Z-Wave Danfoss radiator control in Homeseer

Homeseer Forum in het Nederlands (DUTCH forum)

Moderator: Ruud

Bastiaan
Senior Member
Senior Member

Post by Bastiaan »

Sluit ik me bij aan.
Kwa aansluiting: Ik zie op sommige sites heel specifieke types genoemd die weer passen op bestaande Danfoss sets maar op andere sites lijkt het weer meer universeel. Gelukkig heb ik wel overal dezelfde thermostaat kranen zitten.....
De mijne hebben een soort draairing (Net achter de hoofdknop) de met metalen haakjes die voor de vergrendeling zorgen. 4 plastic nokjes houden het draaien van de unit tegen. Nergens staat een type nummer of markering.
TANE
Forum Moderator
Forum Moderator

Post by TANE »

Met de laatste update van Homeseer is er goede support voor de zwave modules van Danfoss
Als ik as donderdag niks beters tegenkom ga ik voor Danfoss zwave kopen
Merten heeft ook een zwave versie...maar dit blijkt ook een Danfoss binnenwerk te zijn.
Esteban
Forum Moderator
Forum Moderator

Post by Esteban »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Chak</i>
<br />Met de laatste update van Homeseer is er goede support voor de zwave modules van Danfoss<hr height="1" noshade id="quote"></font id="quote"></blockquote id="quote">
Idd, ik ben blij dat het eindelijk echt ge-support is. Ik kijk al meer dan een jaar tegen die Danfoss kranen aan in de webshops. Hopelijk komen er snel wat 'reviews' van een aantal 'proefkonijnen' ;-)
TANE
Forum Moderator
Forum Moderator

Post by TANE »

ik ga gewoon een kopen en zelf testen..:)

Module +/- 80 euro
Zwave +/- 60 euro

als er voldoende kopers zijn gaat de prijs iets naar beneden verwacht ik.
en voor de online review ga ik 10 euro vragen...lol
Bwired
Administrator
Administrator

Post by Bwired »

Het enige nadeel is voor mij weer een andere controller erbij :-(
Verder is de Danfoss een klasse thermostaatknop.
Esteban
Forum Moderator
Forum Moderator

Post by Esteban »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Chak</i>
<br />ik ga gewoon een kopen en zelf testen..:)<hr height="1" noshade id="quote"></font id="quote"></blockquote id="quote">Hehe, ik ook maar ik lees altijd graag over andermans' ervaringen met een product. Kan vaak wat headaches voorkomen. :)
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote">als er voldoende kopers zijn gaat de prijs iets naar beneden verwacht ik.<hr height="1" noshade id="quote"></font id="quote"></blockquote id="quote"><s>Mocht het toch nog tot een groupbuy komen kun je mij iig neerpennen voor 1 kraantje</s>.
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote">Ik en voor de online review ga ik 10 euro vragen...lol<hr height="1" noshade id="quote"></font id="quote"></blockquote id="quote">Ik ga dan de concurrentie aan en vraag 4.99eur mouhaha
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Bwired</i>
Het enige nadeel is voor mij weer een andere controller erbij<hr height="1" noshade id="quote"></font id="quote"></blockquote id="quote">De controller heb ik gelukkig al, maar idd het is weer een extra kastje...

btw, gezien hoeveel problemen er zijn geweest met de USB versie van het eerste kastje (het witte kastje met blauwe Homepro sticker) (dat ik heb, hoewel ik zelf weinig problemen ermee heb) zou ik voor RS-232 versie gaan. Ik heb geen ervaring met de nieuwe versie van het kastje (de piramide-vormige) dus misschien kun je beter nog even een beetje rondsnuffelen op de fora, ik heb wel begrepen dat de nieuwe USB versie beter is dan zijn voorganger maar persoonlijk, gezien de voorgeschiedenis zou ik de seriele pakken, deze is nog goedkoper ook.

Don't take my word for it but just be aware of this before buying one or the other.

Ciao,
Esteban
Rene
Global Moderator
Global Moderator

Post by Rene »

How do you control the temperature of the heating system (de ketel) when using the Danfoss valves? You can completely open a valve but when the temperature of the water is low the room will not warm up (at least not to the required temperature).

Rene.
TANE
Forum Moderator
Forum Moderator

Post by TANE »

Om je CV ketel te kunnen aansturen heb je iets anders nodig..bv Digimax 210
Zelf heb ik stadsverwarming er is dus altijd warm water als de kraan open wordt gedraaid.
Alexander
Global Moderator
Global Moderator

Post by Alexander »

Als het werkt, doe ik mee. Ik begrijp hieruit dat het werk dat Bert nu doet voor die Honeywell kranen mogelijk overbodig is geworden voor ons?
Ik heb ook stadsverwarming. Voor mij dus geen probleem. Ik heb wel zo'n klep in mijn meterkast (die jij volgens mij zocht Chak), maar die heb ik dan niet meer nodig lijkt mij. Hooguit misschien om in 1 keer alles dicht te zetten bij het verlaten van het huis ofzo.

6 voor mij denk ik dan ongeveer.
TANE
Forum Moderator
Forum Moderator

Post by TANE »

Inbouw van een centrale klep is erg lastig in mijn woning. Geheel moet ook nog achter de warmte regelaar.
Met Danfoss heb ik deze niet meer nodig.

totaal komt dan bijna op 20 modules.

Honeywell blijft een mooie systeem met veel mogelijkheden die Danfoss nog niet heeft.
Danfoos heeft maar twee optie met remote regeling...Sun / Moon
Sun is de aangename temperatuur die je opgeeft bv 21 graden.
Moon is +/- 6 graden lager.
Met Honeywell HR80 kan je een halve graad nauwkeurig instellen.
Bastiaan
Senior Member
Senior Member

Post by Bastiaan »

Misschien wel handig om Bert te vragen hoever hij is en of hij een tijdslijn heeft? Zou wel zonde zijn als we allemaal Danfoss hebben hangen en Bert met de gouden oplossing voor de Honeywell komt.....
We spreken hem Donderdag, help onthouden :-)
Snelvuur
Forum Moderator
Forum Moderator

Post by Snelvuur »

Bert is druk bezig, zoiets kost tijd. Ik zou gewoon nog even afwachten, ik bedoel we zitten niet op een schopstoel voor de keuzes neem ik aan... (tenzij je een nieuw huis net gaat inrichten met radiators enzo)

// Erik (binkey.nl)
Esteban
Forum Moderator
Forum Moderator

Post by Esteban »

@Chak: Pieter, Erik en Bastiaan hebben me met hun posts overtuigd dat het verstandig is om toch nog even te wachten (iets wat ik eigenlijk al lang genoeg had gedaan..) Ik doe dus nog even niet mee met een mogelijke groepsinkoop.

Ciao,
Esteban
Alexander
Global Moderator
Global Moderator

Post by Alexander »

Bijna vier maanden verder. Weet iemand al meer? Heeft iemand de Danfoss in gebruik? (enver?) Bert al een update naar de insiders gedaan?
Bastiaan
Senior Member
Senior Member

Post by Bastiaan »

Vanavond vergadering.... :-)
Post Reply

Return to “Homeseer algemeen Forum”