Importeren x10 producten

Groeps purchaes, ideas en initiatives of forum members.

Moderator: Alexander

gvdham
Member
Member
Posts: 111
Joined: Sat Oct 03, 2009 10:19 pm
Location: Netherlands

Importeren x10 producten

Post by gvdham »

Na een heleboel gelezen te hebben en nog niet een antwoord gevonden te hebben vroeg ik mij af of er mensen zijn die X10 spullen hebben gemporteerd en omgebouwd.

Ik denk er over om 10x de TM14a en 10x de DS10a te bestellen. Als deze zijn omgebouwd koppel ik ze aan de TM13 die ik reeds gebruik.

Ook overweeg ik twee andere opties, ze niet om te bouwen en uitbreiding voor een RFXcom of een TM13 110v ombouwen, dat staat nog open.

Het ombouwen van de TM14a en de MS10a heb ik meerdere links van gevonden en voorzie ik geen problemen mee, de TM13 heb ik nog niet gevonden.

Heeft iemand al ervaring met het importeren? De ene verstuurd alleen binnen de USA, de ander wereldwijd maar geeft geen garantie dat het aankomt. Ook geven ze aan dat het enkele weken kan duren.

edit: ms10a -> ds10a
Alexander
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 1532
Joined: Sat Mar 10, 2007 11:19 pm
Location: Netherlands

Importeren x10 producten

Post by Alexander »

Wat betreft het laatste stuk is het wellicht een idee om een bedrijf in USA in te schakelen om voor het transport te zorgen. Er zijn nederlanders die geemigreerd zijn naar USA en zo'n bedrijf hebben opgericht (bv http://www.fromus2eu.nl/). Wellicht een idee.

Alexander
User avatar
esschenk
Member
Member
Posts: 426
Joined: Sun Feb 17, 2008 10:34 pm
Location: Netherlands
Contact:

Importeren x10 producten

Post by esschenk »

Hallo,

Ik zou je aanraden om de modules om te zetten naar 433.
Dan heb je een beter bereik en de modules worden een stuk stabieler.
http://www.domotica.famschenk.eu/


Ik heb zelf al een flink aantal keren spullen besteld uit amerika en nooit een probleem gehad.
je moet alleen niet te veel in 1 keer bestellen (douane)
Dit is een betrouwbare shop goedkoop en snel
http://stores.shop.ebay.com/Big-Johns-Place

Voor ombouw vragen kun je me altijd mailen


Ed
User avatar
Jeroen Bartels
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 627
Joined: Sun Jul 20, 2008 1:23 pm
Location: Netherlands

Importeren x10 producten

Post by Jeroen Bartels »

Ik heb ook zojuist weer spullen bij Big John besteld. Komt binnen een week aan.
Ik heb de modules niet omgebouwd en dat werkt prima met de 310Mhz RFX receiver.
Post-IT
Member
Member
Posts: 448
Joined: Sat Feb 28, 2009 12:01 am
Location: Netherlands (Rotterdam)

Importeren x10 producten

Post by Post-IT »

Same here: besteld bij Big John, en een extra RFXCOM USB receiver besteld.

Uiteraard is het niet slim om het in NL zo te gebruiken omdat de frequentie door Defensie gebruikt wordt voor mobiele communicatie. Dus mocht je in de buurt zitten en dat kanaal gebruiken, dan moet je niet klagen als ze je met een bezoekje vereren. Al denk ik dat er zat andere apparatuur is die inmiddels 310Mhz gebruikt en dat ze er toch niet meer achteraan gaan. Kwestie van niet dat kanaal gebruiken.

Los daarvan vraag ik me af waarom het ombouwen de boel betrouwbaarder zou maken.

P.S. Big John maakt overigens gebruik van USPS, en daardoor kan het soms lang blijven liggen bij de douane 2 tot 4 weken is niet ongebruikelijk leert mijn ervaring :(
gvdham
Member
Member
Posts: 111
Joined: Sat Oct 03, 2009 10:19 pm
Location: Netherlands

Importeren x10 producten

Post by gvdham »

Is het een idee om samen meerdere dingen in 1x te bestellen bij bigjohn om zo de kosten te delen?
Wat bestellen jullie zoal, niet iedereen bouwt alles om zie ik.

Ik heb nog geen RFXcom, is er een Amerikaanse versie van de TM13 die ik kan ombouwen om de signalen van de ms14a te ontvangen, of is dat verkeerde zuinigheid? Als ik ze ombouw wil ik ze ook koppelen aan mijn bestaande TM13.

Verder denk ik dat ik mij verkijk op de DS10a sensoren. Deze sturen geen X10 signaal uit zie ik en moet ik dus wel iets anders dan een TM13 hebben.(toch maar RFXcom??)
Edwin2008
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 721
Joined: Fri Nov 28, 2008 4:14 pm
Location: Netherlands

Importeren x10 producten

Post by Edwin2008 »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Post-IT</i>
<br />
Los daarvan vraag ik me af waarom het ombouwen de boel betrouwbaarder zou maken.
<hr height="1" noshade id="quote"></font id="quote"></blockquote id="quote">
Wat ik van henk zijn verhaal begrijp is dat de in te bouwen 433MHz module een kwalitatief een stuk betere kwaliteit heeft en daardoor een beter/stabieler signaal produceert.
Post-IT
Member
Member
Posts: 448
Joined: Sat Feb 28, 2009 12:01 am
Location: Netherlands (Rotterdam)

Importeren x10 producten

Post by Post-IT »

@edwin: helder verhaal. Ik ga het komende week wel merken ;-)

@gvdham: De laatste keer dat ik bij BJ bestelde kreeg ik met een grotere (special) order $40 extra korting op de hardware, maar vervolgens gingen de verzendkosten met $20 de lucht in zonder dat hij hiervoor een reden wilde noemen. De extra korting lijkt leuk, maar als je het hier in NL nog een keer moet verzenden ben je snel je extra (half) hoge korting weer kwijt. Ter vergelijking, bovenstaande getallen was een order van totaal $190 incl. verzending en kortingen er af.
User avatar
Jeroen Bartels
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 627
Joined: Sun Jul 20, 2008 1:23 pm
Location: Netherlands

Importeren x10 producten

Post by Jeroen Bartels »

ik denk dat john de verzendkosten opschroeft en de hardware kosten verlaagd zodat hij minder hoeft terug te betalen mocht je het terugsturen... Maar ik heb net weer besteld dus...
gvdham
Member
Member
Posts: 111
Joined: Sat Oct 03, 2009 10:19 pm
Location: Netherlands

Importeren x10 producten

Post by gvdham »

mag ik vragen welke producten jullie bestellen om en idee te krijgen welke producten wel/niet bruikbaar zijn?

Het ombouwen zijn de meningen dus verdeeld.

Zijn deze producten na ombouw te gebruiken met de MS13 om het signaal van 433 naar X10 om te zetten?
User avatar
Jeroen Bartels
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 627
Joined: Sun Jul 20, 2008 1:23 pm
Location: Netherlands

Importeren x10 producten

Post by Jeroen Bartels »

Ik maak gebruik van MS16A, DS10A, KR19A en heb nu de SS13A, KR14A, MS10A besteld. maar alle 310Mhz devices werken volgens mij wel zolang ze niet op 110 volt werken.
Post-IT
Member
Member
Posts: 448
Joined: Sat Feb 28, 2009 12:01 am
Location: Netherlands (Rotterdam)

Importeren x10 producten

Post by Post-IT »

Ik heb vanmiddag m'n pakketje opgehaald met een set MS16A's, DS10A's en SS13A's.

Zojuist de eerste MS16A's geconfigureerd en toegevoegd in HS, ik moet zeggen dat ik de reactietijd erg traag vind om licht mee te schakelen. In de WC is het bijvoorbeeld al niet echt handig, handmatig schakelen is daar sneller. Voor de berging heb ik nu een DS10A gebruikt, dat werkt prima: deur open=licht aan, deur dicht=licht uit.
Alexander
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 1532
Joined: Sat Mar 10, 2007 11:19 pm
Location: Netherlands

Importeren x10 producten

Post by Alexander »

Ik weet niet of een MS13E anders in zijn reactie, neem aan van niet. Maar ik krijg gewoon icm een Popp Zwave schakelaar en Homeseer als de controller gewoon een directe reactie. Zo snel kan ik niet de schakelaar omzetten. Icm Xanura switch was dit bij mij wel anders. Ik heb bijv in mijn hal ook een MS13E hangen en een Xanura SAIX12 om het licht te schakelen, maar ik ben bijna al door de hal heen als het licht aan gaat.

Alexander
User avatar
Jeroen Bartels
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 627
Joined: Sun Jul 20, 2008 1:23 pm
Location: Netherlands

Importeren x10 producten

Post by Jeroen Bartels »

Ik heb met mijn MS16A's ook een directe reactie op mijn Kaku devices. Heb wel de laatste versie van de RFXcom transmitter.
gvdham
Member
Member
Posts: 111
Joined: Sat Oct 03, 2009 10:19 pm
Location: Netherlands

Importeren x10 producten

Post by gvdham »

Gebruiken jullie voor al deze spullen rfxcom of de veel goedkopere optie, een omgebouwde TM751 of RR501 of misschien nog wel iets anders?
Locked

Return to “Groups purchases or -ideas”