseer wil zetten het netboekje naar voren brengen en de rfx eruit gooien. Nu wilde ik dus weten hoe ik mijn rfxtrx module kon herstarten zonder dat ik heel mijn homeseer met kakus en zwave modulen opnieuw in te voeren. Dat moet toch kunnen. Ongetwijfeld valt de stroom ook wel eens uit, en ook windows blijft nooit eeuwig doorlopen, ik kan mij niet voorstellen dat je dan steeds alles weer van voor af aan opnieuw moet invoeren.
Attachments
Schermafbeelding 2014-02-28 om 19.53.12.jpg
Schermafbeelding 2014-02-28 om 19.53.12.jpg (108.27 KiB) Viewed 6082 times
User avatar
b_weijenberg
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 1744
Joined: Sun May 14, 2006 4:32 pm
Location: Netherlands

Re: rfxcom herstarten

Post by b_weijenberg »

Het is niet nodig om de RFXtrx los te halen.
Er zit wel een probleem in HS3 waardoor een update van de plugin niet uitgevoerd kan worden. op het HS forum staat een procedure om daar om heen te komen. Na de volgende plug-in update is dit probleem verholpen.
walberg
Member
Member
Posts: 181
Joined: Tue Jan 08, 2013 7:22 pm
Location: Diemen
Contact:

Re: rfxcom herstarten

Post by walberg »

Nee ik wil de rfxtrx eigenlijk ook niet loskoppelen maar soms vertikt teamviewer het, en dan moet ik toch weer op het netboekje zelf gaan typen, dan gaat het mis want er zijn maar 2 usb poorten 1 heeft de zwave plug (aeon labs) en op de andere zit de rfxtrx. op op het netboekje te kunnen werken moet er ook nog eens een usb muis worden aangesloten. Dan pas kan ik die vervelende teamviewer pas weer resetten.
Post Reply

Return to “Homeseer Rfxcom Plugin Forum”