Twee thermostaten

Dit is de Nederlandse tak van het Forum voor de Opentherm gateway (OTGW) van Schelte

Moderator: hvxl

Post Reply
nexus1
Starting Member
Starting Member

Twee thermostaten

Post by nexus1 »

Een korte vraag waar ik niet uitkom...

Ik heb een Intergas Kombi Kompakt HRE A 28/24 met twee Honeywell round (niet wifi) thermostaten.

De twee thermostaten (een op bg, en een op de 1e) kunnen individueel ingesteld worden - heb ik dan 2x OpenTherm gateway nodig? (Gezien er 4 pins op zitten, waarvan 2 naar thermostaat, en 2 naar CV)
hvxl
Senior Member
Senior Member

Re: Twee thermostaten

Post by hvxl »

Na een snelle blik op het installatievoorschrift van de Intergas Kombi Kompakt HRE 28/24 A denk ik te begrijpen dat de ketel inderdaad de mogelijkheid heeft om 2 thermostaten aan te sluiten, maar alleen de thermostaat van zone 2 kan een OpenTherm thermostaat zijn. Het document zegt: "De kamerthermostaat in zone 1 MOET een aan/uit thermostaat zijn". Twee aan/uit thermostaten kan wel. Als jij twee identieke thermostaten hebt vraag ik me af of dat dan wel OpenTherm thermostaten zijn. Een OTGW heeft alleen nut voor de OpenTherm thermostaat (dus hoogstens voor zone 2).

Mocht je een of ander apparaat hebben dat het mogelijk maakt om meerdere OpenTherm thermostaten op de kachel aan te sluiten, dan kun je 1 OTGW tussen dat apparaat en de kachel gebruiken, of een aparte OTGW voor elke thermostaat. Ik ben niet bekend met het bestaan van zo'n apparaat.
Schelte
nexus1
Starting Member
Starting Member

Re: Twee thermostaten

Post by nexus1 »

dank je wel voor uw antwoord. ik zal beginnen met 1 OTGW, en experimenteren op zone 1/2. (zal ze toch moeten doorknippen)
Post Reply

Return to “Opentherm Gateway Forum (NL)”