Hey apoeran,
Ik heb de CM11a maar bij mij doet die erg moeilijk omdat het via een com1 (poort) gaat.. Deze werkt bij mij niet echt stabiel, weet niet of dit bij jou het geval gaat zijn.. De cm15 heb ik nooit getest, dus daar weet ik weinig van af. Maar denk dat de mogelijkheden niet enorm groot zijn, t.z.t ga je toch waarschijnlijk tegen beperkingen aan lopen. Ik raad je aan om via RFXCOM je lampen te gaan schakelen, en Homeseer te nemen. Met homeseer kan je aardig wat, en RFXCOM is (vind ik) persoonlijk betrouwbaarder. (RFXCOM = draadloos, CM11a/15 is signaal via het lichtnet)
Over Housebot: Ik heb Housebot nooit getest. Het is aanzienlijk goedkoper dan Homeseer, dat dan weer wel.. Maar 't support van Homeseer is gewoon sneller/goed.
Homeseer kan je downloaden, en testen (30 dagen) Bij housebot kan dit idem. Bij CM15 weet ik het niet.. Maar de interface van CM12 is ook erg beperkt, en log.. Weet niet of dit anders is bij de CM15. Waarschijnlijk iets uitgebreider.
(ik ben nog erg groen w.b.t. domotica/hardware. Dus mocht ik iets gezegd hebben wat niet klopt, alvast sorry daarvoor

)