Hoi Schelte
Bedankt voor het antwoordt, ondertussen ben ik nog een beetje aan het klooien geweest om dit wat nader
te onderzoeken en daarvoor heb ik eerst maar eens een .BIN gemaakt van de .HEX
En wat direkt opvalt is dat de .BIN file van de originele .HEX 24580 bytes wordt en de .BIN van een uitgelezen .HEX
17408 bytes wordt...
Wanneer je deze twee vergelijkt zijn ze nagenoeg gelijkt (alleen een 0x00 voor een 0x3F in EEPROM) maar dat
zullen geen showstoppers zijn.

- To_big1.PNG (26.29 KiB) Viewed 6699 times
Maar als je dan helemaal aan het eind van de .BIN file kijkt staat er dit...

- To_big2.PNG (12.38 KiB) Viewed 6699 times
En dat doet mij denken aan de BANDGAP en OSCCAL calibratie bytes die normaal aan het eind van flash staan,
en als ik mij niet vergis is 0x34 RETLW in PIC mnemonic.
Bij interne oscillators deed je als start eerst een CALL naar FLASH top en kreeg je de calibratie byte(s) in W terug.
Misschien neemt de linker deze calibratie bytes alvast mee?
Al hoort dit normaal in de programmer te gebeuren...
Het programma gedeelte van beide .BIN files zijn identiek dus ik ga er vanuit dat alles gewoon gaat werken.
De reden dat niemand anders dit ziet is dat 999 van de 1000 gebruikers de firmware niet met een PIC programmer laadt. De meeste mensen gebruiken de zelfprogrammeer functionaliteit van de firmware.
Tja, dat zal een beetje hobby deformatie zijn, begin 90's ben ik begonnen met een LudiPipo en een 16c84 die toen nog EEPROM microcontroller
werd genoemd pas later ging men over op de benaming FLASH en werd het de 16f84.
Als ik nog wat met PIC doe is dat nog steeds in UltraEdit32 met een PIC ASM template, want bijna 1GB downloaden voor de MLAB X IDE om vervolgens
code te maken voor een 8kByte microcontroller gaat geheel tegen mijn bitneuk hart in...
Grtzz Mark