Vraagje over het gebruik

Alles m.b.t. de Fritzbox plugin van Robert Hekkers overgenomen door Rien du Pre(DUTCH forum)

Moderator: RdP

Post Reply
AshaiRey
Senior Member
Senior Member
Posts: 1310
Joined: Mon Feb 02, 2009 5:27 pm
Location: Netherlands
Contact:

Vraagje over het gebruik

Post by AshaiRey »

Hoi,

Ik ben redelijk ombekend met een Fritzbox en voordat ik hiermee aan de slag gaat lijkt het me verstandig om eerst maar eens hier te vragen.

Ik wil de mogelijkheid hebben van nummerherkenning in mijn systeem (HomeSeer) en zat daardoor aan een Fritzbox te denken. Als ik het goed begrijp zou ik deze op mijn kabelmodem kunnen aansluiten en daarna deze uit kunnen lezen. Kan dit uitlezen via ethernet gebeuren?

Mijn huidige situatie is.
Ziggo kabelmodem (Cisco). Deze heeft ook een telefoon aansluiting waar nu een dec telefoon set op aangesloten zit.

(Ik sta ook open voor andere oplossingen, dus kom maar op)
Bram
abl
Member
Member
Posts: 244
Joined: Tue Aug 04, 2009 9:58 pm
Location: Belgium

Re: Vraagje over het gebruik

Post by abl »

Ik ben zelf al sinds bijna 10 jaar een tevreden FritzBox gebruiker (met voordelige externe Voipproviders). Met de FritzBox Plugin is het inderdaad mogelijk om een gedeelte van de functionaliteit in Homeseer te gebruiken. Met veel dank aan de ontwikkelaars hiervan maakt ik gebruik van het herkennen van het aantal voicemails, wordt de naam van de beller uitgesproken door de luidsprekers zelfs nog voordat de telefoon rinkelt, kan ik de laatste 10 bellers (namen, tijdstippen, status en duur gesprek) tonen...

Alles gaat naar mijn begrip via een link naar de FritzBox (hetzij via ethernet of via wifi, maar voor de zekerheid moet je even de pagina's met de FritzBox plugin doorlezen)...
AshaiRey
Senior Member
Senior Member
Posts: 1310
Joined: Mon Feb 02, 2009 5:27 pm
Location: Netherlands
Contact:

Re: Vraagje over het gebruik

Post by AshaiRey »

Zo, net even een hoop documentatie door zitten werken maar helaas ben ik er nog niet helemaal uit.
Ik wil de boel aansluiten als in bijgevoegd plaatje. Volgens wat ik nu begrijpt zou dit moeten werken.

@Enver,
Kan jij dit bevestigen als ziggo gebruiker ?

Ik heb de Fritz dus alleen nodig als nummerherkenning en als het kan ook als een basis station voor een dect set.
Via de plugin kan ik dan de informatie uitlezen uit de fritz via een netwerkkabel of via wiki (indien aanwezig op de Fritz)
Attachments
fritz.jpg
fritz.jpg (14.24 KiB) Viewed 6621 times
Bram
johnz
Member
Member
Posts: 144
Joined: Wed May 06, 2009 10:12 pm
Location: Netherlands

Re: Vraagje over het gebruik

Post by johnz »

Dat zou 'm moeten zijn. Telefoonaansluiting vanuit kabelmodem naar de Fritz en de Fritz in het netwerk.

Andere of aanvullende optie is een Way2call modem. Er staan er nu een paar op ebay: http://board.homeseer.com/showthread.php?t=152086

Ik gebruik de Fritz!Box voor het bijhouden van de bellers en de Way2call als antwoord apparaat. Gepersonaliseerde begroetingen voor bellers, anonieme bellers gaan meteen naar de voice mail (of worden botweg verbroken als je dat wilt), ik kan mezelf laten bellen met TTS reminders etc.

John
Digit
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 3388
Joined: Sat Mar 25, 2006 10:23 am
Location: Netherlands
Contact:

Re: Vraagje over het gebruik

Post by Digit »

Ik zag deze post rond het middaguur maar tijdgebrek weerhield me ervan te reageren - volgens mij hoeft het nu al niet eens meer :D
Werkt goed, zo'n forum 8)
Nou, als er nog Plugin gerelateerde vragen zijn dan hoor ik het wel :)
Post Reply

Return to “Homeseer Fritz!box Plugin Forum”