Rfxcom Alarm

Forum over de RFXCOM plugin (DUTCH forum)

Moderator: b_weijenberg

Post Reply
User avatar
TANE
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 4806
Joined: Fri Apr 06, 2007 9:46 pm
Location: Netherlands
Contact:

Rfxcom Alarm

Post by TANE »

Ik heb een Visonic alarm en heb om die reden nooit echt aandacht besteed aan soft alarm van Rfxcom.
Nadeel van Visonic is dat het niet goed regelbaar is als je ArmHome wilt inschakelen.
Technisch werkt het goed maar ik vergeet wel eens als ik naar benden loop dat er alarm op zit...je krijgt dan veel gepiep en als je niet goed wakker bent wordt je wakker gemaakt inclusief je buren.
Ik wil nu de Rfxcom gaan gebruiken om automatisch Soft ArmHome in te schakelen.
Bij detectie bv allen wat lampen laten knipperen.
iemand ervaring met deze optie of tips?
Antoon
Member
Member
Posts: 434
Joined: Fri Sep 29, 2006 6:28 pm
Location: Netherlands

Rfxcom Alarm

Post by Antoon »

Ik ben er weleens mee bezig geweest maar heb de moed opgegeven.
Mijn Visonic sensoren worden zo slecht ontvangen door de RFXCom dat ik iedere dag wel sensoren heb met communication failures.
Dus ik moet het helaas doen met de visonic zelf.

Gr.Antoon
User avatar
b_weijenberg
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 1744
Joined: Sun May 14, 2006 4:32 pm
Location: Netherlands

Rfxcom Alarm

Post by b_weijenberg »

Antoon, het is bekend dat de keyfobs worden niet zo goed ontvangen worden maar als je ontvangst problemen hebt met de Visonic sensoren moet er iets niet goed zijn met de ontvanger of de plaats van de ontvanger/antenne.
User avatar
TANE
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 4806
Joined: Fri Apr 06, 2007 9:46 pm
Location: Netherlands
Contact:

Rfxcom Alarm

Post by TANE »

Anton,
Ik heb zelf geen problemen met de sensoren.
Ontvangst is door mijn hele huis goed (3 verdiepingen)
Keyfobs komt wel eens voor dat ik twee keer moet drukken.
Antoon
Member
Member
Posts: 434
Joined: Fri Sep 29, 2006 6:28 pm
Location: Netherlands

Rfxcom Alarm

Post by Antoon »

De Keyfobs gebruik ik nieteens in HS.
En de motion sensoren, rookmelders en deur contacten vallen regelmatig uit.
Ik heb de afgelopen maanden alle locaties in en om het huis geprobeerd maar het probleem blijft.
Er vallen soms sensoren uit die nog geen 5 meter van de receiver vandaan zitten.
Ik heb al een externe antenne gemonteerd maar helaas ook zonder resultaat.
User avatar
TANE
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 4806
Joined: Fri Apr 06, 2007 9:46 pm
Location: Netherlands
Contact:

Rfxcom Alarm

Post by TANE »

Ik heb dit in verleden ook wel eens gehad..na een firmware upgrade was het over...is bijna een jaar terug.

misschien dat Bert hier meer over kan zeggen.
AenG
Starting Member
Starting Member
Posts: 42
Joined: Tue Aug 07, 2007 11:14 am
Location: Netherlands
Contact:

Rfxcom Alarm

Post by AenG »

Ik heb hier verschillende visonic sensoren, 4x pir, 4 x rookmelders en 6 deurcontacten, en nooit problemen gehad de ontvangst van deze sensoren. Ik gebruik wel de nieuwste firmware. Als antenne gebruik ik alleen het "draadje".

De enige communication failures die ik heb komen van oregon sensoren. Dit ligt ook niet aan de ontvangst want de sensor staat 1 mtr van de ontvanger. Geen idee wat hiervan de oorzaak is.

gr geert
User avatar
TANE
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 4806
Joined: Fri Apr 06, 2007 9:46 pm
Location: Netherlands
Contact:

Rfxcom Alarm

Post by TANE »

Oregon problemen heb ik soms ook..oorzaak is gebruikte frequentie.
Als er meerdere apparaten zijn die op hetzelfde moment uitzenden levert dit problemen op.
User avatar
b_weijenberg
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 1744
Joined: Sun May 14, 2006 4:32 pm
Location: Netherlands

Rfxcom Alarm

Post by b_weijenberg »

Als je meerdere Oregon sensoren van het zelfde type hebt dan loop je een groter risico op collisions. De sensors sturen ongeveer per minuut hun status door. Als het versturen van n of meerder sensoren synchroon gaat lopen dan komt geen van beide of maar 1 signaal aan en daardoor krijg je na enige tijd een communication failure op de sensor die niet ontvangen wordt. het kan soms wel een uur of 2 a 3 duren voordat de sensor dan weer gezien wordt zodra ze weer uit de pas lopen met het versturen van data.
Jfn
Member
Member
Posts: 332
Joined: Tue Feb 26, 2008 2:01 pm
Location: Netherlands
Contact:

Rfxcom Alarm

Post by Jfn »

Ik heb in huis 10 Oregon temperatuur/luchtvochtigheids sensoren (THGR228) hangen en het komt wel eens voor dat ik soms een paar uur achter elkaar geen data van twee sensoren ontvang omdat ze synchroon lopen.

Het huis hangt ook vol met Visonic sensoren en die worden prima ontvangen door de RFXCOM ontvanger. Ik gebruik de USB uitvoering en heb het kastje gewoon opgehangen in de meterkast. Voor de Oregon sensoren gebruik ik een ground-plane antenne, voor de Visonic sensoren gewoon het meegeleverde draadje. De keyfobs zijn overigens nog nooit goed ontvangen. Je ziet wel aan de knipperende led dat er RF wordt waargenomen, maar goed decoderen heb ik nog niet gezien.

Het naar beneden lopen en het alarm vergeten komt mij bekend voor [:D]

Ik heb op de overloop ook een PIR-sensor opgehangen. Voor inbraakbeveiliging niet nodig, maar mijn opzet is om die te gebruiken om bijvoorbeeld een lamp te schakelen als ik met ingeschakeld alarm de slaapkamer uit kom (Nog voor ik de trap af loop naar beneden). Misschien is dit een optie om te overwegen?
User avatar
b_weijenberg
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 1744
Joined: Sun May 14, 2006 4:32 pm
Location: Netherlands

Rfxcom Alarm

Post by b_weijenberg »

In de documentatie van de plug-in staat een voorbeeld van een script waarmee het alarm op arm of disarm gezet kan worden.
Post Reply

Return to “Homeseer Rfxcom Plugin Forum”