Geen Callerlist

Alles m.b.t. de Fritzbox plugin van Robert Hekkers overgenomen door Rien du Pre(DUTCH forum)

Moderator: RdP

Post Reply
dreambox
Starting Member
Starting Member
Posts: 47
Joined: Sat Jun 12, 2010 8:02 pm

Geen Callerlist

Post by dreambox »

Hoi,

De fritzbox plugin krijg ik niet aan het draaien. Ik heb een fb FRITZ!Box Fon WLAN 7170 Annex A Firmware version 58.04.84 en laatste versie plugin
en krijg de volgende melding.

13-4-2012 16:15:00 Reconnect()
13-4-2012 16:15:00 Connected:False
13-4-2012 16:15:00 TCP.Reconnect()
13-4-2012 16:15:01 TCP.ReconnectCallback()
13-4-2012 16:15:01 TCP.ReconnectCallback()error:System.Net.Sockets.SocketException: Kan geen verbinding maken omdat de doelcomputer de verbinding actief heeft geweigerd 192.168.0.3:1012
bij System.Net.Sockets.Socket.EndConnect(IAsyncResult asyncResult)
bij HSPI_FBF.CustomTCPSocket.ReconnectCallback(IAsyncResult ar)
13-4-2012 16:15:10 Reconnect()
13-4-2012 16:15:10 Connected:False
13-4-2012 16:15:10 TCP.Reconnect()
13-4-2012 16:15:11 TCP.ReconnectCallback()
13-4-2012 16:15:11 TCP.ReconnectCallback()error:System.Net.Sockets.SocketException: Kan geen verbinding maken omdat de doelcomputer de verbinding actief heeft geweigerd 192.168.0.3:1012
bij System.Net.Sockets.Socket.EndConnect(IAsyncResult asyncResult)
bij HSPI_FBF.CustomTCPSocket.ReconnectCallback(IAsyncResult ar)
13-4-2012 16:15:20 Reconnect()
13-4-2012 16:15:20 Connected:False
13-4-2012 16:15:20 TCP.Reconnect()
13-4-2012 16:15:21 TCP.ReconnectCallback()
13-4-2012 16:15:21 TCP.ReconnectCallback()error:System.Net.Sockets.SocketException: Kan geen verbinding maken omdat de doelcomputer de verbinding actief heeft geweigerd 192.168.0.3:1012
bij System.Net.Sockets.Socket.EndConnect(IAsyncResult asyncResult)
bij HSPI_FBF.CustomTCPSocket.ReconnectCallback(IAsyncResult ar)


Callmonitor heb ik aangezet met #96*5* na de update naar de laatste versie firmware voor de FB
De calllist in de FB bestaat wel en wordt ook geupdate.

Iemand een idee?

Alex
Digit
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 3388
Joined: Sat Mar 25, 2006 10:23 am
Location: Netherlands
Contact:

Re: Geen Callerlist

Post by Digit »

Ja hoor. Hij probeer te connecten maar dat lukt voor geen meter.
Telnet eens naar de fritzbox poort 1012 en kijk of je verbinding krijgt, houdt, en wat je voorbij ziet komen als je gaat bellen.
Doe dit vanaf je Homseer PC met Homeseer tijdelijk (of de Plugin) uit, anders gaat dat je weer in de weg zitten.
dreambox
Starting Member
Starting Member
Posts: 47
Joined: Sat Jun 12, 2010 8:02 pm

Re: Geen Callerlist

Post by dreambox »

Digit wrote:Ja hoor. Hij probeer te connecten maar dat lukt voor geen meter.
Telnet eens naar de fritzbox poort 1012 en kijk of je verbinding krijgt, houdt, en wat je voorbij ziet komen als je gaat bellen.
Doe dit vanaf je Homseer PC met Homeseer tijdelijk (of de Plugin) uit, anders gaat dat je weer in de weg zitten.
Via http kom ik gewoon op 192.168.0.3 maar via telnet kan hij dus geen verbinding krijgen. Wat moet ik nu verder instellen?
Digit
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 3388
Joined: Sat Mar 25, 2006 10:23 am
Location: Netherlands
Contact:

Re: Geen Callerlist

Post by Digit »

Doe nog eens #96*5*
Digit
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 3388
Joined: Sat Mar 25, 2006 10:23 am
Location: Netherlands
Contact:

Re: Geen Callerlist

Post by Digit »

PS
Firewall e.d. staan natuurlijk tijdelijk uit terwijl je dit test...anders blijf je bezig :wink:
dreambox
Starting Member
Starting Member
Posts: 47
Joined: Sat Jun 12, 2010 8:02 pm

Re: Geen Callerlist

Post by dreambox »

Digit wrote:Doe nog eens #96*5*
Ik ga even een vast analoge telefoon halen, had het nu met een draagbare gedaan. Na het intoetsen komt de voipprovidor met de melding dat het nummer niet bestaat. Misschien ligt het daaraan.
Ik hou je op de hoogte.

ps. firewall van de homeseer computer bedoel je toch dan?
Digit
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 3388
Joined: Sat Mar 25, 2006 10:23 am
Location: Netherlands
Contact:

Re: Geen Callerlist

Post by Digit »

Ik bedoel eigenlijk alle firewalls die zich op het pad HS PC --> FritzBox bevinden, ik ken je netwerk niet :wink:
dreambox
Starting Member
Starting Member
Posts: 47
Joined: Sat Jun 12, 2010 8:02 pm

Re: Geen Callerlist

Post by dreambox »

Mijn netwerk is alsvolgt:

internet sagem modem poort 1 zit een switch
vanuit deze switch ga ik naar
1) homeseer pc w7
2) ipad
3) fritzbox


Op de fritzbox ga ik dan weer verder naar
1) buro pc w7
2) Grandstream gpx2020
3) hp printer.

Dat is alles
Ik heb voor de zekerheid de firewall op de homeseer pc en de buro pc uitgezet. Tevens heb ik de homeseer plugin ook uitgezet en homeseer opnieuw gestart. Nog steeds geen verbetering. Tot een maand geleden liep het nog zonder problemen. Maar dit was in een ander huis en was de homeseer pc een xp machine.
Heb opnieuw de calllist aangezet met een analoge telefoon maar nog steeds geen verbetering.
Ook als ik via de pc die aan de fritz hangt telnet doe kom ik er niet in.
Ergens denk ik dat het aan het netwerk ligt, ik heb ook een probleem met rss zie http://www.domoticaforum.eu/viewtopic.php?f=46&t=7364 .

Misschien heeft het er niks mee te maken maar http://fritz.box werkt ook niet alleen het ip adres
Ik zou niet meer weten waar ik moet zoeken.... :-(

Alex
Digit
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 3388
Joined: Sat Mar 25, 2006 10:23 am
Location: Netherlands
Contact:

Re: Geen Callerlist

Post by Digit »

Het was niet de bedoeling dat je je netwerk ging uitleggen hoor, die opmerking was meer bedoeld om aan te geven dat ik niet precies weet welke mogelijke barrieres er zich kunnen bevinden in jouw netwerk. En eigenlijk wil ik me daar ook helemaal niet mee bemoeien.

Dit is niet bot bedoeld, noch in het kader van "zoek het zelf maar uit", maar zie het maar zo: zolang je niet kunt telnetten zoals eerder beschreven, hoef je van de Plugin helemaal niets te verwachten. Die gaat het dan ook echt niet doen. Zo simpel is het, en dat deel (telnetten) moet je toch echt zelf voor elkaar zien te krijgen en dat staat helemaal los van dit forum(deel). Niet dat ik niet wil helpen, maar ik weet het ff niet meer.

Misschioen dat anderen nog ideetjes hebben?

Nog 1 tip: Werk, als je dit soort problemen hebt, niet met hostnames als fritz.box, maar in alles wat je doet met IP-adressen. Dat elimineert weer wat extra schakels.
dreambox
Starting Member
Starting Member
Posts: 47
Joined: Sat Jun 12, 2010 8:02 pm

Re: Geen Callerlist

Post by dreambox »

Robert,

Bedankt voor je tips, ik denk dat het probleem opgelost is...

Ook mijn nieuwe telefoon gaf de code niet goed door schijnbaar, heb er een oud modelletje van de buurman geleend #96*7* en #96*5* ingetoetst en ja hoor solved.

De calllist wordt netjes weergegeven super!

Ik heb hier meerdere lijnen en wil op de ipad aangegeven wie er naar welk nummer belt, dit via een event. % n %N zal ik gebruiken in de instellingen.
BEDANKT!!!!!!
Digit
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 3388
Joined: Sat Mar 25, 2006 10:23 am
Location: Netherlands
Contact:

Re: Geen Callerlist

Post by Digit »

Gefeliciteerd! :D
En weer een weetje voor de volgende die problemen heeft :wink:
dreambox
Starting Member
Starting Member
Posts: 47
Joined: Sat Jun 12, 2010 8:02 pm

Re: Geen Callerlist

Post by dreambox »

Ja een tipje:
Als de code #96*5* niet werkt door het soort telefoon krijg je een verkeerd verbonden melding. Ik had een Gigaset A580 en een ander nieuw vast toestel gebruikt, beide werkte dus niet. Toen heb ik een simpel oud DTMF toestel gebruikt welke wel functioneerde

Als hij wel werkt krijg je na het intoetsen weer een kiestoon.

Alex
Post Reply

Return to “Homeseer Fritz!box Plugin Forum”