Android uitdagingen in HStouch

Alles m.b.t. HSTtouch (DUTCH forum)

Moderators: TANE, Ruud

Post Reply
User avatar
Jeroen Bartels
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 627
Joined: Sun Jul 20, 2008 1:23 pm
Location: Netherlands

Android uitdagingen in HStouch

Post by Jeroen Bartels »

Ik heb in de aanbieding bij BCC (met de 50 euro retour van Samsung koste hij nog maar 135 euro!!) een Galaxy Tab2 7" gekocht die gaat fungeren als Android HStouch touchscreen.
Nu heb ik een paar opmerkingen/uitdagingen:
1. Ik draai nu de IOS en android plugin naast elkaar. Het werkt wel maar de android app reageert heel laat op knoppen/sliders. Soms wel 30 seconden. Wat zou dit kunnen zijn?
2. Ik wil het apparaat in de muur bouwen en 24-7 aan laten staan (ivm opstarttijd en dat ik niet goed bij de powerbutton kan). Is er een app die de backlight uitzet of nog beter, een script die de backllight uit en aan kan zetten?
In dat geval zou ik op het scherm een knip kunnen maken die het backlight uitzet (en meteen naar een pagina gaat die een hele grote 'backlight aan' knop over het hele scherm zet.
Alvast bedankt.
**Jeroen**
labtec
Member
Member
Posts: 243
Joined: Sun Oct 24, 2010 9:12 pm

Re: Android uitdagingen in HStouch

Post by labtec »

Hoi Jeroen,

Even een korte reactie, ik draai ook zowel de IOS als de Android plugin gelijktijdig. Ik heb geen vertraging ondervonden
op Android (meerdere Samsung telefoons) minstens zo snel en misschien wel sneller als IOS.
User avatar
nico_gh2
Member
Member
Posts: 133
Joined: Wed Apr 06, 2011 12:24 pm
Location: Betuwe, Netherlands
Contact:

Re: Android uitdagingen in HStouch

Post by nico_gh2 »

play.google.com/store/apps/details?id=c ... &hl=en

via google op android/backlight/app
redleg
Starting Member
Starting Member
Posts: 33
Joined: Sun Sep 28, 2008 10:18 pm
Location: Netherlands

Re: Android uitdagingen in HStouch

Post by redleg »

1. Ik draai hier geen IOS. Met de android clients ondervind ik geen vertragingen met knoppen en sliders.

2. Mijn tablet staat standaard in standbymodus met de wifi verbinding aan. Het scherm gaat na 5 minuten uit en ik heb een simpele app draaien die het scherm aan kan zetten. Deze app "screen wakeup" trigger ik vanuit homeseer dmv een bewegingsmelder van het het inbraaksysteem. Als de bewegingsmelder geen activiteit meer ziet dooft het scherm van de tablet na 5 minuten.

Hier vind je meer info over de app board.homeseer.com/showthread.php?p=977 ... post977392

Succes
raymonvdm
Senior Member
Senior Member
Posts: 1153
Joined: Sun Dec 18, 2011 1:23 am

Re: Android uitdagingen in HStouch

Post by raymonvdm »

Ik was hier een tijdje geleden ook al mee bezig maar het staat op dit moment even stil. Ik heb een kruidvat 7" tablet van 100 euro. Ik probeer deze op de muur te plaatsen door middel van een IKEA fotolijstje maar het kan ook met ander hout. Op deze manier kan ik hem ophangen als schilderij en is hij beter bereikbaar.

Ik heb ook gekeken naar een IPAD met een inbouw houder maar die zijn heel duur. Ik heb overigens normaal gesproken geen last van vertraging. Soms heb ik dit wel maar dat licht echt aan mn Wifi verbinding.

Wat bij mij niet werkt zijn

- Voice regocnition op Android ( bestaat volgens mij niet)
- Een bericht sturen naar het toestel wat x seconden moet blijven staan (bericht gaat gelijk weer weg)

Ik ben hier vanavond nog even mee aan de slag gegaan en het werkt wel maar niet zonder slag of stoot :p

Dit is mijn stappenplan

Code: Select all


- Voeg een knop toe op HSTouch designerscreen "Virtual" (zo heet mijn scherm met test knopjes)
- Geef bij Indentification -> Name = WakeUPTablet op
- ActionWhenPressed = "Misc Launch Application en Application Path = "Wakeup2"
- Deploy het nieuwe scherm naar je Tablet
- Maak nu in HomeSeer een event aan Naam="Maak Android Wakker" Action="Simulate a press of an Element" Choose client = "All Clients" Elementname="Virtual:WakeUPTablet"

Ik moet kiezen voor All clients anders werkt het niet. Daarnaast komt de Elementname ook heel precies want het lijkt hoofdletter gevoelig te zijn.

Ik heb zojuist ook nog een "Screen Off¨ van icillin geinstalleerd welke je kan aanroepen vanuit HomeSeer met de naam "Screen Off" om het scherm uit te krijgen. Ik denk dat ik hiervoor straks gebruik ga maken van een (Marmitek) bewegingssensor
Running HS3PRO on PC with Z-Wave / OpenTherm / Plugwise / RFXcom / MQTT / XAP400 / Logitech Media Server and Squeezelite on PI`s
Menno
Member
Member
Posts: 179
Joined: Thu May 22, 2008 10:46 pm
Location: Netherlands

Re: Android uitdagingen in HStouch

Post by Menno »

Dit script aanroepen in een event (bijvoorbeeld door een bewegingssensor) dimt het Android scherm naar 90%, wacht 2 minuten, en dimt het dan naar 10% :

Sub Main(parm as object)

dim plug as object
plug = hs.plugin("HSTouch Server")
plug.ClientAction(89,"","0.9","")

hs.waitsecs(120)
plug.ClientAction(89,"","0.1","")
End Sub
freakstar
Member
Member
Posts: 118
Joined: Thu Sep 22, 2011 4:07 pm

Re: Android uitdagingen in HStouch

Post by freakstar »

Ben wel benieuwd wat voor resultaat je behaalt als je het scherm dimt naar 0%. Op mijn cheape Android tablet gaat dat niet goed helaas, waardoor het scherm altijd aanstaat.

Ik heb de tablet overigens met dubbelzijdig tape op de muur geplakt. Als ik hem vervang doe ik dat denk ik weer, maar dan met klittenband erbij zodat je hem er ook nog eens af kan pakken. Als ik met de designer bezig ben is het makkelijker als je de tablet bij de hand hebt is mijn ervaring.
raymonvdm
Senior Member
Senior Member
Posts: 1153
Joined: Sun Dec 18, 2011 1:23 am

Re: Android uitdagingen in HStouch

Post by raymonvdm »

Ik wil hem in een fotolijstje schuiven zodat ik hem makkelijk kan pakken maar met sticky velcro moet het ook kunnen. Je moet alleen wel de sterke versie hebben want je wil niet dat je tablet op de grond ligt s`ochtends
Running HS3PRO on PC with Z-Wave / OpenTherm / Plugwise / RFXcom / MQTT / XAP400 / Logitech Media Server and Squeezelite on PI`s
User avatar
Jeroen Bartels
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 627
Joined: Sun Jul 20, 2008 1:23 pm
Location: Netherlands

Re: Android uitdagingen in HStouch

Post by Jeroen Bartels »

Je kan ook hele platte maar sterke magneetjes kopen bij DX.com
**Jeroen**
vincenttor
Member
Member
Posts: 344
Joined: Thu Jan 09, 2014 10:45 pm
Location: Netherlands

Re: Android uitdagingen in HStouch

Post by vincenttor »

Misschien een late reactie, maar denk niet dat het een goed plan is om van deze magneetjes er aan te maken.
Nyodeoum ofiets heet deze magneet en ik had dan een magneet van 1.5cm bij 1.5 en 9mm dik in dit geval.
Stond op een dak te werken en mijn accu boormachine viel naar beneden dus ik dacht hoe pak ik deze en kwam met deze magneet aan een touwtje.
Trek de boormachine omhoog zonder problemen en wil de magneet en het touwtje oprollen, in dit proces slingert de magneet tegen mn broekzak aan en hangt ineens er aan vast.
Denk wat is dat nou, bleek hij op mn samsung galaxy s2 vast te hangen, na een dag begon ik te merken dat hij steeds vreemder ging doen en het scherm vertoonde uitval en strepen.
Toen bedankt ik me , ow , die magneet.....

Telefoon is uiteindelijk in de kast beland ok na reinstall van OS en andere SD kaart etc dus al met al wel van geleerd...
edek
Member
Member
Posts: 68
Joined: Thu Sep 02, 2010 9:46 pm
Location: Netherlands

Re: Android uitdagingen in HStouch

Post by edek »

Jeroen,
wat is het uiteindelijk geworden, werk je nog met Android of inmiddels iOS? Ik ga dit ook doen, maar twijfel erg over het platform en grootte (7 of 10 inch). Ainol heeft mooie android tablets http://www.ainol-tablet.com/ainol-tablet.html, maar versie android loopt - iig out of the box - achter, en ze zijn al een tijdje out of stock in met Galaxy Tab vergelijkbare formaten. Ik wil een Vogel's Tablock gebruiken als "lijst", kostbaar maar ziet er wel strak uit: vogels.com/catalogsearch/result/?q=tabl ... sort_order

Ik heb de nodige ipads, maar een android tablet is meer "open" naar mijn gevoel. Ik weet nog niet of ik aan HStouch wil blijven, of dat ik zelf bv een html pagina maak met de benodigde acties (kan altijd nog uitwijken naar HStouch app). Ik wil dat ding echt tegen de muur hangen, mijn kinderen gebruiken bij voorkeur een ipad tot ie leeg is, en opladen is dan soms wel erg veel gevraagd...

Ik moet dus nog een tablet aanschaffen, kan nog alle kanten op (nou ja twee dan, android of iOS, Windows tablet laat ik nog buiten beschouwing).

cheers
E
User avatar
Jeroen Bartels
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 627
Joined: Sun Jul 20, 2008 1:23 pm
Location: Netherlands

Re: Android uitdagingen in HStouch

Post by Jeroen Bartels »

Ik gebruik nog steeds de Tab 2 7". Deze hangt als 2e touchscreen op de eerste verdieping. Werkt prima nu. Weet eerlijk gezegd niet meer wat de oorzaak van de vertraging was maar is opgelost. Gebruik een appje om te voorkomen dat het scherm in sleepmode gaat. Scherm dimt na tijdje naar zo'n 20%.
Als hoofdscherm zou ik wel naar een 10" scherm gaan. Kan je toch wat meer op kwijt. Die maat gebruik ik in de woonkamer maar dat is een normaale vga touch monitor.
**Jeroen**
Post Reply

Return to “Homeseer HStouch Forum”