Devices ON/OFF status verzenden afhankelijk ...

Homeseer Forum in het Nederlands (DUTCH forum)

Moderator: Ruud

Peterpc
Member
Member

Post by Peterpc »

Ik heb een Ocelot. Dit is een kastje die je met I/O kastjes uit kunt breiden.
Zo'n I/O kastje heeft bijvoorbeeld 8 inputs en 8 uitgangen (relais)
Een ingang kan geconfigureerd worden als aan/uit, of analoog. Hij meet dan de ingangsspanning (max 5V) en zet deze om in een value van 0 tot 255 in Homeseer.
Aan de ingang heb ik 3 LDR's parallel gehangen.
Die heb ik op het dak van mijn huis gemonteerd en wijzen ieder een andere kant uit. Zo krijg ik een mooi gemiddelde van het buitenlicht.

De Ocelot zelf kun je ook nog programmeren en X-10 commando's via een XM10 laten sturen. De Ocelot stuurt bij mij de eerste behoefte verlichting aan. Dit gaat aanzienlijk sneller dan via homeseer. En het blijft ook werken als Homeseer bijvoorbeeld Offline is.
Alexander
Global Moderator
Global Moderator

Post by Alexander »

Deze dus: http://www.smarthome.com/73101/Ocelot-M ... tem/p.aspx

Ik d8 even dat je een bestaande lichtsensor in gebruik had.

Alexander
Peterpc
Member
Member

Post by Peterpc »

Ik heb ook nog een Humidity/Temp/Solar[HTS3-R1-A] van Hobbyboards. Dit werkt via het 1wire lan principe. Ik denk dat de solar sensor ook prima als buitenlicht meter kan werken. Is ook wat goedkoper als een Ocelot, maar registreert alleen maar de temp/luchtvochtigheid en lichtsterkte. En Homseer moet draaien om het te laten werken. De Ocelot doet ook nog zelfstandig het een en ander afhankelijk van de buitensensor en de bedrade bewegingssensoren, die ook op de Ocelot zijn aangesloten. (had in het begin MS13 sensoren, maar die gaven teveel RF traffic als ze allemaal beweging detecteren.)
Het hele systeem is dus eigenlijk in 3 fasen ingedeeld:
1 alle lampen zijn lokaal te bedienen of met de EasyIcon10RF rechtsreeks aan te sturen. Dit is dus onafhankelijk van de Ocelot of homeseer.
2 Belangrijkste automatische gebeurtenissen worden door de Ocelot geregeld. Dit werkt erg snel, X-10 devices gaan binnen 1 seconde aan. Is zeer betrouwbaar, Ocelot heeft in de 6 jaar dat ik hem gebruik misschien 1 keer een vastloper gehad. Hoeft dus ook nooit gereset te worden en werkt 24/7.
3 de "leuke" dingen worden door HS geregeld. Als HS weer eens vast loopt, of erg traag is, is dit niet gelijk een ramp.
Post Reply

Return to “Homeseer algemeen Forum”