Toon App: Water

Forum about forum-provided applications on Toon

Moderators: marcelr, TheHogNL, Toonz

oepi-loepi
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 628
Joined: Sat Feb 09, 2019 7:18 pm

Re: Toon App: Water

Post by oepi-loepi »

Er zijn twee versies die behoorlijk van elkaar verschillen:

Een betaalde versie die een groot aantal extra's heeft zoals integraties met HA, Fibaro, Homey etcetera. Ook is deze voorzien van een interface om updates eenvoudig uit te voeren

En een gratis versie die bedoeld is voor de hobbyist die hem alleen aan de toon wil koppelen. Die laatste versie is dus veel simpeler en GRATIS (NIET VOOR VERKOOP!). Ook zul je die versie zelf moeten flashen als je een update wilt. Helaas zijn er steeds meer personen die de gratis, zeer beperkte versie aan het verkopen zijn. Diegenen die dat kopen worden dus daarmee bedrogen. De gratis versie is te herkennen aan de vele waarschuwingen in het webportal.

Versie historie is in de link hieronde te vinden en is ook te vinden in het webportal van de toonWater module zelf :
http://www.toonwater.nl/wp-content/uploads/versies.html
oepi-loepi
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 628
Joined: Sat Feb 09, 2019 7:18 pm

Re: Toon App: Water

Post by oepi-loepi »

A little error in (paid) version 1.4.38 made me push an update fot the toon app to version 1.1.21 and toonwater module version 1.4.40
PaulSon
Starting Member
Starting Member
Posts: 5
Joined: Fri Jan 06, 2023 10:37 pm

Re: Toon App: Water

Post by PaulSon »

Since the last update the tile 'Water vandaag' on my Toon no longer shows any information and remains 0.00 m3.
When I look in the page of toonWater, waterquantity is shown with the correct value.
Before this update Water vandaag showed the used water during the day.
Last edited by PaulSon on Tue Feb 07, 2023 10:37 am, edited 1 time in total.
Krisrock
Starting Member
Starting Member
Posts: 26
Joined: Sat Feb 27, 2021 11:47 am

Re: Toon App: Water

Post by Krisrock »

Hallo allemaal,

Gistermiddag heeft onze toon (2) de laatste update binnen gehaald van toonwater, echter geeft deze nu geen waarden meer (in de tegel staat alles op 0)
Ook viel me op dat de verbinding met Hue bridge ineens weg is.
Of deze 2 problemen met elkaar te maken hebben weet ik niet maar wel vreemd.
Wat heb ik geprobeerd; Toon herstart via de normale weg en via het TSC menu.
De watermodule (zelf bouw) is via het ip adres te benaderen maar ook deze een herstart gegeven.
Iemand nog een idee om het weer te laten werken?

Gr Krisrock
oepi-loepi
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 628
Joined: Sat Feb 09, 2019 7:18 pm

Re: Toon App: Water

Post by oepi-loepi »

foutje gevonden. update staat ter goedkeuring en komt binnenkort in de toonStore.
gielie
Member
Member
Posts: 70
Joined: Thu Nov 02, 2017 11:06 am

Re: Toon App: Water

Post by gielie »

oepi-loepi wrote: Tue Feb 07, 2023 7:57 pm foutje gevonden. update staat ter goedkeuring en komt binnenkort in de toonStore.
Yep nieuwe versie werkt weer, bedankt
oepi-loepi
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 628
Joined: Sat Feb 09, 2019 7:18 pm

Re: Toon App: Water

Post by oepi-loepi »

Top!
PaulSon
Starting Member
Starting Member
Posts: 5
Joined: Fri Jan 06, 2023 10:37 pm

Re: Toon App: Water

Post by PaulSon »

oepi-loepi wrote: Tue Feb 07, 2023 7:57 pm foutje gevonden. update staat ter goedkeuring en komt binnenkort in de toonStore.
Dank je wel. De tegel geeft nu weer het waterverbruik aan. 👍
Pieterraxis
Starting Member
Starting Member
Posts: 21
Joined: Mon Jun 01, 2020 9:24 pm

Re: Toon App: Water

Post by Pieterraxis »

Kan iemand voor mij een linkje maken naar een sensor die wél naar Nederland verzonden kan worden? Zodat ik zeker de goeie bestel.

Image
Attachments
Screenshot_20230209-213541_Trebuchet_1.jpg
Screenshot_20230209-213541_Trebuchet_1.jpg (70.62 KiB) Viewed 11122 times
aabre
Starting Member
Starting Member
Posts: 42
Joined: Sun Nov 05, 2017 1:26 pm
Location: Schiedam

Re: Toon App: Water

Post by aabre »

de link uit de eerste post bestaat nog steeds en is van ali-express, die leveren ook gewoon aan Nederlandse klanten :shock:
michelscholte
Starting Member
Starting Member
Posts: 1
Joined: Tue Mar 28, 2023 7:17 pm

Re: Toon App: Water

Post by michelscholte »

Ik heb versie 1.4.35 geinstalleerd op een Nodemcu gebaseerd op ESP8266. Dit werkte met versie 1.3.15 goed. Ik kan echter in de nieuwe versie geen pin-nummer meer opgeven. Klopt dit of zie ik iets over het hoofd?
Joskep
Member
Member
Posts: 141
Joined: Sat Mar 09, 2019 11:07 pm

Re: Toon App: Water

Post by Joskep »

Hello, a question. While i was away today i checked my Toonwater via Domoticz (via VPN from another place). I see i have used 14 liters of water, a few times 1 liter and even 1 time 2 liter. But there was Nobody at home :-)

Because it.s not every hour i think there.s no leaking crane or a real usage of water.

Is this a known 'issue' for the Toon Water sensor?
oepi-loepi
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 628
Joined: Sat Feb 09, 2019 7:18 pm

Re: Toon App: Water

Post by oepi-loepi »

Het kan zijn dat je sensor wat los staat en trillingen oppikt. Als de pulsen met een regelmaat komen zou ik toch ook even de watermeter zelf in de gaten houden. Misschien toch ergens een lekkage.
Joskep
Member
Member
Posts: 141
Joined: Sat Mar 09, 2019 11:07 pm

Re: Toon App: Water

Post by Joskep »

Oke, thanks vd reactie. De watermeter is net een paar weken oud en 100% droog. Maar zal het in de gaten houden.
Vannacht om 04.00 uur heeft hij 4890 liter gemeten aan verbruik, denk toch echt eerder ri de sensor. (Dergelijke waardes toont ie bij mijn weten alleen op de eerste dag omdat dan de waardes nog nieuw zijn/verwerkt moeten worden(?!).

Zal hem even rebooten en opnieuw monteren.

Edit: staat weer netjes op 0 en tijdens verbruik water geeft ie netjes pulsen. Maar even kijken, mss zat hij net wat te los in het buisje en had ie teveel speling. Nu stukje tape eromheen gedaan waardoor ie wat strakker zit in het pvc pijpje.
oepi-loepi
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 628
Joined: Sat Feb 09, 2019 7:18 pm

Re: Toon App: Water

Post by oepi-loepi »

Je kunt ook de filters aanpassen. Pulslengte naar 800 en demping naar 3000
Post Reply

Return to “Toon Apps”