Send data from HS to website

Forum over Homeseer scripts (DUTCH forum)

Moderators: TANE, Ruud

Post Reply
DJF3
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 895
Joined: Thu Jul 12, 2007 9:28 am
Contact:

Send data from HS to website

Post by DJF3 »

Hi,

Hoe kan ik informatie vanuit mijn HS systeem publiceren op een hosted website (in dit geval op Bluehost.com)
(Info zoals temperatuur, regen-status etc)

Wil op deze website geen HTML code includen (via iframe) die direct draait op mijn HS server thuis.


<b>Optie: </b>Gebruik VB om een betstand aan te maken met daarin de gewenste informatie (bijv. homedata.html). Dit bestand vervolgens via een schedule iedere 10 minuten FTP'en naar de hosting provider.
Dit voelt erg 'old world'/'web 1.0'.

Is er een andere manier om data te 'versturen' naar mijn hosting provider waar deze vervolgens lokaal beschikbaar is?

Heb gekeken naar het bwired google maps topic http://www.domoticaforum.eu/topic.asp?TOPIC_ID=2379, maar daar kon ik niet echt uithalen wat ik nodig had. Wat draait er bijv. aan de bwired kant om de data die wij versturen "op te vangen en op te slaan"?



Bedankt!
DJ
Alexander
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 1532
Joined: Sat Mar 10, 2007 11:19 pm
Location: Netherlands

Send data from HS to website

Post by Alexander »

"Wat draait er bijv. aan de bwired kant om de data die wij versturen "op te vangen en op te slaan"?"

een xml webservice.

Alexander
DJF3
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 895
Joined: Thu Jul 12, 2007 9:28 am
Contact:

Send data from HS to website

Post by DJF3 »

Wat zou ik hiervoor kunnen gebruiken bij mijn hosting provider (http://www.bluehost.com)?

En zijn er misschien alternatieven?
User avatar
Rene
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 1689
Joined: Wed Oct 08, 2008 3:54 pm
Location: Netherlands

Send data from HS to website

Post by Rene »

OP je eigen server hosten ;-)

Rene.
AshaiRey
Senior Member
Senior Member
Posts: 1310
Joined: Mon Feb 02, 2009 5:27 pm
Location: Netherlands
Contact:

Send data from HS to website

Post by AshaiRey »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote">Dit voelt erg 'old world'/'web 1.0'.<hr height="1" noshade id="quote"></font id="quote"></blockquote id="quote">
Als het werkt dan werkt het. Niet gaan vernieuwen om de vernieuwing en hetzelfde resultaat krijgen maar dan op een (vaak meer ingewikkelde) andere manier.
Alexander
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 1532
Joined: Sat Mar 10, 2007 11:19 pm
Location: Netherlands

Send data from HS to website

Post by Alexander »

Hey we moeten wel blijven innoveren he!

@DJF3: Een webservice is zoals een asp/php pagina, maar dan voor xml (data). Je provider moet dus wel zulke soort serverscripts ondersteunen en je wilt het natuurlijk ergens naar wegschijven. Database ofzo. Kost je wel tijd om te investeren, maar als het je leuk lijkt, bijv: http://www.15seconds.com/Issue/010430.htm

Alexander
Maarten
Member
Member
Posts: 123
Joined: Tue Mar 04, 2008 12:19 am
Location: Netherlands

Send data from HS to website

Post by Maarten »

Kijk dit vind ik ook een leuk iets. ben hier al heel lang naar opzoek maar kan er niet echt veel over vinden. ik blijf dit volgen!
Post Reply

Return to “Homeseer Scripts Forum”