pakt wachtwoord niet meer

If your (rooted) Toon doesn't do what it's supposed to, post here. Dutch allowed / Posten in 't Nederlands toegestaan.

Moderators: marcelr, TheHogNL, Toonz

Post Reply
jacjac
Starting Member
Starting Member
Posts: 3
Joined: Sat Jul 04, 2020 4:15 pm

pakt wachtwoord niet meer

Post by jacjac »

Ik heb een toon1 met versie 2010.09-r8 . Tijdens het rooten is er iets misgegaan en het proces is afgebroken.
Als ik nu opnieuw in de toon wil komen en tijdens opstarten het wachtwoord 3BHf2 invoer krijg ik de melding unknown command.
Dus hij herkent het wachtwoord niet meer , kan ik hier nog wat aan doen ?
TheHogNL
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 2125
Joined: Sun Aug 20, 2017 8:53 pm

Re: pakt wachtwoord niet meer

Post by TheHogNL »

Je kan de root methode voor een r10 gebruiken (die laadt namelijk een tijdelijke uboot loader).
Member of the Toon Software Collective
jacjac
Starting Member
Starting Member
Posts: 3
Joined: Sat Jul 04, 2020 4:15 pm

Re: pakt wachtwoord niet meer

Post by jacjac »

Oja nog even ik gebruik een usb naar TTL serieel converter en het programma Puty
jacjac
Starting Member
Starting Member
Posts: 3
Joined: Sat Jul 04, 2020 4:15 pm

Re: pakt wachtwoord niet meer

Post by jacjac »

TheHogNL wrote:Je kan de root methode voor een r10 gebruiken (die laadt namelijk een tijdelijke uboot loader).
bedankt voor je reactie, kun je me nog uitleggen in jip en janneke taal hoe ik moet beginnen en wat ik hier voor nodig heb.
ik gebruik nu een usb naar ttl converter en het programma putty
TheHogNL
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 2125
Joined: Sun Aug 20, 2017 8:53 pm

Re: pakt wachtwoord niet meer

Post by TheHogNL »

jacjac wrote:
TheHogNL wrote:Je kan de root methode voor een r10 gebruiken (die laadt namelijk een tijdelijke uboot loader).
bedankt voor je reactie, kun je me nog uitleggen in jip en janneke taal hoe ik moet beginnen en wat ik hier voor nodig heb.
ik gebruik nu een usb naar ttl converter en het programma putty
https://github.com/ToonSoftwareCollective/ToonRooter

Ik ga verder geen jip en janneke uitleg geven want als je niet snapt wat er in die readme staat dan moet je er sowieso niet aan beginnen.
Dat je uberhaupt nog op de oude manier probeert te rooten is al bizar. Je volgt een handleiding van jaren geleden (door zelf het wachtwoord in te tikken in de uboot).

De meest gebruikelijke methode is nu https://github.com/ToonSoftwareCollective/Root-A-Toon maar omdat je nu al blijkbaar je uboot hebt verkloot zal je terug moeten vallen op een andere manier, zoals de ToonRooter. Snelste is deze toon weggooien en een nieuw 2e hands aanschaffen op marktplaats voor een paar tientjes.
Member of the Toon Software Collective
Post Reply

Return to “Toon issues and support (Nederlands toegestaan)”