Toon App: Water

Forum about forum-provided applications on Toon

Moderators: marcelr, TheHogNL, Toonz

oepi-loepi
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 628
Joined: Sat Feb 09, 2019 7:18 pm

Re: Toon App: Water

Post by oepi-loepi »

Super. Alleen unit of measurement nog even naar liter zetten of het getal door 1000 delen. Kun je in het kort aangeven wat je precies hebt gedaan en het stukje code als txt bestandje posten? Daarmee kun je anderen helpen.
oepi-loepi
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 628
Joined: Sat Feb 09, 2019 7:18 pm

Re: Toon App: Water

Post by oepi-loepi »

New version 1.3.8. Now the module will reconnect better after wifi is lost.

https://github.com/oepi-loepi/water_ESP ... 1_mini.bin

*********** LET OP: software is niet bestemd voor verkoop ! **************
Arnout2000
Member
Member
Posts: 111
Joined: Sun Oct 04, 2020 8:11 pm

Re: Toon App: Water

Post by Arnout2000 »

Great that you keep improving the software! Many thanks!
oepi-loepi
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 628
Joined: Sat Feb 09, 2019 7:18 pm

Re: Toon App: Water

Post by oepi-loepi »

Arnout2000 wrote:Great that you keep improving the software! Many thanks!
Thak you for your kind message. Also if you or someone else do want the toonWatermodule but does not want or cannot make the module himself.. ik also sell complete sets at Marktplaats. .. search for oepi-loepi
Krisrock
Starting Member
Starting Member
Posts: 26
Joined: Sat Feb 27, 2021 11:47 am

Re: Toon App: Water

Post by Krisrock »

Hello all,

does anyone know if it is possible to connect toon water to a click on /click off internet controller?
(click on click off internet control station ics-2000)
connecting to the ip address does not work
I can find a water icon in the phone app, but I can't do anything with it.

Gr
oepi-loepi
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 628
Joined: Sat Feb 09, 2019 7:18 pm

Re: Toon App: Water

Post by oepi-loepi »

ToonWater supports wifi. Kaku supports zigbee so it will not work. Maybe the water you see is a water detection sensor (float sensor)? It is not the sensor which is described here.
Krisrock
Starting Member
Starting Member
Posts: 26
Joined: Sat Feb 27, 2021 11:47 am

Re: Toon App: Water

Post by Krisrock »

sorry for the late response.
The strange thing is that it shows water in m3.
on/off would have sufficed for leak detection, that's why i thought it might be possible
AlexisMori
Starting Member
Starting Member
Posts: 1
Joined: Wed Jul 28, 2021 6:12 pm

Re: Toon App: Water

Post by AlexisMori »

Hi...in my case I felt I required to update my ancient radio based farther water tank level sensor, to a wifi IOT so I can screen the water level and set alerts through my android phone. I just like the Wemos D1 mini’s, so I utilized that as the processor and connected a battery shield, a waterproof ping sensor 1 by means of a rationale level converter, and a sun oriented board to energize the 500mah 3.7v lipo battery. So I breadboarded this set up, less the sun oriented board, and included an S8050 transistor to turn on and off the ping sensor to spare control. I too included a voltage divider on the battery line to screen the battery voltage and figured I have to be disengage that as well when not in utilize so I included a BC548 transistor. The information from the ping sensor and voltage sensor are sent to channels on thingspeak which I at that point get to through my android phone.
oepi-loepi
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 628
Joined: Sat Feb 09, 2019 7:18 pm

Re: Toon App: Water

Post by oepi-loepi »

NEW VERSION:

github.com/oepi-loepi/water_ESP_part/re ... i_free.bin

1.3.9 FavIcon toegevoegd, extra info op Info pagina


If you are not able to build the device yourself, please send me a pm or email. I can deliver complete sets.
https://link.marktplaats.nl/m1678038347

Kun je de module niet zelf maken? Stuur me dan een pm, ik kan ook complete sets leveren.
https://link.marktplaats.nl/m1678038347
oepi-loepi
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 628
Joined: Sat Feb 09, 2019 7:18 pm

Re: Toon App: Water

Post by oepi-loepi »

AGAIN A NEW VERSION:

github.com/oepi-loepi/water_ESP_part/re ... i_free.bin

1.3.11 Elke 30 minuten een bericht naar domoticz (Alive signal)


If you are not able to build the device yourself, please send me a pm or email. I can deliver complete sets.
https://link.marktplaats.nl/m1678038347

Kun je de module niet zelf maken? Stuur me dan een pm, ik kan ook complete sets leveren.
https://link.marktplaats.nl/m1678038347
rdls73
Starting Member
Starting Member
Posts: 4
Joined: Mon Aug 30, 2021 10:25 am

Re: Toon App: Water

Post by rdls73 »

hallo, ik heb de toon water geïnstalleerd en deze werkt goed, echter heb ik één probleem. Als er een waterverbruiker aanstaat dan zie ik op de tegel "water nu", het verbruik fluctueren.
Dit gaat bijvoorbeeld van 4 naar 9 dan weer naar 13 dan weer naar 8. tot de water verbruiker stopt en geeft hij maar wat aan heb ik het idee.
Alles is up-to-date. Het ontvangst is ook goed. Wat zou dit kunnen zijn.

groet, R.Leurs
oepi-loepi
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 628
Joined: Sat Feb 09, 2019 7:18 pm

Re: Toon App: Water

Post by oepi-loepi »

rdls73 wrote:hallo, ik heb de toon water geïnstalleerd en deze werkt goed, echter heb ik één probleem. Als er een waterverbruiker aanstaat dan zie ik op de tegel "water nu", het verbruik fluctueren.
Dit gaat bijvoorbeeld van 4 naar 9 dan weer naar 13 dan weer naar 8. tot de water verbruiker stopt en geeft hij maar wat aan heb ik het idee.
Alles is up-to-date. Het ontvangst is ook goed. Wat zou dit kunnen zijn.

groet, R.Leurs
Heb je de unit op marktplaats gekocht of heb de de eigenbouw oplossing?

Met de eigenbouw oplossing zijn een paar zaken belangrijk:
- de positie van de sensor. Deze moet uit het midden staan van het draaischijfje
- er moet een stukje van de sensor af worden gehaald
- je moet echt de 5 volt versie hebben
- de sensor moet helemaal tegen het glas van de meter aan zitten
- de sensor moet redelijk stabiel gemonteerd zijn

Zet eens de kraan open en kijk hoe de sensor reageert op het langskomende metalen plaatje van je meter.
rdls73
Starting Member
Starting Member
Posts: 4
Joined: Mon Aug 30, 2021 10:25 am

Re: Toon App: Water

Post by rdls73 »

Hallo,

Het is de zelfbouw, de onderdelen heb ik met de linkjes op de eerste pagina op Alie besteld.
De sensor is uit het midden geplaatst, maar hoeveel uit het midden? de sensor gaat aan en uit bij water verbruik.
De sensor heb ik de deksel geboord en met de moeren die erbij horen vast gezet en deze zit tegen het glas aan.
Ik begrijp niet waarom er een stukje van de sensor moet worden afgehaald? als de rode led brand, werkt hij toch? en hoeveel moet er dan vanaf?

Ik had twee sensoren en twee keer een esp board besteld, ik zal die andere eens prepareren.

Groet,

R.Leurs
oepi-loepi
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 628
Joined: Sat Feb 09, 2019 7:18 pm

Re: Toon App: Water

Post by oepi-loepi »

rdls73 wrote:Hallo,

Het is de zelfbouw, de onderdelen heb ik met de linkjes op de eerste pagina op Alie besteld.
De sensor is uit het midden geplaatst, maar hoeveel uit het midden? de sensor gaat aan en uit bij water verbruik.
De sensor heb ik de deksel geboord en met de moeren die erbij horen vast gezet en deze zit tegen het glas aan.
Ik begrijp niet waarom er een stukje van de sensor moet worden afgehaald? als de rode led brand, werkt hij toch? en hoeveel moet er dan vanaf?

Ik had twee sensoren en twee keer een esp board besteld, ik zal die andere eens prepareren.

Groet,

R.Leurs
Nee, dan zou het inderdaad goed moeten gaan. Als de led knippert van de sensor gelijk met het wieltje. Klopt dan ook de tellerstand (totaalteller)? De flow wordt bepaald door de tijd tussen de pulsen en kan wat fluctuatie hebben. Zeker als je ook bijv. Domoticz aan hebt staan en de wifi niet helemaal lekker is (dan wacht hij op de response van domoticz).
rdls73
Starting Member
Starting Member
Posts: 4
Joined: Mon Aug 30, 2021 10:25 am

Re: Toon App: Water

Post by rdls73 »

Alles werkt naar behoren, maar de totaal teller blijf ik veranderen, ik ben steeds de demping aan het aanpassen, ik zit nu op 1700.
Er zit geen Domoticz tussen, gaat rechtstreeks naar de toon toe.
Wat mij wel opvalt is dat de totaal teller pas een paar minuten na het uitzetten van de verbruikers wordt bijgewerkt naar de nieuwe waarde.
Dat kan misschien aan mijn Toon 1 liggen.
Post Reply

Return to “Toon Apps”