HULP gevraagd :Zonnepanelen API testers (closed)

Forum about forum-provided applications on Toon

Moderators: marcelr, TheHogNL, Toonz

oepi-loepi
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 628
Joined: Sat Feb 09, 2019 7:18 pm

Re: HULP gevraagd :Zonnepanelen API testers

Post by oepi-loepi »

Arnout2000 wrote:Wat is het resultaat van deze API? Hoef ik bij de installatie van mijn zonnepanelen over een paar maanden dan geen Qubino smart meter meer in mijn meterkast te plaatsen om de opbrengst van mijn panelen op Toon zichtbaar te maken?
Uiteindelijk ik dat de bedoeling. Het is wel inderdaad zo dat de api altijd een paar minuten achterloopt en dus niet helemaal live is. Bij een zeer wisselend weertype zal het dan inderdaad niet exact mogelijk zijn om op elk moment het verbruik van de “stofzuiger” te meten. Immers is het verbruik en de teruglevering van de p1 meter bijna live en komt de data van de omvormer met een vertraging. Dag en totaalopbrengsten kloppen gewoon en de grafiek zal een redelijk goed beeld geven van de zonneopbrengst. Ook wordt de data in de toon gebracht waardoor de grafieken en vergelijkingen zichtbaar blijven.

Deze app vervangt later de solarbridge oplossing.
Arnout2000
Member
Member
Posts: 111
Joined: Sun Oct 04, 2020 8:11 pm

Re: HULP gevraagd :Zonnepanelen API testers

Post by Arnout2000 »

@TheHodgeNL en @oepi-loepi bedankt voor jullie uitleg. Het is me een stuk duidelijker geworden. Ik verwacht in maart mijn zonnepanelen te laten plaatsen. Wordt een systeem met micro-converters. Enphase IQ7+ en Envoy-s, maar daar had edwin999 al hulp voor aangeboden las ik.
oepi-loepi
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 628
Joined: Sat Feb 09, 2019 7:18 pm

Re: HULP gevraagd :Zonnepanelen API testers

Post by oepi-loepi »

Prima, in maart zit die api er zeker in!
Post Reply

Return to “Toon Apps”