Hoe device 'bedienen' via script.

Forum over Homeseer Plugin ontwikkelingen, hierin staan aparte forums voor bijvoorbeeld Plugwise, RFXcom, Fritzbox, Alphatronics etc.

Moderator: Digit

Post Reply
kriz83
Member
Member
Posts: 200
Joined: Thu Oct 18, 2012 7:37 am
Location: Belgium

Hoe device 'bedienen' via script.

Post by kriz83 »

Hoi,

Ik weet niet of dit in het juiste gedeelte is (tis zowel plugin als script related), maar hier gaan we ... :-)

Mijn plugin voor de Pronto RFX9600 is al behoorlijk opgeschoten, relays zijn te bedienen via de buttons, events op input sensors etc....

Maaaaaaaaaaar....

Nu zou ik graag vanuit de een script het device bedienen, en dan bedoel ik rechtstreeks het device (bv '[1'). Ik kan het natuurlijk ook doen via de public methods van mn plugin, maar dat vind ik zelf niet zo netjes. Graag zou ik dus op het device zeggen 'Relay close' en 'Relay Open'. Met ExecX10 krijg ik dat helaas niet aan de praat vanuit een script...

Iemand die me in de juiste richting kan wijzen ?

Gr,
Kriz
HomeSeer - PlugWise - RFXComm - Philips Pronto TSU9800/9600/9300
kriz83
Member
Member
Posts: 200
Joined: Thu Oct 18, 2012 7:37 am
Location: Belgium

Re: Hoe device 'bedienen' via script.

Post by kriz83 »

Niemand ?
HomeSeer - PlugWise - RFXComm - Philips Pronto TSU9800/9600/9300
kriz83
Member
Member
Posts: 200
Joined: Thu Oct 18, 2012 7:37 am
Location: Belgium

Re: Hoe device 'bedienen' via script.

Post by kriz83 »

Echt niemand? :(
HomeSeer - PlugWise - RFXComm - Philips Pronto TSU9800/9600/9300
AshaiRey
Senior Member
Senior Member
Posts: 1310
Joined: Mon Feb 02, 2009 5:27 pm
Location: Netherlands
Contact:

Re: Hoe device 'bedienen' via script.

Post by AshaiRey »

Hoi Kriz,

Als je de device heb aangemaakt inclisief de optie 'relay close' dan kan je dat gewoon gebruiken in een script met hs.setdevicestatus().
Echter..
Ik denk dat het het beter/makkelijker/verstandiger is om het toch via de plugin te doen door deze in je script op te nemen. Zodoende heb je maar 1 plek waar logica zit en getest moet worden. En als de plugin goed is dan wordt de status en dergelijk altijd goed bij gehouden en verwerkt.
Bram
kriz83
Member
Member
Posts: 200
Joined: Thu Oct 18, 2012 7:37 am
Location: Belgium

Re: Hoe device 'bedienen' via script.

Post by kriz83 »

Misschien dat ik het ook allemaal meteen iets te mooi wil hebben ...

Was eerder met de achtergrond van: stel dat ik die RFX ooit vervang door bv een IPPower, dan moet ik in het script enkel het device id aanpassen ipv ook de plugin die gebruikt wordt in het script.
HomeSeer - PlugWise - RFXComm - Philips Pronto TSU9800/9600/9300
AshaiRey
Senior Member
Senior Member
Posts: 1310
Joined: Mon Feb 02, 2009 5:27 pm
Location: Netherlands
Contact:

Re: Hoe device 'bedienen' via script.

Post by AshaiRey »

Waarom zou je dan een plugin maken vraag ik me dan af?

Je moet eerst je criterea op een rijtje hebben en je eraan houden en dan pas gaan programmeren. Een verschuivende scoope voor je project is moordend.
Als die RFX op dezelfde manier werkt als IPPower (als device zijnde) kan dat uitwisselen toch geen probleem zijn voor je plugin
Bram
Post Reply

Return to “Homeseer Plugins Forum”