PLCBUS Micromodule

Forum about Domotica Home Automation for dummies, is only for the real beginner questions.

Moderator: TANE

Post Reply
timdotcom
Starting Member
Starting Member
Posts: 32
Joined: Sun Jun 21, 2009 10:24 am
Location: Netherlands

PLCBUS Micromodule

Post by timdotcom »

Beste allemaal,

Voor mijn woonhuis wat ik compleet aan het renoveren ben heb ik begin vorig jaar mede op dit forum kennis gemaakt met domotica.

Mijn oog viel op X10, uitbreidbaarheid, eenvoudig bekabelen, enz. enz. Dus om alvast wat te experimenteren kocht ik 1 eaton dim micromodule en een CTX35 interface. Wat mij echter opviel was dat als ik de module lokaal bedien (puls drukker) de lamp pas na enkele seconden (1 a 2) aanging. Hierdoor knapte ik af op deze dimmers, echter ik ben nog steeds gecharmeerd van de powerline opzet. Nu een aantal maanden later lees ik posts op dit forum over PLCBUS.

Je voelt de vraag al aan komen<b>:"Reageren deze micro moduelen wel snel op lokale bediening?"</b>

Is er iemand die hier zijn ervaringen over wil delen, voordat ik weer een start pakket ga aanschaffen?
Digit
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 3388
Joined: Sat Mar 25, 2006 10:23 am
Location: Netherlands
Contact:

PLCBUS Micromodule

Post by Digit »

Ik heb hier een PLC2267E (apparaatmodule, geen dim) in gebruik en dat reageert alsof er geen module <b>is</b>. Bliksemsnel dus [:)]
Alexander
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 1532
Joined: Sat Mar 10, 2007 11:19 pm
Location: Netherlands

PLCBUS Micromodule

Post by Alexander »

Uh dat probleem van de xanura devices ervaar ik niet. Gaat je lamp wel aan direct (in de zin van je ziet dat het licht feller wordt) of duurt het echt een paar seconden voordat je ziet dat de lamp feller gaat worden?
timdotcom
Starting Member
Starting Member
Posts: 32
Joined: Sun Jun 21, 2009 10:24 am
Location: Netherlands

PLCBUS Micromodule

Post by timdotcom »

Als ik de module lokaal uitschakel bij volle lamp sterkte. Daarna geef ik een puls om aan te gaan, dan zie ik een reactie na 1 a 2 seconden. Dat wil zeggen na 1 a 2 seconden zie ik het licht aangaan en opschalen naar de laatste dim stand.

Is er iemand die een PLCBUS micro lamp module met dim functie heeft werken. Om te zien of dit ook razendsnel gaat.

P.s. ik heb de module zo geprogrameerd dat deze als 1 draads module fungeert, d.w.z. 1 puls toets voor aan en uit + dimmen.
r_255
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 621
Joined: Wed Jun 11, 2008 9:39 pm
Location: Netherlands

PLCBUS Micromodule

Post by r_255 »

Die heb ik, en dat werkt via hstouch zeg maar direct.
Via de kaku schakelaar ( zo bedien ik ze omdat de originele schakelaar niet meer in de inbouw paste in combinatie met de dimmer ) kom ik denk ik op net geen sec. Wat erg lastig te meten is zonder stopwatch. Ook geeft het softdimmen een beetje vertekend beeld, maar het geeft wel its chiquers tov then there was light.

Wel heb ik last van ruis van buitenaf, ( resulteert in geknipper op het hele en halve uur en heel soms afwijkend tijdstip ) maar zag ook laatst dat ze wat schappelijker geprijsde filters hebben.
Post Reply

Return to “Domotica for Dummies Forum”