Toon App: Water

Forum about forum-provided applications on Toon

Moderators: marcelr, TheHogNL, Toonz

EchoNL
Starting Member
Starting Member
Posts: 24
Joined: Sun Jan 10, 2021 1:06 pm

Re: Toon App: Water

Post by EchoNL »

Ik heb laatst een Toon 2 op marktplaats gekocht en zelf geroot. Hierbij zat ook een watermeter. Ik heb zelf al een eigengemaakte watermeter met een wemos d1 mini. Updaten gaat makkelijk. Alleen de originele watermeter (1.1.12) krijg ik niet geüpdatet, krijg de volgende foutmelding "Update error (9): new Flash config wrong real: 1048576. Enig idee wat dit kan zijn?

Groet,

EchoNL
oepi-loepi
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 628
Joined: Sat Feb 09, 2019 7:18 pm

Re: Toon App: Water

Post by oepi-loepi »

EchoNL wrote:Ik heb laatst een Toon 2 op marktplaats gekocht en zelf geroot. Hierbij zat ook een watermeter. Ik heb zelf al een eigengemaakte watermeter met een wemos d1 mini. Updaten gaat makkelijk. Alleen de originele watermeter (1.1.12) krijg ik niet geüpdatet, krijg de volgende foutmelding "Update error (9): new Flash config wrong real: 1048576. Enig idee wat dit kan zijn?

Groet,

EchoNL
Zeker, dat weet ik wel. Stuur even een foto van jouw module naar info@toonwater.nl De gratis software (alleen voor eigen gebruik) is namelijk anders dan de software die ik gebruik in de kastjes die ik verkoop, is uitgebreider en heeft naast koppeling met toon ook meer mogelijkheden.
EchoNL
Starting Member
Starting Member
Posts: 24
Joined: Sun Jan 10, 2021 1:06 pm

Re: Toon App: Water

Post by EchoNL »

Mail verstuurd, alvast dank voor de support!

Groet,

EchoNL
Tebogo
Starting Member
Starting Member
Posts: 42
Joined: Wed Jan 20, 2021 10:12 am

Re: Toon App: Water

Post by Tebogo »

Tebogo wrote: Fri Jan 21, 2022 9:45 am
oepi-loepi wrote:@tebogo.. heb je wel de laatste bin file? Of heb je hem al een tijd geleden gedownload?

Ik kan het probleem dat je hebt helaas zelf niet ervaren. Ik raad je aan om weer terug te keren naar de werkende software versie. Ik zal van het weekend nog proberen om een wemos verder uit te dagen met jouw bevindingen.
Zeker, 12-01-2022 nog. Versie 1.3.15. Weet nog steeds niet wat het is…. Krijg het niet meer werkend..
Eindelijk eens tijd om hiermee verder te gaan. Het heeft gisteren na alles opnieuw installeren een paar uur gewerkt. Nu lijkt de sensor defect. Tenminste zonder metaal in de buurt blijft deze continu branden. Dat lijkt me niet de bedoeling :cry:
oepi-loepi
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 628
Joined: Sat Feb 09, 2019 7:18 pm

Re: Toon App: Water

Post by oepi-loepi »

Is dit een module die je bij mij hebt gekocht of een zelfgebouwde module? Bij modules die ik verkoop heb je een (beperkte) garantie. Als je de module zelf in elkaar hebt gezet natuurlijk niet.

Overigens ben ik momenteel versie 1.4.14 aan het uitrollen van de toonWater module. Deze update is niet vrij beschikbaar maar dient als update voor de originele witte modules met een 230 volt stekker. In deze versie zijn een groot aantal verbeteringen zoals lekdetectie, breukdetectie, betere dashboards voor HA, Domoticz, Homey en Fibaro, MQTT discovery voor HA, toevoeging van tijd en grafiek in het portal, gebeurtenissen log, DHCP, vrije keuze van host naam enzovoort. Voor de integratie met toon zal niets veranderd zijn in deze versie.

Heb je een originele toonWater module (wit met een 230V Stekker) maar geen registratie mails ontvangen? Stuur dan even een mail aan info@toonWater punt nl
Tebogo
Starting Member
Starting Member
Posts: 42
Joined: Wed Jan 20, 2021 10:12 am

Re: Toon App: Water

Post by Tebogo »

Nee, is zelfbouw, maar ben er wel een beetje klaar mee 😂

Ik bestel er een via MP bij jou, dan zit er ook direct 1.4.14 op neem ik aan?
oepi-loepi
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 628
Joined: Sat Feb 09, 2019 7:18 pm

Re: Toon App: Water

Post by oepi-loepi »

Dan zit er nog even 1.3.17 op maar binnenkort is de grote uitrol en dan wordt hij meegenomen. De uitrol gaat gefaseerd. Details zal ik via de marktplaats app verder geven.
Bruce the boss
Member
Member
Posts: 55
Joined: Wed Mar 11, 2020 10:50 am

Re: Toon App: Water

Post by Bruce the boss »

Hallo, vandaag de update naar 1.4.14 ontvangen en deze geinstalleerd maar daarna krijg ik hem niet meer werkend.
Ik heb daarna de stroom eraf gehad en weer aangesloten maar ook geen resultaat.
Daarna de module gereset waarna de lichtjes groen begonnen te knipperen.
Verbinding gemaakt met AutoconnetAP maar dan gebeurd er niets.
Normaal gesproken krijg ik dan het instel scherm maar nu niet.
Hoe moet ik nu verder?
oepi-loepi
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 628
Joined: Sat Feb 09, 2019 7:18 pm

Re: Toon App: Water

Post by oepi-loepi »

Beste is een reply op de mail die je met de update hebt gekregen.
PeJeWe
Member
Member
Posts: 80
Joined: Thu Apr 25, 2019 6:51 am

Re: Toon App: Water

Post by PeJeWe »

Wat is de laatste firmware versie voor eigen bouw.
Rooted Toon 1, Domoticz running on a RPI3b+, RFXCOM XL, RFLINK.
oepi-loepi
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 628
Joined: Sat Feb 09, 2019 7:18 pm

Re: Toon App: Water

Post by oepi-loepi »

De laatste versie voor eigenbouw is 1.3.13_free . Deze versie is stabiel en werkt prima samen met de toonWater app in de toon.

Overige functies zoals de integratie met domoticz, HA, Homey en MQTT zijn beperkt. Zie voor impressies van de laatste versie toonwater.nl bovenin bij versie 1.4. Deze wordt zeer binnenkort uitgerold aan alle gebruikers.

De free versie is ook niet geschikt voor wederverkoop maar puur voor de zelfbouwer bedoeld.
Micha_123
Starting Member
Starting Member
Posts: 39
Joined: Mon Sep 09, 2019 6:51 pm

Re: Toon App: Water

Post by Micha_123 »

ok, i have it setup from domoticz, is it possible to reset the today value ? now it shows then i ussed today the same as total, i know tomorow it wil be fine but is it possible to set the today value manuel to that value that im used today (i know that value from domoticz)
oepi-loepi
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 628
Joined: Sat Feb 09, 2019 7:18 pm

Re: Toon App: Water

Post by oepi-loepi »

You can only remove values when you shift click on a value in the graph (in Domoticz).
Micha_123
Starting Member
Starting Member
Posts: 39
Joined: Mon Sep 09, 2019 6:51 pm

Re: Toon App: Water

Post by Micha_123 »

I dont mean the value in domoticz, but on the toon,

But i have an solution, in the counter.txt i had typed the value from a day before and toon ahows the right values now.

Thank you water is working now.
oepi-loepi
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 628
Joined: Sat Feb 09, 2019 7:18 pm

Re: Toon App: Water

Post by oepi-loepi »

ok, top.
Post Reply

Return to “Toon Apps”