Touchscreen

Homeseer Forum in het Nederlands (DUTCH forum)

Moderator: Ruud

Francois
Member
Member

Touchscreen

Post by Francois »

Ik heb het scherm nog niet ingebouwd, wacht nog steeds op de mooie foto's van Lempens :)

Voorwat betreft de communicatie met Homeseer, eigenlijk heel simpel. In VB heb ik een verwijzing opgenomen naar de HS dll's, vervolgens open ik een connectie naar de HS server en voila alles werkt. Zelfs voor een VB noob is dit nog goed te doen. Ik heb mijn kennis uit de handleiding van HS daar staat alles prima uitgelegd.

Francois
________________________________________________________________________________________________________________________
Lempens
Member
Member

Touchscreen

Post by Lempens »

de 12"inch lcd scherm
Image

onderdelen eruit gesloopt die niet nodig zijn. Zoals speakers en knopjes.
Image

Het frame waar het lcd straks in komt.
Image

Lcd scherm testen.
Image

De muur voor de ravage.
Image

Muur beschermen, tegen stof en tevens een mal om uit te zagen.
Image

Het gat gezaagd.
Image

Image

Image

Image

<s>De foto's van de afwerkings lijst (RVS) stuur ik binnenkort op. Deze word opnieuw opmaat gemaakt en er worden magneten opgelijmd, zodat ik geen schroeven meer nodig heb.</s>

De RVS lijst is toch plexiglas geworden. Omdat de RVS lijst een soort spoel vormde voor mijn touchscreen, als ik dan met mijn vinger het scherm aanraakte ging hij alle kanten op, maar nooit de juiste.

Image

Image

Image
Francois
Member
Member

Touchscreen

Post by Francois »

Jij bent goed (des-/contructief:) bezig ! Heel verhelderend, dank!

Een risico dat je wellicht wel overwogen hebt genomen is het vervallen van de garantie door het verwijderen van de behuizing. Zag je geen andere oplossing waarbij de behuizing intact bleef?

Francois
________________________________________________________________________________________________________________________
Lempens
Member
Member

Touchscreen

Post by Lempens »

De garantie weegt in mijn zin niet op tegen de rand die je anders zou zien. Ik heb 2 van deze schermen, dus als er een kapot is kan ik hem altijd nog vervangen. Heb ze een keer op internet gekocht.
TANE
Forum Moderator
Forum Moderator

Touchscreen

Post by TANE »

ziet er goed uit..bedankt voor de foto's
idee met magneet stippen op de rvs is super handig.

Met wat voor een zaag heb je het gezaagd?
Ik heb ooit een leiding verlegd en hele huis zat onder stof..:(
Lempens
Member
Member

Touchscreen

Post by Lempens »

Ik heb het met een grote decopeerzaag gedaan. Daar zitten geharde tanden op, zodat je zo door kalkzandsteen en gasbeton kunt gaan.

Die magneetstrips worden geplakt op het rvs. En magnetisch op het ijzer frame van de lcd
Herbus
Member
Member

Touchscreen

Post by Herbus »

Soms kan het zo simpel zijn [;)]
Jammer dat ik betonmuren heb, wordt een hele uitdaging met een decoupeerzaag. Toch het stofhappen van Chak. [:(]

Homeseer 2.2.66
ACT TI203, DooNetwork
Maarten
Member
Member

Touchscreen

Post by Maarten »

Haha ik ken et probleem ik ga die van mij maar ophangen (zit in een huur huis) lijkt mij niet verstandig om dan de muur kapot te zagen.

@Francois: Jou interface ziet er goed uit. ga me zelf ook maar eeng goed er in verdiepen! dat is het eerste project als straks alles in huis hangt.
Jeroen Bartels
Advanced Member
Advanced Member

Touchscreen

Post by Jeroen Bartels »

Ik heb bij mijn ouders ook wel eens een stukje gasbeton weggezaagd. Gewoon een los ijzerzaagje (alleen dus het zaagblad van zo'n 35 cm) en dan gaatje boren in de hoekjes, zaagblad er doorheen steken en dan met z'n 2-en (ieder aan een kant van de muur) dus zagen. Voordeel tegenover de decoupeerzaag: veeeeeel minder stof en je kan redelijk nauwkeurig zagen.
In echt beton zal je met een haakse slijper aan de gang moeten (dmv plastic folie een stofschermje opzetten, anders vind je 3 maanden later nog steeds stof terug) Over het hele gat sleuven maken om de 2 cm. Dan een beitel in de sleuf zetten en er een tik met de hamer op geven. Zo kan je een redelijke inham in de muur maken.
Esteban
Forum Moderator
Forum Moderator

Touchscreen

Post by Esteban »

Coele interface Francois, ziet er zeer geslaagd uit. Ik heb ook zo'n interface gebouwd toen ik genoeg had van Xlobby een half jaar geleden (Het ging commercieel...) Heb er de laatste maanden alleen weinig aan kunnen verder bouwen i.v.m. werk/zin/etc. Maar zo goed als alles werkt, ik moet alleen een keer alles netjes inrichten, al mn modules adden etc. De interface fungeert als een soort client en kan vanuit iedere PC binnen de LAN gebruikt worden. Hier zijn een paar kiekjes:

Image Image
De main screen en het security lock scherm.

Image
De actuele weerkaart.

Sorry voor het jacken van je thread Chak. [:)]
Francois
Member
Member

Touchscreen

Post by Francois »

Esteban, qua vormgeving 1-0 voor jou! Erg mooie layout, kleuren en buttons (vooral dat keyboard met die oranje rand). Voor nu ben ik daar nog niet aan toe gekomen, ben na 25 jaar geleden te zijn gestopt met Pascal sinds 2 maanden gestart met VB 2008. Er is behoorlijk wat veranderd :) sinds de ijstijd.

Twee vraagjes:
- Waar haal je die buttons vandaan?
- Je gebruikt een view van weather News, wil je de URL delen?

Francois
Esteban
Forum Moderator
Forum Moderator

Touchscreen

Post by Esteban »

Thx Francois, maar jou indeling mag er ook zijn, nice and tidy. De oranje keypad is ook een van mijn favorieten, de rest zit ik aan te denken om wat te veranderen ;)

Voor de knoppen gebruik ik png plaatjes afstammend van een knop die ik in Xlobby gebruikte en ooit ergens op het net heb gevonden. Deze heb ik naar mn wensen aangepast en verder nog wat ge-tweaked in VB2008 om het gekleurde randje eromheen te hebben. Maar je zou het er ook gewoon omheen kunnen tekenen. Mocht je interesse hebben in de knoppen, geef maar een gil.

25jaar gestopt, dat is pas eens een lange tussenpauze ;) Er is sinds de ijstijd idd aardig wat veranderd en maar goed ook hehe. Moet er niet aan denken dat we nog op een cassettebandje dingen zouden moeten opslaan.

Hier is de link voor de weerkaart:
http://www.teleweer.nl/freedata/radarbig.gif

Ciao,
Esteban
Francois
Member
Member

Touchscreen

Post by Francois »

Bedankt voor de URL, hij zit er inmiddels is.

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Esteban</i>
<br /> Mocht je interesse hebben in de knoppen, geef maar een gil.
<hr height="1" noshade id="quote"></font id="quote"></blockquote id="quote">Gil, ben zeker geinteresseerd, vind ze erg mooi!

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Esteban</i>
Moet er niet aan denken dat we nog op een cassettebandje dingen zouden moeten opslaan. <hr height="1" noshade id="quote"></font id="quote"></blockquote id="quote">Zou je dat niet hardop willen zeggen [:)]

Nog een aanvullende vraag, hoe krijg je de weather image zonder borders op het scherm. Ik gebruik de standaard webbrowser uit de toolbox maar ondanks dat ik de margins op 0;0;0;0 heb gezet blijft er een lelijke witte border zichtbaar.

Francois
Esteban
Forum Moderator
Forum Moderator

Touchscreen

Post by Esteban »

Francois, ik heb even een nieuwe thread aangemaakt, ik wil Chak's thread niet blijven hijacken [:I]
http://www.domoticaforum.eu/topic.asp?TOPIC_ID=1540
TANE
Forum Moderator
Forum Moderator

Touchscreen

Post by TANE »

Okay hier een kleine update maar..:)

Ik heb twee nieuwe opties ontdekt (met hulp van Jon)

Eerste is een camera pagina.
Hier kan ik twee camera's naar keuze tegelijk laten zien.
Door op de juiste toets te drukken kan je een camera view veranderen.
Het is wel wat truc werk geweest maar het werkt goed.

Tweede optie is een leuke om binnen een frame een andere scherm van Touch pagina te laten zien.
Deze optie ga ik gebruiken om mijn apparatuur aan te sturen zonder van hoofd pagina te veranderen.
TV gedeelte heb ik nu deels uitgewerkt.

[img]uploaded/Chak/2008101523159_tv.gif[/img]
Post Reply

Return to “Homeseer algemeen Forum”