RJ12 / 11 hub?

Alles wat betrekking heeft op dit Dutch boek. (DUTCH forum)
Post Reply
Tiz
Member
Member
Posts: 146
Joined: Tue May 19, 2009 12:21 pm
Location: Netherlands

RJ12 / 11 hub?

Post by Tiz »

Op de Domotica dag werd een systeem gepresenteerd dat net als de hardware van Heino Peters gebruik maakt van "telefoonkabels" om de diverse Input output modules met elkaar te laten communiceren en tevens om de hardware van spanning te voorzien.
Ik zag daar ook een mooie hub om te komen tot een ster verbinding van de Hardware. Iemand enig idee waar je zoiets kan krijgen?
Heino Peters
Member
Member
Posts: 75
Joined: Wed Jun 21, 2006 10:31 pm
Location: Netherlands

RJ12 / 11 hub?

Post by Heino Peters »

Hoi Tiz,

In zijn eenvoudigste vorm kun je die simpel zelf maken door een aantal RJ-11 stopkontaktjes parallel te schakelen. Als je de hubjes onderling met wat dikkere kabel verbindt, dan voorzie ik geen enkel probleem. Mocht je centrale voeding te licht blijken, dan kun je altijd nog overwegen vanaf het hubje een extra voeding bij te plaatsen, maar dat kost je weer extra energie en zou niet nodig moeten zijn, zeker als je een oude PC-voeding gebruikt. Mocht je hiervoor een printje ontwerpen, dan houd ik me aanbevolen, want ze staan ook nog op mijn verlanglijstje.
Mversluis
Member
Member
Posts: 248
Joined: Sat Mar 29, 2008 10:05 pm
Location: Netherlands

RJ12 / 11 hub?

Post by Mversluis »

Praxis en gamma verkopen gewoon simpele idsn splitters , hier zit totaal geen electronica in.
Het is alleen RJ45 , maar RJ11 past ook gewoon.

Andere alternatief zal een simpel patch paneeltje zijn , waarmee de 1 als input gebruikt en de rest met een zogenaamde dogger aan elkaar verbind.

Deze oplossing gebruiken wij op kantoor ook , om 2 nummers te verdelen over 4 toestellen :-)

Gr Marco
Heino Peters
Member
Member
Posts: 75
Joined: Wed Jun 21, 2006 10:31 pm
Location: Netherlands

RJ12 / 11 hub?

Post by Heino Peters »

Let bij die splitters van de bouwmarkt wel goed op want ik heb gemerkt dat er ook splitters zijn die niet 1 op 1 doorverbinden maar kruisen. Het lijkt er op dat ISDN splitters niet bruikbaar zijn en dat telefoonsplitters dat wel zijn. Ze zien er aan de buitenkant hetzelfde uit. Weet iemand hier meer van?
Mversluis
Member
Member
Posts: 248
Joined: Sat Mar 29, 2008 10:05 pm
Location: Netherlands

RJ12 / 11 hub?

Post by Mversluis »

Wat ik heb gemerkt , nadat ik ISDN 8 polig splitters had gekocht dat ze maar 6 polen doorverbinden.
( de middelste 6 ) en zijn dus gewoon goed te gebruiken als telefoon splitters ( gebruik maar 2 of 4 polige )
Fred Elskamp
Starting Member
Starting Member
Posts: 2
Joined: Wed Oct 07, 2009 6:57 pm
Location: Netherlands
Contact:

RJ12 / 11 hub?

Post by Fred Elskamp »

Beste Tiz, Heino en anderen,

vandaag voor het eerst eens rondgekeken op het forum, nav de domoticadag waar Aart onze controller voor groene energie presenteerden. Mijn eerste aktie alhier is het beantwoorden van de vraag over onze HUB: wij hebben een HUB gemaakt omdat we RS485 gebruiken en graag willen dat er slechts 1 controller tegelijk zendt op de bus. In de HUB worden dus alle andere dan de eerst aan het zenden poort uitgezet. Verder worden de poorten geisoleerd gevoed, teneinde bij grote (honderden meters kabel) netwerken geen problemen met aardlussen te krijgen. We zijn nu met een nieuwe HUB bezig waar zelfs een soort switch-funtie inzit en per poort geisoleerde voedingen.
Voor simpeler netwerken zijn hierboven al antwoorden te vinden.
Voor onze HUB:http://sites.google.com/site/homecontro ... rfaces/hub

groet Fred
Post Reply

Return to “Domoticaboek Heino Peters”