Toon2 Telkens terug naar home scherm

If your (rooted) Toon doesn't do what it's supposed to, post here. Dutch allowed / Posten in 't Nederlands toegestaan.

Moderators: marcelr, TheHogNL, Toonz

Post Reply
Arnout2000
Member
Member
Posts: 111
Joined: Sun Oct 04, 2020 8:11 pm

Toon2 Telkens terug naar home scherm

Post by Arnout2000 »

Sinds vanmorgen gaat mijn Toon2 als ik een optie uit het menu kies of een tegel druk binnen 1 seconde weer terug naar de home screen.
Als ik bijvoorbeeld de tegel gasverbruik kies, dan zie ik de grafiek, maar nog voordat ik uren/dagen/maanden kan kiezen gaat Toon terug naar de homescreen.
Ik heb via het TSC menu (heel snel kiezen voor hij terug naar home gaat) een GUI reset gedaan, maar dat hielp niet. Vervolgens spanningsloos gemaakt, maar dat heeft ook niet geholpen. Scherm gepoetst, maar helaas ook dat is geen oplossing.
Iemand een idee hoe ik dit oplos?

Toevoeging: Als ik vanaf het homescreen kies voor het scherm waarmee ik mijn Hue lampen kan bedienen dan blijft dat scherm wel staan...
Arnout2000
Member
Member
Posts: 111
Joined: Sun Oct 04, 2020 8:11 pm

Re: Toon2 Telkens terug naar home scherm

Post by Arnout2000 »

Het probleem heeft zich vanzelf opgelost. Vanavond geen probleem meer.
Vreemd....
jedy
Starting Member
Starting Member
Posts: 2
Joined: Sun Nov 21, 2021 12:30 pm

Re: Toon2 Telkens terug naar home scherm

Post by jedy »

Zelfde probleem hier. Sinds gisteravond springt mijn (rooted) Toon 2 steeds terug naar het homescreen. Ook reset gui gedaan en stroom eraf maar hielp ook niet. De apps die ik draai zijn Home Assistant, doorcam, toonwater, afvalwijzer, buienradar en boilerstats. Ik maak geen gebruik van de Hue koppeling.
oepi-loepi
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 628
Joined: Sat Feb 09, 2019 7:18 pm

Re: Toon2 Telkens terug naar home scherm

Post by oepi-loepi »

Dan staat de doorcam nog te triggeren om het camerascherm te sluiten. Zet de variabele in domoticz maar eens terug naar 150? (Staat nu nog op 100 denk ik)

Een keertje op je deurbel drukken help ook waarschijnlijk.
Arnout2000
Member
Member
Posts: 111
Joined: Sun Oct 04, 2020 8:11 pm

Re: Toon2 Telkens terug naar home scherm

Post by Arnout2000 »

Ah dat is interessant. Ik heb idd ook de Doorcam in gebruik.
Mijn probleem was ‘s avonds spontaan opgelost, maar wellicht was er in de tussentijd een keer aangebeld waardoor de variabele naar het juiste niveau ging.
oepi-loepi
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 628
Joined: Sat Feb 09, 2019 7:18 pm

Re: Toon2 Telkens terug naar home scherm

Post by oepi-loepi »

Ja, als de doorcam niet goed reset de blijft de toon proberen het volldeig scherm te sluiten elke .. seconden. Zet de variable zelf in domoticz maar eens op 100. Dan heb je weer dezelfde problemen.
jedy
Starting Member
Starting Member
Posts: 2
Joined: Sun Nov 21, 2021 12:30 pm

Re: Toon2 Telkens terug naar home scherm

Post by jedy »

Probleem was bij mij vanavond ook ineens weg, geen idee wat de trigger was maar vermoedelijk dus iets met de doorbell. Dank, nu weten we iig wat te doen mocht het nog ns gebeuren.
Post Reply

Return to “Toon issues and support (Nederlands toegestaan)”