Ronde .png button

Alles m.b.t. HSTtouch (DUTCH forum)

Moderators: TANE, Ruud

Post Reply
User avatar
Jeroen Bartels
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 627
Joined: Sun Jul 20, 2008 1:23 pm
Location: Netherlands

Ronde .png button

Post by Jeroen Bartels »

Ik ben op zoek naar een ronde PNG button die ik in HS touch een kleurtje kan geven. ik weet dat Tane er ooit een voor een alarm heeft gepost maar ik kan hem nergens meer vinden.
Hij hoeft niet groot te zijn maar bel een beetje kwaliteit. (Ik heb al in photoshop lopen prutsen (zo moeilijk kan het toch niet zijn..., maar wel dus...)
Alvast bedankt.
**Jeroen**
User avatar
TANE
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 4806
Joined: Fri Apr 06, 2007 9:46 pm
Location: Netherlands
Contact:

Post by TANE »

Ik zal ook zoeken of anders een maken
User avatar
b_weijenberg
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 1744
Joined: Sun May 14, 2006 4:32 pm
Location: Netherlands

Re: Ronde .png button

Post by b_weijenberg »

DJF3
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 895
Joined: Thu Jul 12, 2007 9:28 am
Contact:

Post by DJF3 »

Zoek in het forum even op alle posts van Tane ;-)
r_255
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 621
Joined: Wed Jun 11, 2008 9:39 pm
Location: Netherlands

Re: Ronde .png button

Post by r_255 »

button_a.png
button_a.png (4.97 KiB) Viewed 9590 times
als je in ps iets naar 1 kleur wil trekken is het makkenlijkst :
menu:

image>>adjustments>>hue and saturation...
met hue en saturation kan je de kleur en de felheid van de kleur bepalen... en ook colorize vink je aan.


suc6
Attachments
button_b.png
button_b.png (5.59 KiB) Viewed 9590 times
User avatar
Jeroen Bartels
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 627
Joined: Sun Jul 20, 2008 1:23 pm
Location: Netherlands

Re: Ronde .png button

Post by Jeroen Bartels »

Hey heren,
bedankt voor de snelle reactie maar deze button blijft dezelfde kleur en de achtergrond veranderd.
Ik zoek echter eigenlijk gewoon een cirkel die ik een kleur kan geven op een transparante achtergrond...
Hoe simpeler hoe beter.
Last edited by Jeroen Bartels on Sat Apr 03, 2010 9:06 pm, edited 1 time in total.
**Jeroen**
User avatar
Rene
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 1689
Joined: Wed Oct 08, 2008 3:54 pm
Location: Netherlands

Re: Ronde .png button

Post by Rene »

Heeft Robin de hele zaterdag zitten zwoegen op een hele strakke button, wil meneer gewoon een rondje :-)
Rene.
r_255
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 621
Joined: Wed Jun 11, 2008 9:39 pm
Location: Netherlands

Re: Ronde .png button

Post by r_255 »

@rene ;)
Eindelijk iemand die het begrijpt... lol

@Jay
smaak blijft iets persoonlijks... geen discusie mogelijk hoor.

Als je trouwens het vierkantjes tooltje in photoshop aangeclicked houd zie je ook een circletje, dat scheelt denk ik al een hoop....
kleurtje doe je met de vlakjes in de toolbox... ( wel even doen voor je een circkel trekt )

oh en zoek een tutorial over layerstyles dan maak je zelf de mooiste dingen.....

Als je achtergrond alleen kleurd en de knop niet zou je eens kunnen proberen onder het menutje select inverse te kiezen....
waarschijnlijk is dan alleen je achtergrond geselcteerd waardoor de bewerking alleen wordt uitgevoerd op het geen geslecteerd is...
Inverse draait de selectie om en zorgt er dan voor dat alleen de knop geselecteerd is.

ander moet je even gewoon even zeggen hoe of wat, dat scheelt weer een zaterdag avond ;)
User avatar
Jeroen Bartels
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 627
Joined: Sun Jul 20, 2008 1:23 pm
Location: Netherlands

Re: Ronde .png button

Post by Jeroen Bartels »

AAAAAAAAAAAARGH,
Ik ben al 2,5 uur bezig om een F@CKING rondje te maken. Het moet ook niet gekker worden deze hobby.
Ik wil de kleuren niet in PSE bepalen maar dmv colornormal en colorpressed in HStouch.
Ik heb diverse andere buttons in PSE geopend waar dat wel bij lukt maar ik zien niet wat ik anders doe.

Die knop die wel werkt heeft maar één laag. Dus dat heeft die ronde knop van mij ook.
Ik kom dus niet verder dan een witte cirkel waarbij ik dmv colornormal de achtergrond een kleur geef. Maar dat wil ik dus niet.
Ik wil ook geen cirkel waar ik wel de kleur van kan aanpassen maar waarvan de vierkant achtergrond wit blijft.

Ik zoek een cirkel waarvan ik de kleur kan bepalen en waarbij de achtergrond transparant blijft. Geen kleurverloop zoals bij de voorbeeldbutton, gewoon een kleur. Simpel toch? NOT

Mijn zaterdagavond is dus al verloren. Ik ga denk ik maar inderdaaad alle posts van Tane af.

p.s. Sorry maar ben ondertussen wel een beetje gefrustreerd.
Attachments
Bij deze button kan ik de kleur wel in HStouch instellen zonder dat de achtergrond meekleurt
Bij deze button kan ik de kleur wel in HStouch instellen zonder dat de achtergrond meekleurt
20081212213415_button-black.png (811 Bytes) Viewed 9577 times
Hier heb ik 2 uur over gedaan...
Hier heb ik 2 uur over gedaan...
Circle.png (3.25 KiB) Viewed 9577 times
**Jeroen**
r_255
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 621
Joined: Wed Jun 11, 2008 9:39 pm
Location: Netherlands

Re: Ronde .png button

Post by r_255 »

Frustraties zijn ons alle niet vreemd hoor,
maar wat jij wil kan niet....

teminste niet op die manier en zeker niet in het rond...

Ik heb namelijk zo een vermoeden dat je een van de knopjes gebruikt die ik ooit voor enver gemaakt heb en die zijn deels transparant als plaatje...
en omdat die strak gesneden ( uitgeknipt zijn ) en de transparantie van de knop lijkt het of je hem kleurt...

hst kleur alleen de achtergrond en door de transparantie van de knop zelf lijkt het alsof de knop kleurt...
User avatar
Jeroen Bartels
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 627
Joined: Sun Jul 20, 2008 1:23 pm
Location: Netherlands

Re: Ronde .png button

Post by Jeroen Bartels »

Wat een opluchting. Ik dacht dat het aan mij lag.

Maar als ik jouw antwoord goed lees moet ik dus gaan kijken hoe ik een rondje uitknip (cropppen) want ik hoef namelijk helemaal geen achtergrond, alleen een voorgrond. En die voorgrond moet dan rond en transparant zijn.
Of is een .PNG file altijd rechthoekig?
Sorry maar ik ben echt photoshop leek (ben iemand die de bouwtekening van zijn zelf aan te bouwen aanbouw in Powerpoint heeft gemaakt :P )
**Jeroen**
r_255
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 621
Joined: Wed Jun 11, 2008 9:39 pm
Location: Netherlands

Re: Ronde .png button

Post by r_255 »

Laat ik trouwens nog even nuanceren: Volgens mij kan het niet, maar ik weet ook niet alles van hst...

Als je het nu eens zo probeert...

maak een prtscreen van je hst page en copy deze in ps

bepaal waar de knop moet komen, en selecteer daar een vierkantje omheen...

deze copy je weer en maak je met crtl+n en enter een nieuw document aan ( pakt dan automatich het formaat van je klembord in dit geval het vierkantje wat je net geleselecteerd heb

paste deze nu 2x in je nieuwe documentje en verwijder in je lagen scherm de onderste versie door deze naar het prullebak icon te slepen in je lagen/layer venster( anders heb je geen transparantie )

nu teken je het circkeltjes selecetie tool ( vierkant selectie tool ingedrukt houden komt hij te voorschijn ) je knop en als je de juiste positie en maat heb wis je de selectie met de delete key op het toetsenbord.

Nu heb je dus een vierkantje ( met je achtergrond ) en een rond transparant gat....
deze kan je als .png bewaren en dan met de kleur optie in hst als gekleurde ronde button weer geven.

Door het gat heen laat het .png bestandje de gekleurde achtergrond van je hst object ( button zien )
wel er even voor zorgen dat je vakje net zo groot is als de afmetingen in hst designer van je button object.

anders zou je het echt met status aan de gang moeten.. en een andere manier kan ik niet bedenken.
Plaatjes zeggen meer dan woorden en daarom deze 2 simpele voorbeeldjes van wat ik bedoel

50 is half transparant van een lichte grijs en die zou dus voor 50% moeten mee kleuren in hst terwijl inversed je een gekleurd circeltje zou moeten opleveren.
Attachments
circle_inversed.png
circle_inversed.png (3.35 KiB) Viewed 9562 times
circle_50.png
circle_50.png (4.58 KiB) Viewed 9562 times
User avatar
Jeroen Bartels
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 627
Joined: Sun Jul 20, 2008 1:23 pm
Location: Netherlands

Re: Ronde .png button

Post by Jeroen Bartels »

Ik heb het ondertussen al voor elkaar gekregen om een vierkante canvas met dezelfde achtergrond als HStouch te maken. De cirkel is inderdaad transparant en kleur dus in de kleur die ik in HStouch aangeef.
Het vierkant valt dus niet op omdat het dezelfde kleur heeft als de rest van de achtergrond. Beetje houtje touwtje maar het werkt.

Weet jij of je een ronde canvas kan opslaan in PS?

In ieder geval hartelijk dank voor de hulp. Je hebt me een hoop frustraties bespaard en me de goede richting in gezet.
Last edited by Jeroen Bartels on Sun Apr 04, 2010 11:23 am, edited 1 time in total.
**Jeroen**
r_255
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 621
Joined: Wed Jun 11, 2008 9:39 pm
Location: Netherlands

Re: Ronde .png button

Post by r_255 »

Houtje touwtje... lol
Somige noemen dit topnotch gfx, maar het is je vergeven hoor ;)

bewaren kan je het beste als .psd doen, dan blijven lagen en alle andere truukjes gewoon zoals je ze gemaakt heb... export naar jpg en png verlies je dat.

Probeer ook eens voor de gein, om de button van mij in het gaatje te plakken en de laag bijvoorbeeld 30 transparant te maken dan krijg je mischien een nog wat beter beeld
wat je met alpha transparantie kan.

suc6
Post Reply

Return to “Homeseer HStouch Forum”