Problemen RFXcharts

Forum over de RFXCOM plugin (DUTCH forum)

Moderator: b_weijenberg

Post Reply
Post-IT
Member
Member
Posts: 448
Joined: Sat Feb 28, 2009 12:01 am
Location: Netherlands (Rotterdam)

Problemen RFXcharts

Post by Post-IT »

Ik begin nu eindelijk met wat dingen configureren in HS. Een daarvan was RFXcharts gister. Helaas is na een herstel actie m'n hele RFXcharts in elkaar gestort.

Op een rijtje:
- Alles goed gedisplayed toen ik er achter kwam dat ik van mijn OC sensoren de temp in chart 1 had gezet, en de Rh in chart 2.
- poging 1: sensoren aangepast naar chart 1, gevolg weather grafieken leeg, geen nieuwe lijnen in de sensor grafieken. Wel krijg ik de data te zien op de status pagina
- poging 2: sensoren (alleen Rh) verwijderd en opnieuw toegevoegd met gelijk ID, nog geen verandering anders dan een extra foutmelding in de logs:
9/23/2009 12:36:50 AM ~!~Database Item~!~Saving Device Bathroom Humidity
9/23/2009 12:36:53 AM ~!~RFXCOM~!~Info: RFXCHARTS not installed?
9/23/2009 12:37:44 AM ~!~RFXCOM~!~(Timer1_Elapsed) Error:System.NullReferenceException: Object variable or With block variable not set. at Microsoft.VisualBasic.CompilerServices.Symbols.Container..ctor(Object Instance) at Microsoft.VisualBasic.CompilerServices.NewLateBinding.LateGet(Object Instance, Type Type, String MemberName, Object[] Arguments, String[] ArgumentNames, Type[] TypeArguments, Boolean[] CopyBack) at HSPI_RFXCOM.HSPI.Timer1_Elapsed(Object sender, ElapsedEventArgs e)
9/23/2009 12:38:24 AM ~!~Database Item~!~Saving Device Bathroom Temperature
9/23/2009 12:38:24 AM ~!~RFXCOM~!~Info: RFXCHARTS not installed?
9/23/2009 12:38:56 AM ~!~Database Item~!~Saving Device Bathroom sensor Batt
9/23/2009 12:38:57 AM ~!~RFXCOM~!~Info: RFXCHARTS not installed?

- poging 3: RFXCOM.lf .mdb. ini hernoemt en de RFXCOM plugin opnieuw geinstalleerd, uit logging blijkt dat alles netjes neergezet word, maar ook na configuratie nog hetzelfde euvel, geen Rh grafieken, en de RFXCHART not installed melding.
- poging 4: RFXCharts manual nog eens doorgelezen, nog een keer de chartdirector dlls gekopieerd, geen verandering.

Ik krijg maar geen Rh grafieken meer, terwijl ik wel netjes de data binnen krijg en kan zien in status. Iedere keer als ik een sensor toevoeg krijg ik de melding: "Info: RFXCHARTS not installed?"

Iemand nog ideen hoe dit op te lossen?
User avatar
b_weijenberg
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 1744
Joined: Sun May 14, 2006 4:32 pm
Location: Netherlands

Problemen RFXcharts

Post by b_weijenberg »

De melding "RFXCOM~!~Info: RFXCHARTS not installed?" kan je negeren, dit is bedoeld voor RFXCHARTS V2.

Heb je het script PH_RFXCOM.vben elk uur lopen?

Wat staat er in de .mdb?
Post-IT
Member
Member
Posts: 448
Joined: Sat Feb 28, 2009 12:01 am
Location: Netherlands (Rotterdam)

Problemen RFXcharts

Post by Post-IT »

Sinds ik vanmorgen de complete reinstall gedaan heb is in ieder geval de continue info melding weg.

Ik heb zoals in de manual staat het RFXCOM2.vb script elk uur lopen.

Ik heb even wat screenshots gemaakt:

Image

Image

Image

Image
Post-IT
Member
Member
Posts: 448
Joined: Sat Feb 28, 2009 12:01 am
Location: Netherlands (Rotterdam)

Problemen RFXcharts

Post by Post-IT »

Ik heb zojuist de sensoren in RFXCom aangepast naar Chart #2, en ik krijg gelijk de hele history te zien op de RFXWeather pagina.

Kan ik met deze sensoren dan alleen maar grafieken maken over 2 verschillende paginas?
Edwin2008
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 721
Joined: Fri Nov 28, 2008 4:14 pm
Location: Netherlands

Problemen RFXcharts

Post by Edwin2008 »

ik zie dat jij ook geen humidity info op de charts hebt. ben nog aan het puzzelen hoe dit wel voor elkaar te krijgen.
User avatar
b_weijenberg
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 1744
Joined: Sun May 14, 2006 4:32 pm
Location: Netherlands

Problemen RFXcharts

Post by b_weijenberg »

De charts geleverd bij de RFXCOM plug-in zijn in principe alleen nog bedoeld om in staat te zijn zelf charts pages aan te maken.
Mijn advies: gebruik RFXCharts:
http://board.homeseer.com/showthread.php?t=128902
http://www.jphuddlestone.co.uk/rfxcharts/rfxcharts1.htm

De beschrijving voor RFXCharts staat ook op de site van Paul.
Daar staat o.a. in beschreven dat je PH_RFXCOM2.vben i.p.v. RFXCOM2.VB moet gebruiken.
Het gebruik van chart numbers zal daar hopelijk ook in beschreven staan. Mocht je RFXMeter devices in de charts op willen nemen let er dan op dat de device name bepalend is, b.v. RFXPwr1, RFXGas etc.

Mocht je problemen ervaren met RFXCharts gebruik dan het HS forum om de vraag aan Paul te stellen omdat ik me niet meer met de charts bezig hou.
Edwin2008
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 721
Joined: Fri Nov 28, 2008 4:14 pm
Location: Netherlands

Problemen RFXcharts

Post by Edwin2008 »

hm, ik gebruik rfxcharts. Als ik vanavond wat tijd over heb ga ik er nog eens in duiken. De hygrometer historie is nu net even handig.
Post-IT
Member
Member
Posts: 448
Joined: Sat Feb 28, 2009 12:01 am
Location: Netherlands (Rotterdam)

Problemen RFXcharts

Post by Post-IT »

Na wat moeilijkheden heb ik de plugin van Paul aan de praat. Hij kon niet zo goed omgaan met een HS installatie op de niet default lokatie.

Het ziet er naar uit dat ik hiermee inderdaad een beter overzicht krijg op een enkele pagina.

Bedankt voor de tip!
Post Reply

Return to “Homeseer Rfxcom Plugin Forum”