IPPower HS3

Forum over de Homeseer IPPower plugin van Rene Klootwijk (DUTCH forum)

Moderator: Rene

Post Reply
TFL9
Starting Member
Starting Member
Posts: 32
Joined: Wed Apr 22, 2009 5:18 pm
Location: Netherlands

IPPower HS3

Post by TFL9 »

Ik heb mijn homeseer pro/hstouch installatie nu draaiende voor 2 jaar en eigenlijk zonder omkijken. Een van de spills in mijn netwerkje is de ippower met de plugin van Rene. Dit werkt ideaal voor aansturing van mijn luidsprekers, sproeiinstallatie en ontvangen van status van mijn alarminstallatie en piekregeling voor elektra.
Nu was er een tijdje terug een aanbieding om de upgrade van HS2pro naar HS3pro aan te schaffen met een flinke korting. Dit heb ik toen snel even gedaan zonder er echt over na te denken. Ik heb deze nog niet geinstalleerd.

Nu wilde ik hieraan gaan beginnen maar weet eigenlijk niet of de IPPower wel op HS3 draait. Is de plugin van Rene hiervoor geschikt of geschikt te maken? of zijn er andere plugins voor de IPPower met HS3?
Akatar
Senior Member
Senior Member
Posts: 1134
Joined: Thu Nov 22, 2007 12:25 am
Location: the netherlands

Re: IPPower HS3

Post by Akatar »

zal deze even naar boven *kicken*

@rene:
zijn er plannen om deze plugin naar hs3 om te zetten?
User avatar
Rene
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 1689
Joined: Wed Oct 08, 2008 3:54 pm
Location: Netherlands

Re: IPPower HS3

Post by Rene »

Ik gebruik geen Homeseer meer en grootste obstakel voor het maken van een plugin is dat ik dus ook geen HS3 heb.
Rene.
Akatar
Senior Member
Senior Member
Posts: 1134
Joined: Thu Nov 22, 2007 12:25 am
Location: the netherlands

Re: IPPower HS3

Post by Akatar »

ok, duidelijk.
dan wordt het tijd om deze te vervangen voor "iets" anders
TFL9
Starting Member
Starting Member
Posts: 32
Joined: Wed Apr 22, 2009 5:18 pm
Location: Netherlands

Re: IPPower HS3

Post by TFL9 »

Ik heb hem 2 maanden terug vervangen voor een Arduino Mega. Heeft zeer veel uit en ingangen en is een plugin beschikbaar voor voor HS3. De IPPower ligt ergens in de hoek in de kast helaas.

Rene, bedankt dat je toen de plugin voor HS2 ontwikkeld en lang ondersteund hebt. Ik begrijp dat dit niet meer te doen is voor HS3.

Als ooit iemand anders hem nog ontwikkeld voor HS3 dan hoor ik het graag.
olof
Member
Member
Posts: 281
Joined: Tue Aug 17, 2010 10:00 pm
Location: Netherlands

Re: IPPower HS3

Post by olof »

TFL9 wrote:Ik heb hem 2 maanden terug vervangen voor een Arduino Mega. Heeft zeer veel uit en ingangen en is een plugin beschikbaar voor voor HS3. De IPPower ligt ergens in de hoek in de kast helaas.

Rene, bedankt dat je toen de plugin voor HS2 ontwikkeld en lang ondersteund hebt. Ik begrijp dat dit niet meer te doen is voor HS3.

Als ooit iemand anders hem nog ontwikkeld voor HS3 dan hoor ik het graag.
Hoi, zou jij aub meer info kunnen geven hoe jij de Ippower hebt vervangen door een Arduino Mega? Ik zou ook graag naar HS3 migreren maar ik moet voor de Ippower een oplossing vinden. Ik gebruik IPPower alleen om diverse statussen van mijn hek uit te lezen.

Dank alvast!

Olof
TFL9
Starting Member
Starting Member
Posts: 32
Joined: Wed Apr 22, 2009 5:18 pm
Location: Netherlands

Re: IPPower HS3

Post by TFL9 »

olof wrote:
TFL9 wrote:Ik heb hem 2 maanden terug vervangen voor een Arduino Mega. Heeft zeer veel uit en ingangen en is een plugin beschikbaar voor voor HS3. De IPPower ligt ergens in de hoek in de kast helaas.

Rene, bedankt dat je toen de plugin voor HS2 ontwikkeld en lang ondersteund hebt. Ik begrijp dat dit niet meer te doen is voor HS3.

Als ooit iemand anders hem nog ontwikkeld voor HS3 dan hoor ik het graag.
Hoi, zou jij aub meer info kunnen geven hoe jij de Ippower hebt vervangen door een Arduino Mega? Ik zou ook graag naar HS3 migreren maar ik moet voor de Ippower een oplossing vinden. Ik gebruik IPPower alleen om diverse statussen van mijn hek uit te lezen.

Dank alvast!

Olof
Ik heb een namaak Arduino Mega Board gekocht bij dealextreme.com (funduino mega, ong. 15 euro). Hierop werkt ook de officiële arduino software. Hier heb ik verder een screw shield op zitten en 2 8-relais-boards op aangesloten.
Het Mega board heeft 54 aansluitingen welke in te stellen zijn als digitale ingang of uitgang. Ook zijn er 16 ingangen als analoog te configureren.
Over de basis van het board en de arduino software kun je lezen op https://www.arduino.cc/en/Main/arduinoBoardMega
Op het forum van Homeseer is een subforum over de Arduino plugin http://board.homeseer.com/forumdisplay.php?f=1222
Hier staat een hele guide hoe je het Arduino board werkend kunt krijgen op homeseer. Op deze manier heb je nog veel meer in/uit gangen ten opzichte van de IPPower. Dit is wel een betaalde plugin maar je kunt hem de eerste tijd uit proberen of hij bevalt.

Ik heb dit allemaal tegen een plaat geschroefd zodat het allemaal een beetje ordelijk bleef.
olof
Member
Member
Posts: 281
Joined: Tue Aug 17, 2010 10:00 pm
Location: Netherlands

Re: IPPower HS3

Post by olof »

Ik heb een namaak Arduino Mega Board gekocht bij dealextreme.com (funduino mega, ong. 15 euro). Hierop werkt ook de officiële arduino software. Hier heb ik verder een screw shield op zitten en 2 8-relais-boards op aangesloten.
Het Mega board heeft 54 aansluitingen welke in te stellen zijn als digitale ingang of uitgang. Ook zijn er 16 ingangen als analoog te configureren.
Over de basis van het board en de arduino software kun je lezen op https://www.arduino.cc/en/Main/arduinoBoardMega
Op het forum van Homeseer is een subforum over de Arduino plugin http://board.homeseer.com/forumdisplay.php?f=1222
Hier staat een hele guide hoe je het Arduino board werkend kunt krijgen op homeseer. Op deze manier heb je nog veel meer in/uit gangen ten opzichte van de IPPower. Dit is wel een betaalde plugin maar je kunt hem de eerste tijd uit proberen of hij bevalt.

Ik heb dit allemaal tegen een plaat geschroefd zodat het allemaal een beetje ordelijk bleef.
top, dank voor de info. Zo te zien heb ik na de vakantie lees- en doewerk. dank!
Post Reply

Return to “Homeseer IPPower Plugin Forum”