Touchscreen
Moderator: Ruud
Touchscreen
Hoe gaan we dit nu oplossen???
Ik wil het scherm in de muur inbouwen met een frame er omheen en aan de aan de voorzijde de zelfde architraaf als bij mijn kozijnen. Nu valt het mij op dat de VGA en USB connector een behoorlijk eind onder de monitor uitsteken. Problemen dus met een frame. Een uitstulping in de muur maakt het er niet makkelijker op.
Heeft iemand wel eens haakse verloop stekers gezien voor VGA en USB, anders vrees ik dat ik weer iets moet gaan zelf maken. Het kan natuurlijk ook dat iemand een ander brilliant idee heeft, dan ben ik natuurlijk ook heel beniwued!!
Francois
Ik wil het scherm in de muur inbouwen met een frame er omheen en aan de aan de voorzijde de zelfde architraaf als bij mijn kozijnen. Nu valt het mij op dat de VGA en USB connector een behoorlijk eind onder de monitor uitsteken. Problemen dus met een frame. Een uitstulping in de muur maakt het er niet makkelijker op.
Heeft iemand wel eens haakse verloop stekers gezien voor VGA en USB, anders vrees ik dat ik weer iets moet gaan zelf maken. Het kan natuurlijk ook dat iemand een ander brilliant idee heeft, dan ben ik natuurlijk ook heel beniwued!!
Francois
Touchscreen
En als je de behuizing eraf schroeft, misschien is de connector wel met een stukje kabel vast gemaakt. Dat was bij mij in ieder geval zo.
Ik had hetzelfde probleem. Heb de hele behuizing eraf gehaald, een rvs bakje laten maken, wat in de muur is geplaatst. Deze muur staat langs de keuken, en tussen de achterkant van de muur en de keukenkastjes heb ik de kabels laten lopen.
Heb een rvs frontje laten maken, en deze dient nu tevens als architraaf. Met 4 chrome schroefjes het frontpaneel vastgezet en klaar.
De knopjes ed. heb ik allemaal achterwegen gelaten, en de powerknop heb ik doorgelust naar een printje, wat deze evt. zou kunnen uitschakelen. Maar ik gebruik gewoon windows engeriebeheer om het scherm na 15 min. uit te schakelen. Het touchscreen blijft dan wel werken omdat deze via USB is verbonden. Het zelfde dus als je muis, als je je muis beweegt komt windows weer tot leven.
Ik had hetzelfde probleem. Heb de hele behuizing eraf gehaald, een rvs bakje laten maken, wat in de muur is geplaatst. Deze muur staat langs de keuken, en tussen de achterkant van de muur en de keukenkastjes heb ik de kabels laten lopen.
Heb een rvs frontje laten maken, en deze dient nu tevens als architraaf. Met 4 chrome schroefjes het frontpaneel vastgezet en klaar.
De knopjes ed. heb ik allemaal achterwegen gelaten, en de powerknop heb ik doorgelust naar een printje, wat deze evt. zou kunnen uitschakelen. Maar ik gebruik gewoon windows engeriebeheer om het scherm na 15 min. uit te schakelen. Het touchscreen blijft dan wel werken omdat deze via USB is verbonden. Het zelfde dus als je muis, als je je muis beweegt komt windows weer tot leven.
Touchscreen
Klinkt heel interessant! Zou je een foto kunnen plaatsen zodat ik kan zien wat je voor moois hebt gemaakt?
Touchscreen
Ik was ook al opzoek naar een RVS lijst
als je de foto's online kan zetten heel graag.
als je de foto's online kan zetten heel graag.
- Willem4ever
- Global Moderator
Touchscreen
er staan 7" touchscreens op ebay die een inbouwframe hebben. Ik vroeg me alleen af of 7" niet te klein wordt ?
Touchscreen
die van vega ziet er goed uit.
7" is in principe voldoende
HTC shift heeft ook een 7" scherm deze werkt goed.
Prijs van de 7" was wel wat hoger en ze hadden op dat moment geen aanbiedingen.
HTC shift heeft ook een 7" scherm deze werkt goed.
Prijs van de 7" was wel wat hoger en ze hadden op dat moment geen aanbiedingen.
- Willem4ever
- Global Moderator
Touchscreen
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Chak</i>
<br />die van vega ziet er goed uit.
<hr height="1" noshade id="quote"></font id="quote"></blockquote id="quote">
Blijven de knoppen redelijke afmetingen houden ?
<br />die van vega ziet er goed uit.
Blijven de knoppen redelijke afmetingen houden ?
Touchscreen
dat weet ik niet zeker.
op de shift is het scherm ook 16-9 maar is wel 800 x 480
7" van vega is een 16-9 maar dan 800 x 600
op de shift is het scherm ook 16-9 maar is wel 800 x 480
7" van vega is een 16-9 maar dan 800 x 600
Touchscreen
?? 800x600 is 4:3 (and actually 800x480 isn't 16:9 either, but very close anyway). I'm not sure why anyone wants to sell 800x600 as 16:9 as it is'n even close.
- Willem4ever
- Global Moderator
Touchscreen
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by JeroenE</i>
<br />?? 800x600 is 4:3 (and actually 800x480 isn't 16:9 either, but very close anyway). I'm not sure why anyone wants to sell 800x600 as 16:9 as it is'n even close.
yep, that was also my thought 800x600 can't be 16:9 !
<br />?? 800x600 is 4:3 (and actually 800x480 isn't 16:9 either, but very close anyway). I'm not sure why anyone wants to sell 800x600 as 16:9 as it is'n even close.
yep, that was also my thought 800x600 can't be 16:9 !
Touchscreen
bijlage die ik eerder had toegevoegd voor Jon00Control was niet compleet.
je bent nog een kleine java slider nodig voor het dimmen. (mycontrol.zip)
deze moeten in folder
/Homeseer 2/html/mycontrol
je bent nog een kleine java slider nodig voor het dimmen. (mycontrol.zip)
deze moeten in folder
/Homeseer 2/html/mycontrol
Touchscreen
Ben de afgelopen dagen eens flink gaan stoeien met VB en de eerste versie van mij touchscreen interface gebouwd.
Bijgevoegd een screenshot van de startpagina. Is heel goed mee te werken op mijn nieuwe touchscreen (zie boven). Aan de andere pagina's wordt gewerkt, net als chak denk ik ook aan file informatie, buienradar, nieuws en mails.

Monenteel nog maar een richting verkeer, terugmeldingen ben ik nu mee bezig.
De eerste prioriteit ligt bij het afbouwen van de DigiBee+ interface zodat ik 16 digitale ingangen, 16 digitale uitgangen en 4 analoge ingangen aan Homeseer kan toevoegen. Als dit werkt heb ik meteen ook de status van alle alarm sensoren (magneet contacten en PIR's van mijn Aritech centrale als devices binnen Homeseer beschikbaar.
Events als "gordijnen alleen dicht bij gesloten schuifpui", "licht in de hal aan bij binnenkomst in het donker en ingeschakeld alarm" worden dan een peuleschil.....
Francois
Bijgevoegd een screenshot van de startpagina. Is heel goed mee te werken op mijn nieuwe touchscreen (zie boven). Aan de andere pagina's wordt gewerkt, net als chak denk ik ook aan file informatie, buienradar, nieuws en mails.

Monenteel nog maar een richting verkeer, terugmeldingen ben ik nu mee bezig.
De eerste prioriteit ligt bij het afbouwen van de DigiBee+ interface zodat ik 16 digitale ingangen, 16 digitale uitgangen en 4 analoge ingangen aan Homeseer kan toevoegen. Als dit werkt heb ik meteen ook de status van alle alarm sensoren (magneet contacten en PIR's van mijn Aritech centrale als devices binnen Homeseer beschikbaar.
Events als "gordijnen alleen dicht bij gesloten schuifpui", "licht in de hal aan bij binnenkomst in het donker en ingeschakeld alarm" worden dan een peuleschil.....
Francois
Touchscreen
WOW
Ziet er heel goed uit..
Gebruik je ook Homeseer?
Ziet er heel goed uit..

Gebruik je ook Homeseer?
Touchscreen
Jazeker, V2 en ik heb eens goed gekeken naar de Toucscreen interface van Jon maar vond het bouwen in VB (zelfs met 0,0 ervaring in OOP) makkelijker dan het "gepiel" met al die ini files. Wat ik gedaan heb is erg rechttoe recht aan, iedere button heeft een event dat een opdracht stuurt naar HS, geen fratsen of speciale "moeilijke dingen" gewoon recht toe-recht aan klopwerk....
Francois
________________________________________________________________________________________________________________________
Francois
________________________________________________________________________________________________________________________
Touchscreen
Hoe communiceer je met Homeseer?