Subdevices ?

Forum over Homeseer Plugin ontwikkelingen, hierin staan aparte forums voor bijvoorbeeld Plugwise, RFXcom, Fritzbox, Alphatronics etc.

Moderator: Digit

Post Reply
kriz83
Member
Member
Posts: 200
Joined: Thu Oct 18, 2012 7:37 am
Location: Belgium

Subdevices ?

Post by kriz83 »

Hoi,

Ondertussen begint mijn plugin aardig op te schieten. Heb al een webpagina om devices aan te maken, de devices verschijnen in de homeseer 'status' pagina etc.

Zoals ik eerder al vermeld heb, heeft het device 4 individuele relays. Is het mogelijk deze devices als subdevices van het device voor te stellen ?
Maar ik wil natuurlijk wel vermijden dat de gebruiker een subdevice kan wissen, want dan is het 'mother-device' incompleet.

Any thoughts ?

Gr,
Kristof
HomeSeer - PlugWise - RFXComm - Philips Pronto TSU9800/9600/9300
Digit
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 3388
Joined: Sat Mar 25, 2006 10:23 am
Location: Netherlands
Contact:

Re: Subdevices ?

Post by Digit »

Ja, denk "plat", het huidige Homeseer kan niet echt goed omgaan met de werkelijkheid.

Net zoals een temp+hygro sensor in Homeseer 2 devices worden, zal een bordje met 4 relais ook minimaal 4 devices worden. Althans, zo doet "men" het.
Tenzij je echt trucs gaat uithalen. Zo zou je de 4 relais als 1 device kunnen presenteren. "0000" betekent dan allemaal uit, "1011" betekent relais 2 uit en de rest aan, enz.
Maar dan kun je elk individueel relais niet meer een handig naampje geven... en events triggeren wordt lastiger, en ... zo voorts.
kriz83
Member
Member
Posts: 200
Joined: Thu Oct 18, 2012 7:37 am
Location: Belgium

Re: Subdevices ?

Post by kriz83 »

Mmmm ... dat vreesde ik dus al :-(
HomeSeer - PlugWise - RFXComm - Philips Pronto TSU9800/9600/9300
User avatar
Rene
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 1689
Joined: Wed Oct 08, 2008 3:54 pm
Location: Netherlands

Re: Subdevices ?

Post by Rene »

Als je er aparte devices van maakt dan kan je niet voorkomen dat een gebruiker een van de devices weggooid. Wat je wel kan doen is dit event opvangen en als er een subdevice wordt weggegooid, het dan direct weer aanmaken en als een device wordt weggegooid ook direct de subdevices weggooien.
Rene.
kriz83
Member
Member
Posts: 200
Joined: Thu Oct 18, 2012 7:37 am
Location: Belgium

Re: Subdevices ?

Post by kriz83 »

Rene wrote:Als je er aparte devices van maakt dan kan je niet voorkomen dat een gebruiker een van de devices weggooid. Wat je wel kan doen is dit event opvangen en als er een subdevice wordt weggegooid, het dan direct weer aanmaken en als een device wordt weggegooid ook direct de subdevices weggooien.
Is dat dan het change event ?
HomeSeer - PlugWise - RFXComm - Philips Pronto TSU9800/9600/9300
AshaiRey
Senior Member
Senior Member
Posts: 1310
Joined: Mon Feb 02, 2009 5:27 pm
Location: Netherlands
Contact:

Re: Subdevices ?

Post by AshaiRey »

Is dat dan het change event ?
Debugging aan en uitproberen zou ik zeggen.

Je kan een device ook 4 knoppen geven voor ieder sub-device 1 en die als een aan/uit laten werken. Je heb dan maar 1 device en je moet in de code de boel afvangen en verwerken.
Zo doe ik het met mijn ZMC (Zoelen media center) 1 device voor volume en die heeft de knoppen harder/zachter en (un)mute. Als je de windows media player plugin heb geinstalleerd kan je bij devices /media player/volume of status zien wat ik bedoel. De iTunes plugin heeft dit volgens mij ook
Bram
Ruud
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 847
Joined: Wed Jan 02, 2008 12:25 pm
Location: Rijswijk (Z.H)

Re: Subdevices ?

Post by Ruud »

Mis ik iets? over wat voor plugin gaat dit?


gr Ruud
Ruud (rualblas)
AshaiRey
Senior Member
Senior Member
Posts: 1310
Joined: Mon Feb 02, 2009 5:27 pm
Location: Netherlands
Contact:

Re: Subdevices ?

Post by AshaiRey »

Hoi Ruud,

Dit ging over plugin ontwikkeling
Bram
Post Reply

Return to “Homeseer Plugins Forum”