Toon verwarmt slecht.

If your (rooted) Toon doesn't do what it's supposed to, post here. Dutch allowed / Posten in 't Nederlands toegestaan.

Moderators: marcelr, TheHogNL, Toonz

TheHogNL
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 2125
Joined: Sun Aug 20, 2017 8:53 pm

Re: Toon verwarmt slecht.

Post by TheHogNL »

Prutzer wrote:
TheHogNL wrote:
Prutzer wrote:
We hebben het idee dat het nu beter gaat. (door het uitschakelen van de gas optie).
Raar maar waar.

Ik had op toon 1 geen speciale firmware. Ik had daar de thermostaat gewoon op aan/uit modus gezet.
Mijn oude toon1 is weer ingebruik genomen bij iemand anders. Maar ik heb nog een oude toon1 liggen. Ik zal die eens rooten en op aan/uit modus zetten en de config file hier neer zetten.
Kan ik jou een kleine donatie geven? Heb je een email adres met daaraan paypal gekoppeld of iets dergelijks? Stuur mij anders even een PM.

Edit:
Hier zijn de eerste regels van de toon1 (niet mijn oude) Software versie: 5.0.4
Aansturing CV ketel openterm ---0 aan/uit. (Bolletje staat naar rechts. Altijd een beetje onduidelijk of hij dan ingesteld staat op aan/uit of dat opentherm nu aan staat.
Het ging mij specifiek om die file op je oude toon1 want de heating type en heater fuel is interessant. Dat bepaalt namelijk de aan/uit modulatie periodes. Jammer dat je hem niet meer hebt.
Het lijkt dat huidige firmware geen stadsverwarming op de oude manier meer ondersteund. Ze hebben wel toevoeging voor twee nieuwe initiatieven voor https://www.eneco.nl/duurzame-energie/s ... mtemodule/ maar dat ondersteund niet het ouderwets schakelen van een simpele klep of pomp maar vereist die slimme stadwarmte module.
Ik vermoed dan ook dat de toon's die nog wel de oude stadsverwarming ondersteunen nog een oudere/andere firmware draaien.

Ze zijn vier jaar geleden gestopt met aanbieden van de toon1 met stadsverwarming omdat er veel warmteklachten waren. Vandaar dat je dat dus niet meer kan selecteren in je toon2 op een normale manier.
Mmm dat is jammer.
Zou ik op de toon 1 die ik hier heb liggen een oude firmware kunnen zetten en vervolgens de verwarming op on/off kunnen zetten, zodat we daarna de informatie er af kunnen halen?
Of heeft dat geen zin?
Nee hij moet echt aan het oude abonnement hangen. Weet je toevallig nog de eneco-001-xxxxxx nummer (de nummer van de toon)?
Member of the Toon Software Collective
Post Reply

Return to “Toon issues and support (Nederlands toegestaan)”