Events disablen ook echt disablen

Forum over Homeseer scripts (DUTCH forum)

Moderators: TANE, Ruud

Post Reply
Alexander
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 1532
Joined: Sat Mar 10, 2007 11:19 pm
Location: Netherlands

Events disablen ook echt disablen

Post by Alexander »

Heeft iemand een idee hoe ik events kan disable, maar dan ook echt kan uitschakelen om te laten triggeren?

Ik heb bijv een value change event die kijkt of de lichtsensoren van de MS13 op OFF gezet zijn. Als dat het geval is, disable ik alle events die lichten aan kunnen laten gaan. De events worden netjes gedisabled, maar events die de events aanroepen om het licht aan te laten gaan, kunnen gewoon de events uitvoeren waardoor de diverse lichten toch aangaan.

Een event disablen zet ook een vinkje bij "Disable Automatic Event Triggering" binnen het event, maar wat het nu precies tegenhoudt?

Ik zou de events kunnen hernoemen ipv disablen, maar dit is niet een mooie oplossing. <i>Update: Dit werkt niet. Homeseer kijkt naar het ID van de event en zal dus gewoon het event triggeren ongeacht de naam.</i>
Alexander
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 1532
Joined: Sat Mar 10, 2007 11:19 pm
Location: Netherlands

Events disablen ook echt disablen

Post by Alexander »

Vreemd genoeg wordt op het forum van HS wel veel gesproken over het disablen van events en dat het ook werkt (voor bijv vakantie e.d.), maar als ik mijn log bekijk:

Code: Select all

24-6-2009 18:40:28  X10 Received  B7 ( Hal Bewegingsensor) B On 
24-6-2009 18:40:28  Info  Event Trigger "Verlichting hal aan na beweging" 
24-6-2009 18:40:29  Info  Event Trigger "Vloerspots hal aan" 
24-6-2009 18:40:29  Info  Device: Outlet Meterkast Thermostaatkraan (^5) ON 
24-6-2009 18:40:29  Info  Event Trigger "Verlichting hal aan" 
24-6-2009 18:40:29  Info  Device: Plafond Hal Verlichting (A11) ON 
Gaat mijn verlichting dus gewoon aan, terwijl de event "Verlichting hal aan" op disabled staat.


Image

Image

Image

Image

Het lijkt wel alsof de event niet getriggert kan worden als wel aan de trigger optie is voldaan (bijv het event bij beweging), maar een event dat een andere event aanroept, wel schijnt te werken.

PS. device "Outlet Meterkast Thermostaatkraan (^5)" is gewoon mijn vloerspots. Ik moet de naam nog wijzigen binnen Plugwise.
Alexander
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 1532
Joined: Sat Mar 10, 2007 11:19 pm
Location: Netherlands

Events disablen ook echt disablen

Post by Alexander »

Case closed, heb het opgelost met een script ipv een Run Event, voer ik het volgende uit:

Code: Select all

Sub Main(ByVal Params As String)
  Dim EventObj
  Dim lRef

  lRef = hs.GetEventRefByName(Params)
  EventObj = hs.GetEventByRef(lRef)

  If (EventObj.misc and 32) <> 32 then 'Zodra het event niet uitgeschakeld is, voor de opdrachten uit
       hs.TriggerEvent(Params)
  End If
End Sub


Image
Post Reply

Return to “Homeseer Scripts Forum”